tisdag 15 november 2011

Frostspray....

I mitt inlägg härom dagen där jag nämner just frostspray. Ni är en del som undrar vad är frostspray och var köper jag det ??
Att något finns som heter frostspray lärde jag mig från en av era bloggar i vintras, Sorry kommer inte ihåg från vem. Har letat så länge efter detta. Men hittade det nu i en färg/hobby butik här hemma.
Detta är toppen att använda. I ett tidigare inlägg hade jag ju frostat sillburkar till ljuslyktor. Nu visar jag glasburk som blivit vas.




Här har jag lagt en bit papper över lite oregelbundet för att få en vågigt "linje"





En liten bild på burken så vet ni hur den ser ut. 

Lycka till att frosta nu :)



16 kommentarer:

  1. Tack för tipset Maria .<3<3

    Ha en underbart kväll .
    Kram Farzaneh

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset.Vad fint det blev.Önskar dej en skön kväll.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Mysigt och änkelt tips för att piffa lite extra!
    Det måste jag nog pröva, tackar för tipset =)
    Jobbigt att du blir trött i hjärnan, har svårt att föreställa mig hur det käns... Men har en brors dotter som också lider av det.

    Må så gott & var rädd om dig!
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  4. Fiffig grej det där!
    Har aldrig provat själv...
    Fina bilder här under på din spann oxå! =)

    Trevlig kväll!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset, måste testa detta...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Så vackert du frostat! Ute har det också blivit frost nu :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Tur att jag läser så bra, läste först FrostPARTY.....men det var det ju inte. Har inte Panduro sådana sprayer, tro? Fint blev det i alla fall, jättesnyggt.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Go kväll o tack! Headern har jag gjort i pse även bakgrunden. Det är Photoshop Elements 7 jag har, på svenska. Jag hade sådan tur att den fanns med när jag köpte datorn och ingen blev gladare än jag. Hoppas det går bra för er med nerladdningen.
    Önskar dig en bra dag/kramizar

    SvaraRadera
  9. Nämen det där såg roligt ut!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Hej! Här i Björkvik så har vi och har haft äkta frost i natt då det varit -4 grader ute. Det ligger som pudersocker på den gröna gräsmattan. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  11. Hej fina Maria.
    Ohh vilket fint tips, tack!
    Min lillkille frågade om vi hade nån frostspray för ett tag sen för de hade använt det i skolan på fönster, nu ska jag försöka få tag i det och göra en fin lykta, som du :)
    Ha en fin dag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  12. Panduro har det men det är dyrt som poker =)

    SvaraRadera
  13. Åh vilken härlig vas. och härligt återbrukningspyssel;)

    Önskar dig en härligt ljuvlig dag

    SvaraRadera
  14. Så fint det blir. Måste jag köpa och prova./Lila-Christina

    SvaraRadera
  15. åh vad käckt!
    Tack för tipset :-)
    Hittade du den i en hobbyaffär?
    Kram

    SvaraRadera
  16. Jag har också testat att frostspraya glasgrejer. Det går snabbt, är lätt och resultatet har blivit superbra.

    Hur mycket kostar sprayen du använde? Panduros är skapligt dyr.

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)