onsdag 9 november 2011

DIY.....pyssel i hörnan.

En trevlig liten "väst" till tex. vinflaskan när du går bort.
På lilla flaskan med den hemmagjorda saften, kanske.
Alltid uppskattat med en pimpad flaska i present.
Och nu till julen ett litet julmotiv på glöggen kanske.

Linnetyg målat med vit acrylfärg och sedan stämplat på  höstlöv på den ena.
Och med hjälp av schablon och stämpel på den andra. Lätt som en plätt.
Rafsat kanterna lite, knyter ett lite ruffigt snöra runt...klart!

Du kan ju dekorera din väst med allt möjligt, pärlor, paljetter, bilder mm.
Olika band och snören.
Bara fantasin sätter gränser.

♥ ♥ ♥


26 kommentarer:

  1. Gud va snyggt och häftigt. Nåt att prova faktiskt.
    Ha en skön dag!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  2. Gomorron vännen! DET va jättefint...Vilka ideer du alltid har,jag är tom ja...Trevlig da' Kram Gunillasljusglimtar (funkade inte med googlekontot :() Blir så sur...

    SvaraRadera
  3. Å så snyggt kan ju bli riktigt fina julklappar..;))
    Kram och ha en härlig dag!!!

    SvaraRadera
  4. vilket bra tips...tack...det ska jag prova till hemagjorda glöggen...kramis semlan

    SvaraRadera
  5. Mycket bra tips;) om linnetyget även är inhandlat på loppis så är det ju ännu bättre;)

    ÖNskar dig en skön dag

    SvaraRadera
  6. Jättefint! Tack för tipset.
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  7. Så snyggt det där blev.Bra idee.Ha det gott.

    SvaraRadera
  8. Jättefint! Bra med tips. Det ska jag nog prova på att göra, bara jag får mitt sy och pysselrum färdigt organiserat någongång.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  9. Vad fiffigt och fint!!!! Det gör verkligen hur mycket som helst för intrycket...

    Ha en riktigt bra dag!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  10. Vad fint :-) Snyggt tyg också. Kram

    SvaraRadera
  11. Men så himla snyggt ! - Vilket bra tips, du är duktig du !
    Önskar dej en skön dag ! ♥
    Anneli

    SvaraRadera
  12. Hej Maria.
    Å vad glad jag blir för ditt fina tips, det ser så snyggt ut, och effektfullt, så inspirerande, jättesnyggt,hoppas jag hinner testa det nån gång.
    Önskar dig många kramar Zara

    SvaraRadera
  13. En bra idé men jag är inte fullt så pysslig av mig, önskar jag vore det. Fint blev det pysselfia där :-)
    Kramen

    SvaraRadera
  14. Härligt pyssel!
    Här har pyslats lite skyltar. Några blir julklappar och några skall plaseras i hemmet. Fint och mysigt pyssel du gjort! Alltid roligt med tips.

    Må så gott!
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  15. Wohoho, den idén lånar jag rakt av. Kul att göra nu när det blir en massa kalas framemot jul

    SvaraRadera
  16. Tackar så mycket!

    Alltid kul att se vad andra bloggare pysslar med!

    Kramis från Anneli.

    SvaraRadera
  17. Fint det var!
    Men det är just det med fantasin??? den har jag inte allt för ofta :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  18. Hej "granne" :) Alltid trevligt med ett litet hej :) Vilken trevlig blogg du har :)

    SvaraRadera
  19. Det där ser väldans trevligt ut!
    Ett pyssel att lägga på minnet inför decembers glöggrundor.
    Må fint!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  20. Åh så fina tips till flaskor, jag har gjort nå`t liknande men till ljus. Spisarna kostar från 3.500kr och oljan 55kr/litern det är tre behållare i våran men man kan ju bara tända en i taget om man vill spara på det lite.
    Ha det så gott/Agneta

    SvaraRadera
  21. Det blev ju riktigt trevligt, blir säkert uppskattad klapp. Fina bilder på en härlig natur när ni var på kusten.
    Önskar dig en bra dag/kram

    SvaraRadera
  22. Vilken härlig ide, super fint

    Kram Anna
    http://godastunder-tokigaideer.blogspot.com/

    SvaraRadera
  23. Vilken fin! Det blir ju så mycket roligare att ge bort en flaska vin med det där lilla extra.

    Jag önskar dig en härlig dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  24. Det lilla enkla kan bli det vackraste!
    Jättesnyggt!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  25. Trevlig idé......Jättefint blev det. Trevlig helg / Néa

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)