fredag 16 december 2011

Blev en bra dag....

Brrrrrrrrrr ett sådant skitväder det var igår. Iskallt regn som strilar ner hela dagen. Men idag ser det betydligt bättre ut.

Men julstämningen i hörnan är det inget fel på. Hur går det hos er? Infinner sig det någon stämning i detta väder. Ni i norr har väl snö eller?

Det ringer på dörren och där står söta grannen G med en så fin julgrupp till oss. Tänk vad glada vi blev...bara så där.



I hallen lyser tallriset upp och ger ett välkomnande sken.
Det känns skönt i det gråa.


Alla julkort nu klara med lack och allt. Det blev c.a 20 stycken i år.

Lite suddig bild...får skylla på dåligt ljus hi hi
Även lilla Leia tycker det är ruggigt. Så hennes nya ställe är bakom min dator under arbetslampan. 
Lilla gumman blir precis glödhet efter en stund.



♥ ♥ ♥

15 kommentarer:

  1. Så snällt av grannen :)

    Härliga, juliga bilder du visar. Är inte mkt till julkänsla här inte. Ute regnar det så jag får ösa på inne med musik och pynt under helgen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Mysiga bilder och mysig katt. Kul med sådana grannar, kram

    SvaraRadera
  3. här har vi fått lite pudersnö idag
    Härligt med grannar som uppskattar en
    Våra katter liggeri hallen där vi har golvvärme
    ha en riktigt skön helg

    SvaraRadera
  4. Fina stämningsbilder från dig.............

    Tyvärr ser det inte ut som om någon snö är på gång.
    Har inte det minsta julkänsla, vet inte riktigt varför.

    Ha en fin helg,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  5. Fredag och snart julafton, jodå, lite julkänslor har jag! Känns skönt att det inte är många klappar kvar att köpa heller :)

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Vi hade snö, men nu är det grön gräsmatta igen!
    Snart så man kan ta fram gräsklipparen *ler*
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  7. Hej maria! Nää här ösregnar det sååå tråkigt.Får ingen julstämning precis...Fin julgrupp ni fick! ha en fin helg kramis Gunilla

    SvaraRadera
  8. Nix. Ingen snö. Ingen julstämning. Bara struntväder. Och förkylning. Men det går an det också, jag har det varmt och skönt inne och två gosiga katter och en hund och en man så jag reder mig.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Nej du ingen snö här. Så klart man vill ha snö och inte snö. Men jag tror inte det kommer någon enligt vädret.
    Vilka söta grannar du har som kommer med blomma. Såna grannar gillar jag.
    Kram Hoffmansdesing

    SvaraRadera
  10. Vilken vacker katt du har! :)

    Vi har snö. För mig räcker det gott nu. Men slalombackarna behöver mera och alla skoterkörare ber om mer. Vi har julsnö, en riktigt vit jul får vi. Läser på så många ställen om regn, gröna gräsmattor och t.o.m om att det åskat för några dagar sedan. Jag ska gå ut och vifta ordentligt med armarna så att snön virvlar vidare till er! :)

    Trevlig helg!/Ann-Louise

    SvaraRadera
  11. Så gulliga grannar,det värmer! önskar dig en fin helg!trots regn o rusk! här blir det jobb i dagarna tre.Kramiz Jessica

    SvaraRadera
  12. Tänk vad mysigt katten har tillsammans med dig. Jo då här i torpet är de julstämning trots väder. Trevligt att ha sådana trevliga grannar.
    Önskar du får en bra helg/kramizar

    SvaraRadera
  13. Trevligt med oväntade jultomtar, så fin julgrupp ni fick. Här har vi julkänsla, snö med mildväder. Har mycket att fixa med nu inför julen, men tar inte så allvarligt på det hela, jul blir det i alla fall.
    Kramen

    SvaraRadera
  14. Vilka goa grannar, kan inte annat se än att de är mycket nöjda o glada i sin granne;))

    Vad vackert det är med tallriset;)

    Ha nu en toppenlördag;))

    kramizzzzz

    SvaraRadera
  15. Det är inte helt lätt att få julstämning iår tycker jag... men det blir ju jul iaf ;-)

    Vad gulligt av grannen :-)

    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)