torsdag 24 november 2011

Utseendet styr valet...

Utseendet styr valet... jodå häromdagen.
På systemet fick jag syn på en fin flaska med öl i.
Sagt och gjort den flaskan måste jag ju ha....mysig. Så tre flaskor med hem. Och ölen den god, som tur var.

Ibland fast inte så ofta kan utseendet styra mig. Och jag ångrar det inte den här gången.
Har testat lite bara med några tulpaner och ett snöre runt.

Nu till advent och jul blir det lite annat i och runt flaskorna.






Titta vilken söt märkning flaskan har.

Och tyvärr kommer jag inte ihåg vad ölet heter...men leta efter denna flaska. 
Och njut ett glas med kallt gott öl.

♥ ♥ ♥




19 kommentarer:

  1. Hi,hi,känner igen mig,att utseende´t kan styra ett köp.Tur att ölen var god!kram!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jaha både det som var i flaskan och själva flaskan kom ju till användning. LER ! Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  3. Hahaha så nu väljer vi inte vad som är godast, utan det som är vackrast :-) Ja varför inte..
    Jättefina flaskor :-)

    Ha en riktigt fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Återanvänding på bästa sätt och vackraste sätt också! KRam Agneta

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga flaskor, tänk att till och med ölflaskor kan göras snygga;) Idag har vi ett inlägg där vi länkar till din blogg och ditt tips med frossprayen;)

    Önskar dig en ljuvlig dag

    SvaraRadera
  6. Hej du! Va trevligt du gjort med flaskorna! Ingen dum ide,du är så påhittig! Hoppas du får en fiin 1:a adventshelg..Kramis Gunilla

    SvaraRadera
  7. Det var fina flaskor, ska kolla nästa gång jag är på systemet om jag hittar sån öl. Jag gillar flaskor med mönster i glaset.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Hej! blev så full i skratt ;)) för jag var på samma ställe o fick syn på en glögg flaska med såå underbar bild ;) så den fick följa med hem! Ha det gott! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  9. Visst är utseendet viktigt!
    Hoppas att innehållet var värdigt den vackra flaskan.

    Fint med mönstret i glaset.....

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  10. Härliga flaskor! Det finns många fina om man bara tittar:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  11. Halloj fina..Ja det är samma här man handlar ofta efter fina flaskor och ibland har man tur så att innehållet är bra med. Det verkar du ha haft den här gånge. Flaskorna var så snygga. Jag handlar snygga spritflaskor men dricker inte innehållet,hahaa. Ja man är väl lite knasig. Fint duhar bundit ihop och pyntat till de. Jag håller på att försöka adventa till de lite. Mennn jag kommer inte åt mina saker förrän mannen kommit hem och hjälper mig med lite kartonger som sagt. Önskar dig en skön kväll och en superfin helg...

    Kram LIsa

    SvaraRadera
  12. Gör precis som du men om drycken är god så är det klart bonus hihihi

    SvaraRadera
  13. Så fint du har gjort med flaskorna.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  14. hej
    vilken tur att ölet var gott och att du kan använda flaskorna: )
    ha en mysig kväll
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  15. Hihi, jag är också en "sucker for package"!
    Inte ens säkert att jag hade druckit ur ölen, hrmm...
    Fint blev det iallafall med snöre och blommor.
    Passar på att önska dig en fin första adventhelg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  16. Du pysslar och donar. Jag har bruna gamla mjölk och gräddflaskor från den tiden man gick och fick påfyllning på sina flaskor, har även blanka flaskor, dom står i ett skåp och vilar/väntar på bättre tider. Skönt att den trista november snart är slut, vill inte ha den tillbaka. Nu väntar jag på ljusare tider.
    Kram vännen.

    SvaraRadera
  17. Fiiiiint !!!!!
    Jag gillar ju återbruk så det är härligt att tomglasen kommer till användning.
    Hälsar
    Eva

    SvaraRadera
  18. St Eriks tror jag ölen heter. En sort från Gotland! Känner igen den sedan i somras och semestern där under medeltidsveckan :)

    SvaraRadera
  19. Det önskar jag dig detsamma! Hoppas du haft en härlig första advent och ha nu en fortsatt mysig kväll! kram Linnéa

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)