tisdag 29 november 2011

Snö...??

Ingen snö i sikte, tyvärr. Grått och lite små trist. Men jag har fått frågor hur jag fixat snön på Marias Hörna. Ja, jag fick ju ta till lite fuskmedel för att skapa lite stämning hi hi.

Jag har hittat en sida som är bra att ha för div. när det gäller bloggen. Inte bara snö.
så titta Här

Så lycka till med snöfallen om ni vill ha detta.

Nu skall jag iväg och fixa lite julsaker till jobbet. Blir lite andra ärenden också. Ett kort inlägg idag.....får sätta mig vid datorn senare i eftermiddag.



En gammal mysig vinterbild från tidigare vintrar. Tagen vid ån som rinner genom Alingsås. Tänk vad vackert det är med vintern.

♥ ♥ ♥

22 kommentarer:

  1. Vad fint. Det var nog den första gången i år jag kände att jag saknar snön ;)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Härlig bild från fina Alingsås! Du är verkligen i julform:)

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar bild!
    Ser ut som ett sagolandskap!

    Jaa tänk om vi fick bestämma väder, lite snö o några minus hade jag önskat då! =)

    Ha det bra!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  4. Åååå vad fint du har det på bloggen.Önskar dej en skön tisdag.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Visst är det vackert med snö - bilden du visar är ju som ur en saga! Så fint du fått till det här på bloggen också!
    Själv är jag så nöjd så länge snön dröjer...!
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker bild, ja lite snö tycker jag nog kan komma än detta bedrövliga regnandet.
    Ha det gott/kram

    SvaraRadera
  7. Tack för tipset om snön på bloggen!

    Den riktiga snön får gärna vänta ett tag till för mig...........nöjer mig nog med en insnöad blogg istället....

    Kramis Anneli

    SvaraRadera
  8. Vilken fin och julig header du har gjort !
    När man ser den vackra vinterbilden kan man konstatera att det var bättre förr ...:) !
    Kram ! Anneli

    SvaraRadera
  9. Tackar så mycket för tipset! Här hos oss är det bara regn som gäller... Visst är det konstigt att nu längtar vi efter snö men om man går tillbaka i tiden och läser inlägg från i vintras så var vi ju mer än trötta på all snö...

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  10. Hej Maria!
    Vilken vacker vinterbild från mysiga Alingsås:)

    Jag hade snö på bloggen häromåret men det funkade inte så bra, det blev problem med att lämna kommentarer, det kanske funkar bättre nu?

    Ha en fortsatt bra kväll!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  11. Så vackert, så fint det kan vara på vintern när det är lite vitt.

    SvaraRadera
  12. Fin Advents header, mys-stämning blev det här inne. Det är för trist att det inte kan komma lite vitt på marken så det blir ljusare ute. JA, SNÖ VILL VI HA !!! vi får samsas om en tid och gå ut ock göra snödansen :)
    Kram vännen.

    SvaraRadera
  13. Nu är all snö borta här. EN dag fick man vara glad.;-) Kram Stina

    SvaraRadera
  14. Man är så kluven till snö just nu.För visst är det tråkigt när det är grått och trist,men ändå så vill jag inte ha snö än.Det får gärna komma dagen innan jul och var i sisådär en månad.Det är ju så jobbigt med mycket snö,kaos överallt och en massa skottning också.Sånt ogillas.Men visst är det mysigt!ja,det var mina tankar om snö.Men du har det mysigt här på bloggen,kram!

    SvaraRadera
  15. Åh denna vackra snö, önskar att den kom nu så att det ljusar upp lite. Visst för snö med sig hala vägar, snöskottning och annat tråkigt men den kommer också med snögubbar, snöänglar, ljuslycktor och barn-bus;) Här längtas det i alla fall;)

    Önskar dig en härlig dag

    SvaraRadera
  16. Bilden är jättevacker!
    Men snö, nja tror jag ändå står över den :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  17. Igår var det verkligen eländigt väder, det blev inte ljust en enda gång under dagen. Men just nu lyser solen igenom molnen lite och det känns upplyftande samtidigt som jag ser hur mina fönster ser ut......men det är bara att ta av glasögonen så ser jag inte eländet.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  18. Nog får man ta till sig fusk för att skapa stämning, tycker att det blev en bra stämning härinne. Kram

    SvaraRadera
  19. hej Maria! Tack för titten o beröm...Ja man får ta det som det är men ibland är allt så itutat en så det är svårt att ändra på sig! Fint med snö! Kramis Gunillasljusglimtar

    SvaraRadera
  20. Det blir nog att ta till fusk om man ska få någon snö. Jag längtar ihjäl mig efter lappmöglet.

    SvaraRadera
  21. Go morron i stugan.
    Jag vill både ha snö och inte ha....:)

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)