torsdag 24 november 2011

Mys till 100%

Tänk vad tiden går fort. Och jag blir alldeles knottrig av allt mys.
Bara älskar den här tiden. Hur går det för er i stugorna? Bakar ni mycket och pysslar.
Alla traditioner som jag värnar mycket om, gör ni också det?. Fast vissa saker har jag ruckat på lite genom åren.
Julpyntet tex. Förr pyntade jag julen den 23'e. Då åkte allt fram. Var helt slut...... Men nu smygpyntar jag hela tiden, bara för att kunna njuta länge. Och lika många tomtar som förr har jag inte längre. Någon som samlar på tomtar kanske...?

Har nu hälsat och hälsar på er i stugorna. Gud va mycket mys ni alla bjuder på. Har mycket att läsa igen då jag inte hunnit med att surfa runt så mycket.

Bjuder på 100% mys till er idag.
Känner ni värmen från Marias Hörna - Njut av Livet ♥

♥ ♥ ♥




















Lånat brasan från

15 kommentarer:

  1. Här sitter vi också vid en brasa - så mysigt!
    Eija

    SvaraRadera
  2. Samma här, pyntade strax före jul... Nu pyntar jag tidigare...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Gokväll!

    När barnen var små pyntade jag mycket & tidigt, gärna till första advent så barnen & vi kunde njuta länge.. Vi bakade pepparkakor, lussekatter & gjorde knäck ischoklad mm hela advent :-) Allt för att känna julstämning & för att se förväntan hos barnen. Nu pyntar jag sparsamt. 1a advent åhera adventsstakar & stjärnor upp. & sen lite pö om pö plockar jag. Lagom t 3e advent kommet tomtar & sådant fram. Mycket mer sparsamt än förr & mycket beror på att barnen ja numer "vuxna ungdomar" inte är så noga längre. nu tar jag bara det som är viktigt för mig :-)
    Men jag har hört att om ngr år så vill barnen som då är riktigt vuxna kanske med egna barn vill uppleva traditionen igen...

    Önskar dig en myyyysig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig brasa du bjuder på - den är ju lika fin som min här i kakelugnen!
    Ja, mycket mys är det nu, men bakat har jag inte gjort, kanske blir det så när jag fått iordning på allt här!
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Ja, här pyntas också lite efterhand, och just nu tycker jag det är extra roligt med pyssel, önskar bara det fanns lite mer tid =) Tack för snälla raderna du lämnat hos mig, gör mig så glad! Önskar dig en härlig helg! Kram Petra

    SvaraRadera
  6. Jag är inte så mycket julmänniska men jag myser av alla andras pyssel. En härlig tid som kommer nu.
    Sen längtar jag efter maten förstås=))

    Ha en fin helg/Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. Nog är den här tiden den som är bäst under vintern! Idag sätter jag upp mina stjärnor och stakar och myser... fastän jag inte har en sån härlig brasa som du att mysa framför!

    En skön adventshelg önskar jag dej!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Gomorron,javisst är det en mysig tid nu,jag har nästan pyntat klart och bakat adventsfika,men mer bakning blir det och julgodis ska göras..;))Nu fattas ju bara det vackra vita på backen så stiger mysfaktorn...;))

    KRAAAM!!

    SvaraRadera
  9. Hej
    Det är en helt underbar tid nu och jag har inte pyntat så mycket än men ska idag tänkte jag :) Jag gjorde alltid som du förr, pyntade bara dagarna innan julafton o så men nu kommer det fram tidigt :)
    Ha en jätte mysig dag.
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  10. Nu får man passa på att njuta, underbar tid!
    Finns nog inget mysigare än dessa advent o juletider!

    Ha en fin fredag!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  11. Hejsan tänkte svara på din fråga. Det är Behepan sprutor jag får. Det finns tydligen forskning på att människor med fibromyalgi/Me blir hjälpta av att man tillför B.12 Mitt B.12 värde var ok, men det kan ändå vara så att man inte kan tillgodogöra sig B.12 så jag fick testa sprutor. Jag vet inte om de hjälper än, har bara tagit 4st. Men jag hoppas :-)
    Jag vet inte om de kan hjälpa hjärntrötthet. Men varför inte, du får läsa lite om det & kolla med din läkare :-)

    Ha en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Jag pyntar redan till advent, tycker att julen är så kort så man vill ta vara på allt pynt, julgranen däremot det kommer inte upp än ;) Japp, skitväder även här så grått så. Ha en toppenhelg. Kram

    SvaraRadera
  13. Ja det är en underbar tid. Sitter och bloggar runt för att hämta inspiration. I helgen skall jag börja julpyssla. Missa inte att jag visar månadens dukning, årets juldukning på bloggen i helgen.
    Ha en fin helg!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  14. Hej Maria !
    Har lugnat ner mej betydligt när det gäller julpyntandet. - Förr var det tomtar överallt när barnen var små. Och man städade överallt i hela huset...den tiden är förbi, och det går ju faktiskt bra ändå ! - Läste att du undrat över B12 sprutor... Jag har ju bla ME /CFS om du känner till det? - Har ju liksom du den här hjärntröttheten. Har prövat på B12 sprutor som faktiskt hjälper en del...Men tyvärr inte mej, jag blev bara sämre :( - Tycker du ska pröva på en behandling, det är ju inget skadligt för kroppen, och det kan ju fungera för dej !
    Sköt om dej !
    Kram ♥ Anneli

    SvaraRadera
  15. Vilken värmande sprakande brasa!
    Jag gör precis som du smyger fram julsaker fram till jul. Förutom förra Advent då jag tog fram allt. Jag har kastat många fula tomtar och har bara mina favoriter kvar.
    Ha en fin kväll!
    Kram Anette

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)