torsdag 20 oktober 2011

Samlare.......

Samlar ju alltid en massa saker i naturen och släpar hem. Nu i somras åkte det med en massa tallkottar från ön.
Älskar dom små söta tallkottarna. Dom blir bra att ha nu till vintern för div pyssel.

Ett litet gäng har nu hamnat i mitt favoglas från Perfect Home.

Sist men inte minst vill jag tacka för era kommentarer och kloka råd på vägen i mitt förra inlägg om TIDEN.
Hamnade helt klart i en svacka av tiden som inte räcker till.  Jag vill sååå mycket men inte orkar efter min stroke. Kan bli lite frustrerande ibland. Kroppen vill och hjärnan har tusen projekt men orkar inte. Bara att acceptera och göra det jag finner glädje i.

Glädje finner jag i att fotografera, blogga, pyssla här hemma, läsa en go bok, umgås med familjen, träna och att bara vara. Så får det bli. Det som blir det blir. Och nya jobbet går ju först, och det är jättekul!

Idag verkar det bli en fin dag...det skall jag glädjas åt.
Under eftermiddagen åker jag till gamla jobbet och tar fika med mig.

Så tack mina goa vänner för att ni finns och lyssnade på mitt gnäll om Tiden.

Önskar er alla en underbar torsdag ♥




14 kommentarer:

  1. Satt precis och tänkte att jag nog måste "pallra" mig iväg till skogs och plocka lite kottar, mossa och annat material.
    Verkar ju bli en fin dag......

    Det här med tiden är inte lätt.....den går mycket snabbt och det är såååå mycket man inte hinner/orkar med.
    Vet så väl hur det är att vilja mer än man orkar och kan.......

    Ha det gott,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Det är nog så att tiden den kan göra oss lite stressade ibland.Brukar säja till maken (hur hant vi med att jobba också förut)Har ju så mycket man vill hinna med.men nu har även jag fått lära mej att ta det lite lugnt sedan operationen.kroppen talar tydligt om vad man orkar med.Så njut av det du orkar och strunta i det andra.Kram

    SvaraRadera
  3. I wish you so much luck today when you say goodbye to all your friends, i willhope if you start your new job, you feel much better.
    Do you know the song Önly Time" from Enya?? She talks about the time and tell us that only time can heel the pain....

    I wish you a good day...
    Kram,
    ♥Eefie

    SvaraRadera
  4. Bara så himla fint .Ja just nu bjuder naturen på massor av härliga saker.Önskar dej en skön torsdag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Gnäll du det gör inget läser gärna.
    Roligt att man hittar massor av fina saker i naturen.
    Kram Hoffmansdeisgn

    SvaraRadera
  6. ja visst är de mysigt vad man kan göra av saker från naturen. Nu har jag flyttat min blogg till hemmets journals bloggtävling kika gärna in och rösta , de finns många att välja på. Bidrag nr 6 är jag,idag har jag lagt in foto på lite höstfägring från naturen.

    SvaraRadera
  7. Hej Maria1 har läst i kapp lite hos dig ;) tycker du hinner pyssla o grejja en massa! men visst är tiden knapp .. jag funderar skarpt på att snart ta ett par sem dagar o bara baka o pyssla! för det ger så mycke energi o glädja.kram till dig/ Jessica

    SvaraRadera
  8. Snyggt med kottarna! Det påminner mig om att jag måste ut och plocka mossa, kvistar och annat från skogen. Innan det blir snö!

    Ha en trevlig kväll!
    Agneta

    SvaraRadera
  9. Nog är det så att man får glädjas åt det lilla som händer men inte alltid lätt att acceptera. Ja det finns mycket från vår natur som kan förgylla hemmet. Roligt att du tycker om ditt arbete.
    Kramizar

    SvaraRadera
  10. Hejsan!

    Så klok du är som stannar upp och njuter av det som ger dig energi. Det är viktigt att lyssna på kroppen! Och det är viktigt att DU tar hand om dig och tillåter dig själv att ta det lilla lugna...

    Fina bilder!
    Naturen har mkt att ge!
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  11. Du resonerar klokt och bra, du måste vara rädd om dig. Jättefint med kottarna, och det är ju så roligt och plocka dom.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. Ja, så fint det är med alla kottar och så fint du har gjort!
    Det påminner mej om att jag också måste samla in lite nu innan allt fryser fast!
    Tackar för tipset och för titten hos mej!
    Lisa

    SvaraRadera
  13. Skickar en stor kram och önskar dig en riktigt bra helg!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  14. Hej Maria!
    Kottar är ju helt perfekt pyssel nu, och helt gratis.
    Och vackert att dekorera med.
    Det där med tiden....undrar om nån hinner allt man vill?Jag hinner i alla fall inte hälften,
    men jag försöker vara nöjd med det i alla fall.Man får ju inte glömma att leva och njuta också:)
    Det ska jag göra nu,för nu är det helg.
    Önskar dej den allra bästa helgen.
    Kram Anette

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)