tisdag 22 november 2011

I lyktans sken...

Idag blir det pyssel i hörnan.
Än så länge är det mulet och grått och jag har startat med lite jul och advent pyssel.

Kanske blir det i lyktans sken pysslet sker idag...eller i solstrålar.
Bra vilket som tycker jag. Lyser solen, blir det nog att gå ut sväng också.

Skall fixa lite pyssel till jobbet, som skall med i morgon. Kanske blir det något mera pyssel som hinns med...vem vet.
Pysseltider....pysslar ni också ute i stugorna dessa dagar?. Det tror jag ni gör!

I dag är det ju tisdag vilket innebär ett Core pass i kväll för min del.








Den här fotogenlyktan hänger alltid i båten under sommaren. På hösten får den flytta hem och sprider sitt sken på köksbordet.



Önskar er en härlig tisdag.

♥♥♥






24 kommentarer:

  1. Vilken underbar dag du har framför dig! Jag önskar att jag hann med att bara pyssla - jag har massor som jag vill pyssla med. Men tyvärr så går jobbet först ...

    Jag önskar dig en underbar pysseldag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Maria!
    Ja, här ska det pysslas, och lite jul ska få komma fram:))

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Så mysigt du har där i lyktans sken!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. I dag står inköp av hyacinter på programmet. Och det ösregnar ute!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  5. Det pyssel som blir här hemma är handarbete i form av virkning :) Ha en fin Tisdag. Kram

    SvaraRadera
  6. Möjligtvis virkning här också. Och röja upp lite - om man nu kan kalla städning för pyssel? Kanske en annan sorts pyssel...?

    SvaraRadera
  7. Låter urmysigt! Här tapetseras det i stället, men på torsdag går startskottet. Då ska det pysslas och städas hejvilt inför advent. /Kram

    SvaraRadera
  8. Godmorgon,
    Låter så mysigt! Jag har börjat så smått att julpynta här hemma och det bli nog mer under veckan.
    Ha en skön pysseldag!
    Kram kram
    Nelya

    SvaraRadera
  9. har inte börjat pyssla så mycket än men lite grann ska det allt bli :-)
    Gråväder här hos mig idag, dimman ligger tät...

    Önskar dig en fin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Det e väl mysigt med pyssel dag vi skall ha jul pyssel på söndag.
    Må gott karm Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  11. Har inte gjort så mycket pyssel ännu.Därimot så håller jag på att baka allt som ska vara till jul.Nästa vecka börjar min behandling.Så sen blir det bara helgerna ända fram till julveckan.Ha en mysig pysseldag.

    SvaraRadera
  12. Ja, den här veckan verkar det pysslar både här och där! Här ska jag nog pyssla lite också, man blir ju så inspirerad när man ser allt fint!

    Vilken härlig lykta!
    Ha en fin dag!
    Lisa

    SvaraRadera
  13. har lite pysselångest nu...kramis semlan

    SvaraRadera
  14. Hej där pysselmajja....
    Själv gillar jag att pynta, lite dålig på att göra eget pyssel.
    Har varit i skogen och plockat lite av varje.
    Ha det så gott och hälsningar från mig!
    Carin

    SvaraRadera
  15. Ja nu pysslas det minsann i stugorna ! - Här blir det lite julbak i dag... Lite tidigt kanske, men jag får hoppas att ingen smaskar i sej allt innan jul ;) !
    Sköt om dej ! ♥
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  16. Jo men de väl klart pyssla måste man göra. Här finns inga solstråla idag som lyser upp tillvaron men jag får väl försöka lysa själv.
    Kramen

    SvaraRadera
  17. Hej! Jovisst försöker man pyssla, varje ledig stund. Men som nu är jag på jobbet och väntar på barnen här. Då känns det som om man har massor av ideér. Få se om jag hinner fixa lite adventstämning på fredag då jag är ledig. Lönedag dessutom och tänkte passa på att inhandla lite vettiga klappar.
    Kram Marina

    SvaraRadera
  18. Vad vore livet utan pyssel!
    Idag har jag fått till en krans till ytterdörren och nu ska jag fortsätta med en innekrans.

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  19. Tack för dinfina kommentar på min sida. Roligt att hitta fler än jag som använder fotogen lampa.

    SvaraRadera
  20. Today was a cold and foggy day, but inside it so good.
    We are in the Netherlands in the mood for "Sinterklaas", a traditional festival on Dec. 5.
    Nice that the lamp is in your house now, enjoy fine beautiful candlelight.

    Kram,
    ♥Eefie

    SvaraRadera
  21. Till helgen blir det pyssel... både ute och inne. Vacker fotogenlampa du har...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  22. Visst är det mysiga tider nu, att få börja fixa och dona :)
    Själv börjar jag nog lite smått i morgon!
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  23. Här pysslas det inte ännu, adventstakarna kommer fram på fredag och får lysa på lördagkväll. Julpyntas blir 2 dagar innan jul, håller på traditionerna och tar inte ut något i förskott.
    Mysigt med fotogenlyktor.
    Kramen

    SvaraRadera
  24. Inget pyssel än så länge men på lördag smäller det. Årets pepparkakshusbak hos svärmor. Alltid till första advent hela släkten å massor med hus blir det. Sedan ska det ju monteras och dekoreras, det blir söndagens pyssel.

    Ha en underbar dag.
    Kram

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)