lördag 10 december 2011

Nobeldagen.....

Lite havreax från kärven i trädgården.Här smaskar fåglarna hela tiden.
Sitter tillsammans med fågelmaten.
Vi har bra koll eftersom det syns bra från köksfönstret.
Dom är ju bara så söta där dom sitter och äter. Trots stormen satt dom där och vinglade och åt.
Vinden har mojnat men dagen är grå. Idag blir det graninköp om en stund. Alltid lika frustrerande att hitta en bra gran.
Ytterst sällan det blir den perfekta granen.


Nobeldagen är det ju idag.
Kanske sätter mig en stund och tittar. Alltid intressant med alla vackra klänningar. Eller väljer ett sammandrag kanske....lite segt att sitta vid TV'n
Kommer ni att titta?

Bild lånad från nätet.


Önskar er en skön lördag.

12 kommentarer:

  1. Fem fina fåglar satt på en gren,
    en flög iväg,
    så var det bara... en... två... ...fyra fåglar kvar...
    Världens bästa barnvisa.

    SvaraRadera
  2. Hej! nä ingen nobel här, alldeles för långdraget men visst är klänningarna värda att ta en titt på..ha en fin dag! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  3. Ha det så trevligt på Nobelfesten ;)

    SvaraRadera
  4. Låter gulligt med de små fåglarna. Ska nog hänga ut talgbollar då jag kommer hem. Kallt för de små dunbollarna nu. Lycka till med graninköp, kram

    SvaraRadera
  5. Hejsan! Kommer inte att titta på det. Den perfekta granen ja...Vi har en fullkommligt perfekt vacker gran vid vårt hus men vi får nöja oss med att titta på den där ute. Kommer inte att ta in den. Men den skulle göra sig mycket bra inne :)

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  6. Härligt med julkärve, har också skaffat en och den är jättepoppis här också!

    Ja, en hel del nobel blir det här också, just lyssnat på de fantastiska kvinnorna som fick fredspriset - imponerande mod och styrka dessa kvinnor har!
    Ha en härlig kväll!
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Hej du! Kul att titta på fåglar! nej tittar nog på nåt sammandrag som du säger men ska kolla adventskalendern snart nu,hihihi gillar den.Sen har mannen lagat nobelmat här o ska bju mej på..hihihi Kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Fin bild på havren! Ja jag kikar på dukningen och klänningarna;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  9. Önskar dig en trevlig nobel-kväll ;-)
    Kramkram

    SvaraRadera
  10. Jag kommer inte att titta... men för ett antal år sedan sydde min mamma en klänning som var med på Nobelfesten.

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  11. Nobelfesten har jag kikat på lite då och då, så många fina klänningar och sprakande färger, mycket ögongodis. Så stiligt men stelt i mina ögon.
    Hoppas du får en fin 3:dje Advent.
    Kramen

    SvaraRadera
  12. Jag kikade en liten stund, men tyckte inte att jag fick se så mycket klänningar, det blir lite träligt tycker jag;)

    Vi har ett litet fågelbord utanför fönstret o där sitter det många småfåglar mellan varven, i ur o i skur;))

    kramizzzz

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)