lördag 3 december 2011

Projekt stolar....äntligen

Tänk att det skall ta så lång tid att få tummen ur och fixa stolarna.
Dom här gamla stolarna kommer från mitt föräldrahem. Med en sliten rosa klädsel. Dom är svart lackade och det får dom vara nu också.

Före


Efter.. nu med engelskt rött tyg.
Gillar denna röda ihop med det svarta.



Här placerade i vardagsrummet på ena långväggen tillsvidare i alla fall. Är inte hundra på om det skall se ut så här....lite pensionärs varning...hum. Gick upp på vinden och hämtade ner det gamla bordet som jag gillar så. Svart lackera det??? Nej det gör ont i mitt hjärta att göra det. Lite djupröda tulpaner för att ta upp färgen på stolen... fast dom ser rosa ut på bilden. Och lilla ljuset med min söta ängel från Mitt Måleri.

Idag är det ett riktigt skitväder här hemma. Inomhus väder helt klart !
Och vi traskar mot den 2'a söndagen i advent.

Trevlig lördag på er..♥

15 kommentarer:

  1. Det blev ju så fint,vilken skillnad...Fint du fixar o donar vännen..Här är det storm o regn idag men massor med domherrar då brukar det bli kallare o snö!! kramis Gunilla

    SvaraRadera
  2. Å så fina dina stolar blev med det röda tyget.Tyget har ju en sådan varm ton.Ute blåser det och inte blir det just.Lite trist.Tur då att man kan njuta av något vackert inomhus.Kram.

    SvaraRadera
  3. Vackert "Brokadtyg" på stolen innan omklädseln, synd att det var trasigt, har du bara 2 ? Dom blev fina nu också, så duktig du har varit. Bordet skall du inte måla, det vore ett helgerån.
    Ha en toppenfin lördag och 2:a Advent trotts regn och hårda vindar
    // kramen.

    SvaraRadera
  4. Snyggt.
    Kul med arvegods man kan ta till vara och som man gillar själv.

    Vädret ska vi inte tala om, tycker jag......

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  5. Toppenfint du fått till de. Det behöver inte målas det ska kännas bra i ditt hjärta. Härligt med tulpanernas intåg eller hur...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Så himla fint det blev, duktiga du!

    SvaraRadera
  7. Superfina stolar!!! Härligt när sådana projekt blir färdiga:) Bordet är verkligen fint som det är, och jag förstår att du inte ville måla det.

    Ja, vi får njuta inomhus:)

    Och jag njuter av din ljuvliga gula ros i högerspalten... gula rosor är den vackraste blomma jag vet att titta på.

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara stolar, ser så mysigt ut!

    SvaraRadera
  9. Så jättefina stolarna blev med ny klädel:) Jag skulle heller inte måla om bordet, det är så fint som det är! Ha en mys kväll.

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  10. Väldigt mysiga stolar, snyggt med svart och rött...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  11. Hejsan!
    Så fina stolarna vart:)
    Härligt med tulpaner.
    Ja du vädret...vi skulle få snö idag men de kom som regn...
    Ha en härlig 2:a advent.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Så fina stolarna blev =). Vilken fin Header du har gjort. Jag har oxå försökt få till någon bra,men mina bilder blir så små :( Vad använder du för program??? Jag blir inte riktigt nöjd...
    Ha en skön Lördags kväll.. kramiz...

    SvaraRadera
  13. GÖRSNYGGA!!!

    Pensionärsvarning hahaha hur menar du då?

    Ha en riktigt mysig lördagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Hej bloggvän vilken fin julig header du har gjort! Stolarna blev också jättefina roligt att ha möbler hemma från ditt föräldrahem! Kram Maria

    SvaraRadera
  15. Stolarna blev JÄTTE fina =)
    Kram

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)