tisdag 1 november 2011

En mugg av livets goda....

Ja kaffe naturligtvis.
Många gillar inte smaksatt kaffe. Maken tex. skall ha vanligt svart kaffe med en sockerbit i ...hi hi. inte massa konstiga latte och grejer. Typiskt karlar eller ?

Men jag har en liten favorit som faktiskt maken kan uppskatta ibland.
Vanligt kaffe med en del av Kahls smaksatta kaffe ♥ ♥ I love it.
Det blir det där lite extra så där efter maten.

Så detta måste ni prova !

Gårdagen blev en grå dag på flera sett, inte bara vädret.
Men nu sitter jag här med tända ljus och en kopp härligt kaffe och njuter av tystnaden och mörkret.

Tack alla söta för dom fina kommentarerna igår. Det värmer så oerhört.
Idag får jag ta tag i min dag på ett bra sett. Det hade P gillat.

♥ ♥ ♥



23 kommentarer:

  1. Hej hej.
    Jag bara älskar smaksatt, brukar köpa med kardemumma. Både smakar och doftar underbart. Kul med lite variation, då man dricker kaffe varje dag.

    Önskar dig en fin dag, kram.

    SvaraRadera
  2. Ibland är det gott att blanda i lite smaksatt kaffe. Fin mugg du får avnjuta drycken ur!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Jag får erkänna.. har inte kommit ur barnstadiet än... & dricker bara kaffe OM jag verkligen måste...

    Hoppas du får en riktigt bra dag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. Tack snälla för dina alltid så rara kommentarer.
    Gillar också att prova lite olika sorter men maken är som din, svart med en sockerbit.
    Ha en bra dag!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Jag är en sån där gammeldags människa som kokar mitt kaffe i kaffepanna ! - Sen dricker jag det "svart", alltså utan någonting i ...men gärna någonting till... En bit mörk choklad är inte dumt !
    Sköt om dej !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  6. Gott!

    Jag har för det mesta kanel i kaffet. Men ibland blir det curry eller saffran.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  7. Åh håller med dig, smaksatt och latte är ju godast. På Hötorgsgallerian i Stockholm finns massa goda smaker, min favvo är mintchoklad. :) kram

    SvaraRadera
  8. Jag kör med kaffe spetsat en skvätt grädde och mjölk i, men en latte är mumma. Kaffe med inslag av kryddor och olika smaker har jag aldrig provat, men är öppen för nya smakupplevelser.
    Ha en fin dag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  9. här ska det vara svart kaffe utan konstigheter...möjligtvis en latte....varmt deltagande i din sorg...kramis semlan

    SvaraRadera
  10. Jag fick ett paket häromdagen som ska smaka choklad, ska bli spännande att testa. Annars är jag svag för vietnamesiskt kaffe.

    SvaraRadera
  11. Gott när kaffet är smaksatt,jag brukar ha i kanel i mitt lr så blir det en cappucino...;)) Men min älskling han föredrar vanligt han...;))

    Kram på re och ha en bra dag!!!

    SvaraRadera
  12. Åh vad gott! Jag gillar verkligen din blogg, man blir lika glad varje gång man kikar in till dig. Vid jul brukar jag strö lite kanel precis innan jag brygger kaffet på morgonen. Då luktar det så gott och juligt på morgonen. Mannen däremot gillar inte sånt "trams" som han så snällt uttrycker sig utan vill ha sitt svart. Haha, ja smaken är ju som baken! :)

    Önskar dig en fortsatt fantastisk dag! kram Linnéa

    SvaraRadera
  13. Har aldrig smaksatt mitt kaffe, jo jag måste ha mjölk i.
    Önskar dig en bra tisdag/kram

    SvaraRadera
  14. Älskar vanillalatte! Har en egen espressobryggare, så det brukar bli ett antal såna/dag! Whiskykaffe är inte heller så dumt! Snygg mugg, den vit och blå./Christina

    SvaraRadera
  15. Älskar latte!!Men det är kul att testa andra sorter med!!
    Ha en bra dag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  16. Hej igen! Jag gör både bakgrunden o headern i photoshop elements. Har inget minne av någon sida som jag tipsat dig om men ja huvudet är inte alltid me. Du har ju fixat till det fint här hos dig, roligt att komma hit o läsa om din dag o tankar.
    Kramizar

    SvaraRadera
  17. Jag gillar olika kaffe, smaksatt med kardemumma är jättegott nu på hösten. Men mannen här är precis lika som din, svart och en sockerbit.
    Kram till dig vännen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  18. Om du vill får du gärna titta in på min lilla tävling hos mig.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  19. Här är det snabbkaffe med en skvätt mjölk som gäller, två stora muggar på morgonen för att vakna!!! KRAMAR Helena

    SvaraRadera
  20. Hej!
    Beklagar verkligen, det är allt för ofta som man ser i tidningen att allt för unga dör... Och tyvärr är med om det i sin närhet. Jag förstår att det är jobbigt, var där för inte så längen sedan heller... Det gör så ont. Vill ge dig en extra stor och varm kram i dag!
    Malin

    SvaraRadera
  21. Kaffe är helt klart livets dryck nr 1! I alla former, bara inte svagt! Tråkigt med din vän... stor kram!

    SvaraRadera
  22. Så glad jag blir att du ville vara med i min lilla tävling.
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera
  23. Jag är en lattetjej jag=))
    Älskar kaffe!!

    Så sorgligt med din vän.
    Livet är märkligt på många sätt.

    Kram Hannis

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)