onsdag 19 oktober 2011

Tiden....

Hej hopp i stugorna !

Här kommer en liten fundering från lilla mig.♥

Detta med att tiden skall räcka till.
Känner mig stundtals ganska så förvirrad i detta ämne.

Hur hinner ni pyssla, ta hand om hemmet, blogga mm.
Tycker att alla andra får gjort så himla mycket på dygnets 24 timmar. ändå är jag uppe i med tuppen.

Borde kanske schema lägga sina dagar....hur gör ni?
Alla tips mottages med största tacksamhet ♥

Lite sådana här tankar dyker upp i min hjärna då  och då!

Så här på morgonkvisten är det ett RUSKIGT väder här hemma. Nu skall jag till jobbet om en stund. Besök på AF och lite ärenden på stan därefter. Skönt att bilen är hemma idag med tanke på vädret.

Önskar er alla härliga vänner en skön dag.

♥ ♥ ♥





18 kommentarer:

  1. Jag tror att alla vi har vårt eget sätt att leva, det går inte att härma andra även om vi så skulle vilja. Tiden upplevs annorlunda av oss alla, några är snabba i sina vändningar, andra inte. Det räcker att man själv är nöjd med det man har eller hur?

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  2. Usch ja tiden, förstår dig. Fast jag har nog lite struktur i mina dagar. Handlar vissa, städar vissa. Datortid, pysseltid mm. Låter ju ambitiöst men det funkar. Och visst ruckar jag på detta allt som oftast. Måste ju vara spontan också. Lycka till med dina dagar. Kramar från Karin H

    SvaraRadera
  3. Jag har inget speciellt schema på hur jag lägger upp arbetet. Men denna vecka är jag bara ledig Torsdag så då blir det nog lite pyssel då!
    Eller inte??? :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  4. Håller med dig och min teori är att man jobbar för mycket. Skulle vilja jobba 80% och ägna resten av tiden till annat. Jag har vid två tillfällen pausat bloggen för att den blir en stress, man måste ju göra inlägg ganska ofta för att inte tråka ut läsarna. Jag brukar fota mycket på en gång och sedan ta mig några minuter varje kväll och göra inlägg.
    Lycka till med din tid! :)

    SvaraRadera
  5. Känner igen mig Maria! Jag har inget tips att ge just nu är allt bara stressigt:) Puumulis tips kommentar ska jag ta till mitt hjärta, visst är den bra!!!
    KRAM Helena

    SvaraRadera
  6. Jaa du...Jag tror att när man bloggar ser man vad alla andra gör samtidigt och tror då att det blir en slags "masseffekt"...Men alla gör säkert inte allt samtidigt utan pytsar ut det i lagom portioner...Eftersom jag jobbar oregelbundna arbetstider så försöker jag städa och pyssla när jag är ensam hemma. Det går så mycket snabbare då=) Men bloggandet får aldrig bli en press...då blir det bara tråkigt. Jag försöker ta flera foton vid något tillfälle och sedan "portionera"ut inläggen med bilderna, istället för att ta allt samtidigt (har lärt mig det nu sedan jag började blogga=O)
    Många kramar från mig!

    SvaraRadera
  7. Hej
    Ja det med tid är inte lätt.
    För mig handla det om att priotera särskilt med två små barn.
    Vi har inte det perfekt hemma bry mig inte om det ligger leksaker överallt eller om det är lite skit i hörnorna..
    Jag bloggar på kvällen när barnen har gått och lagt sig och gör mina inlägg då...
    Ha en skön dag
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Ja vilket rusk väder! Det regnar nerifrån och upp i dag. Hade dåligt samvete för att barnen fick stå och vänta på bussen i dag. Varför körde jag dom inte, stackarna....

    Det här med tiden.... Det undrar jag också över. Själv jobbar jag inte heltid just nu så då blir det lite mera tid. Annars när tiden blir knapp så är det nog blogg och pyssel som får stryka på foten. Smart att signera med hjärta på dina fotton. Hade varit intressant att veta hur du gör. Inte för att jag skall ta idén med häjrtan då utan kanske med namn eller någon bokstav.

    Må så gott!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Hej Maria!
    Ja, det där med att få tiden att räcka till är inte alltid så lätt..jag tycker dessutom att veckorna bara rusar fram, tänk nu är det onsdag redan, tyckte inte det var länge sen det var söndag:)

    Tycker att Sari/Puumulis kommentar var väldigt bra skriven!

    Ibland viker jag en hel kväll åt bloggen, andra kvällar orkar jag inte ens öppna datorn. Försöker att inte ha det som ett "tvång" att hinna svara på alla kommentarer, det blir bara stressigt.

    Ha en fortsatt bra dag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  10. Nej tiden räcker inte till att hinna allt.
    - Så att stanna upp och
    fundera på vad som är viktigt i ens liv, kanske gör så att man kan prioritera bort saker som nog inte är så viktiga trots allt. - Kvalitetstid är det viktigaste man kan ge sej själv och sina närstående !
    - Duktighetsfällan är det många som har trillat i..
    Sköt om dej !
    Kram Anneli ♥

    SvaraRadera
  11. Hej vännen! jaa ibland kan jag bli så stressad över om det är mycket att göra.Min man är så bra på att få ner mej på jorden då. men är uppe tidigt oxå jämt för att det ska rulla på...Hoppas det ska kännas bättre för dej...Kramis Gunilla...tack för titten hos mej

    SvaraRadera
  12. Undrar detsamma, framför allt hur alla orkar med allt? Känner mig halvdöd efter jobbet, men många tränar, går en mil eller gör massa annat då. Hur får man tid /ork till det? Så mao du är inte ensam om att känna så. kram

    SvaraRadera
  13. Svårt det där med att få tiden att räcka till, men jag måste säga att ju äldre jag har blivit så har jag insett att livet är så mycket mer än bara städ och annat. Nu har jag ganska mycket ledighet i och med att jag jobbar natt. Kram

    SvaraRadera
  14. Jag har ingen tid,´jag hinner aldrig nåt. Men det handlar om prioritering i vissa saker. Eller att man gör grejer samtidigt som man gör nåt annat.
    Tex. Pyssla då tittar jag på ett TV program samtidigt. Bloggar lite i reklamen kanske. Sen så tvättar min man, aldrig jag. Jag tar barnen till hjälp med städning. Vi försöker vara delaktiga alla i det mesta. Ibland funkar det, ibland inte.
    Men viktigast är att jag gör sånt som får mig att må bra och inte bara ha måste. Är det en ledig dag och jag inte orkar göra nåt så kan jag bara vara, läsa en bit på min bok, slötitta på TV, halvsova.Man måste inte göra massa.
    Jag har som Anette en del bilder som ligger på "kö" och tar dom när tid finns.
    Och du, ha hellre lite skit i hörnen :) Då syns det att nån bor där.
    Kram Marina

    SvaraRadera
  15. Tack för din fina hälsning den värmde;) Jag har fått hjälp med bloggen men det är som du säger photoshop. Jättefin bild. Kram Johanna

    SvaraRadera
  16. Jag gör listor!:) Varje kväll skriver jag en lista på vad som ska göras, nästa dag bockar jag av sak för sak. Det jag inte hunnit med förs över på nästa dags lista, och saker fylls på under dagen också. Det känns alltid skönt att bocka av saker man gjort, men sedan kommer förstås själva livet emellan. Saker som tvätta, laga mat, diska - ja det är inte med på listan utan vävs med ändå. Fast jag hoppar...Har en förmåga att påbörja 7 saker samtidigt därför är mitt skrivbord alltid belamrat. "Skrivbord" står ofta på min lista men det är en punkt som tycks hoppa från den ena listan till den andra fler gånger än andra!:)
    Tack för badrumstankar! När vi ändå byter skåp lär vi byta matta också, men det står lite still på vad det ska vara...
    Kram Anna

    SvaraRadera
  17. Hej gumman..Ja du alla sätt är väl bra. Man får väl helt enkelt göra de man hinner utan att känna sig stressad för då är det fel tycker jag. Hoppas du finner ditt sätt gumman...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  18. Det känns tyvärr som det skulle behövas 8-10 timmar mer mest varje dag, tiden går alldeles för fort.
    Lika bra att inse att det man inte hinner med idag finns kvar en annan dag.

    Kram Ulrica

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)