onsdag 5 oktober 2011

Päls & En liten fråga ???

Godmorgon mina goa vänner. Tack söta ni för era kommentarer här på bloggen.
♥ ♥ ♥
Detta med päls. Jag skulle aldrig skaffa en päls att ha på mig. Men en fuskpäls har jag :)
Men så hör det till saken att här hemma finns en minkboa som tillhört min lilla farmor Hilda. Har sparat den i alla dessa år. Ser ju lite läskig ut med sitt lilla huvud och tassar....

Här får jag nog anse att det är preskriberat detta med den lilla minken....den är ju långt över 100 år gammal.
Fast jag skulle ju inte ta på mig den och gå ner på stan direkt.
Men den får vara med som rekvisita när jag fotar ibland, hoppas det är ok för er.
För det är ju ett känsligt ämne många gånger detta med päls.

Så här nedan är en skymt av pälsen tillsammans med en skål gjord av kokosnöt, klädd med pärlemor.
I denna lilla skål brukar jag lägga lite smycken. Står på hyllan i badrummet och ser söt ut.

Nu till min lilla fråga ??
Har ni problem med min blogg? Hänger den sig, fastnar eller segar på något sett. Har fått indikationer från enstaka bloggare att så är fallet. Själv märker jag inget, inte ens om jag tar upp den i min Iphone.

Nu har det ju rått en massa problem med Blogger vid kommentarer, så det är nog  mera ett Blogger problem tror jag.
Har inga problem själv med era bloggar utom då en som hakar och håller på. 

Så snälla säg till om det är något med Marias Hörna - Njut av Livet ♥
Det får ju inte krångla för er :)

Önskar er en underbar dag denna onsdag !











28 kommentarer:

  1. Har varken problem med din rekvisita eller din blogg :)
    Ha en fin dag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Näe jag hoppas jag får iväg detta men har jätteproblem (som många andra) med blogger...Skriver o så försvinner allt eller att det hoppar o grejar...Så jobbigt..helt ok med eller utan päls...Ha det gott vännen. Gunilla

    SvaraRadera
  3. Har inga problem med din blogg allt fungerar som det ska.Ska jag skriva någon kommentar så använder jag Firefox istället för Explorer.Då går det bra att skicka kommentaren.

    SvaraRadera
  4. Skinn av mina egna lamm är OK, annars, döda för att få päls? Nej Tack! Men att ta tillvara kött och päls är helt ok. Tröttheten, om det nu är hösttrötthet eller nåt annat breder ut sej, hinner och orkar inte med så mycket bloggande, men det verkar funka för mej med kommentarer å så! Ha en härlig höstdag!Kram

    SvaraRadera
  5. Hej har problem ibland med att jag inte kan skicka kommentarer. Blir så förb..... att jag inte vet vad. Nä du inga riktiga pälsa bara fusk.
    Kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  6. Tycker inte det är snyggt med päls så jag har aldrig fattat grejen. Stor djurvän och vegetarian som jag är accepterar jag inga pälsar alls. Kanske dags för en liten minkbegravning, kan ju vara dags efter 100 år?

    SvaraRadera
  7. Samma här, har inga problem med päls eller blogg.
    Har själv två fuskpälsvästar jag skuttar runt i.
    Och gamla pälsdelar från gammelmormor som prydnad=))

    Fina bilder!!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Jag har också en gamal min boa efter min mormor som ligger i en låda. Jag ser den som ett minne för jag tänker på mormor men skulle nog inte anv den men nog mest för att jah tycker den är lite äcklig.
    JAg har inge problem med din blogg annat än jag har svårt hos många att lägga kommentarer. Får bli som anonym annars går det inte.

    Kram Anna
    http://godastunder-tokigaideer.blogspot.com/

    SvaraRadera
  9. Inga problem med bloggen =)
    Älskar päls och ska köpa en fuskpäls nu, men har inga problem med din äkta =)

    SvaraRadera
  10. Har inget problem med din blogg! När det gäller päls som är så gammal som din är det väl helt ok. Och fuskvarianten går väl också bra! Men annars är jag ingen pälsdiggare./Christina

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Fuskpäls är helt OK!:)
    Ibland har jag problem här på din blogg, den segar och hoppar, det är så på några stycken, vet inte vad det beror på...

    Kul att Du vill vara med på min utlottning:)
    Du frågade om färgen...jag har använt Flüggers färg kulör 4495. Jag vet inte vilken bas den är bruten på, men i burken ser den grön-turkos ut. Efter målningen har jag vaxat med ett brunt hårdvax och på så sätt fått fram den färgen du ser på tavlan.

    Ha det gott!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  12. Hejsan!

    Inga problem alls här. Och lägg du upp 100-åringen. Han är nog dödad på mer vettigt sätt än tex för 30-40 år sen. :)
    Kram Marina

    SvaraRadera
  13. Hej Maria!ibland har jag haft problem att skicka mina kommentarer till dig,att det jaghar skrivit kommer inte med,så jag får göra om.Men just nu funkar det tydligen bra ifrån min sida.
    Tack så mycket för Grattis-hälsningen.Fick en bra dag med familjen hemma.Kram!

    SvaraRadera
  14. Har hittills inga problem med din blogg, men några andra hackar och har sig....
    Med päls tycker jag det är OK med gamla, då visste man inte och just mink är väl nästan alltid odlad, inte för att det ursäktar men det förklarar ju en del. Håller också med dig om att det känns inte helt fräscht att gå ut på stan med pälsar längre...det finns så mycket annat att ha på sig.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  15. Hello Maria!
    Kollar din blogg emellanåt! fin fin :) Tänk jag fick också med mig en liten mink hem fr mamma häromdagen som hade tillhört min mormor. Jag vet inte om jag gillar den eller inte ser ju lite skräckinjagande ut med sitt lilla ansikte!
    Döttrarna tycker definitivt inte om den! Hoppas det löser sig med ett jobb för dig! Ha det så bra & tjingeling fr Karin

    SvaraRadera
  16. Inga problem med din blogg! Fungerar alltid att kommentera hos dig.
    Jag fick ärva en mink päls av gubbens mormor när hon gick bort, för fyra år sedan. Min svärmor lät sy om den så den skulle passa mig.
    Men jag har bara använt den två gånger.
    Känner mig faktiskt lite tantig i den...???
    Ha en fin dag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  17. Maria.Det är bara på Firefox som sidan skrollar ned hela tiden.Vet inte varför.På Explorer fungerar det som det ska.Denna datavärld upphör aldrig att förvåna mej.Kram

    SvaraRadera
  18. Ville heller aldri kjøpt pels nå, vi klarer oss helt fint med fusk pels, men har du arvet en pelskrave så kan den vel brukes? Har vært borti det samme selv, men en min bolero fra min mamma...vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den, før i tiden elsket jeg den, og kledde meg ut i den som barn, men nå stikker det litt i hjertt må jeg innrømme...

    PS
    Jeg har ingen problemer med bloggen din, er mange som har mange dupeditter på bloggen sin, og da får jeg problemer med å åpne, men din går det helt greit med!

    SvaraRadera
  19. Många skriver om problem med att kommentera, men det har inte jag. Har heller inga problem med din rekvisita :)

    SvaraRadera
  20. Päls eller pälslös...-Samma tankar som om man ska äta kött eller inte..och vilket kött i såfall. - Själv accepterar jag inte att man dödar djur för nöjesskull eller för att skaffa troffeér eller skinn. - Med den Djurhantering som vi har i dag finns det mycket att ifrågasätta!
    En 100 årig mink är inte mycket att hetsa upp sej på i detta sammanhang :) !
    - Sedan jag skaffade google chrome går det mycket lättare att kommentera på bloggarna.
    Ha det gott ! ♥
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  21. Nej jag har inga problem med din blogg :-) Men jag vet att flera hade problem att kommentera min blogg förra veckan. Är nog blogger som strular...

    Fina kort :-) Jag tycker som du att det är preskiberat ;-) Men oxå precis som du så skulle jag inte välja att ta på mig pälsen ute på stan :-)

    Ha en härlig onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  22. Hej hopp!

    Jag har inga problem med varken det ena eller det andra. Allt som det ska:)))

    Tjohoo/ Kram

    Susanne

    SvaraRadera
  23. Inga problem m din blogg, med eller utan päls;)) Ha en härlig kväll <3
    Kram fia

    SvaraRadera
  24. Nä inga problem för mig med kommentarerna men hos mig har tydligen några svårt.
    Önskar dig en go dag/kram

    SvaraRadera
  25. Hej! innan hade jag problem med att det hängde sig hos dig, när man skulle kommentera,men i och med mitt andra problem med att kommentera försvann,så laddade jag ner en annan Webläsare och då försvann båda problemen! ordningen återställd! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  26. Helt okej med arvegods, tycker jag i alla fall. Då har du en bit av din farmor nära. :-) kram

    SvaraRadera
  27. Hej vännen!
    Det där med minkboa... mamma hade en när jag var liten och det var med skräckblandad förtjustning man tog fram den ur lådan - hua!
    Ibland har det varit segt att få upp din blogg och det samma med annan bloggerska som har samma bakgrund som du... tar den mycket "plats" mån tro? I dag var det dock inga problem! =) Vet inte om det är problem med blogger i allmänhet, har svårt att kommentera hos vissa, frustrerande!

    kram kram

    SvaraRadera
  28. Hej hallå!

    I bland så är det segt med bloggen, men tror mycket att det är vår dator som stökar och behöver sig en uppfrächning...

    Angående päls, så är det helt ok för mig! Mamma har en rävpäls som hänger och skrotar. Hade den varit tillräckligt lång i ärmarna så hade jag tyckt det varit lite kul att andvända den. Räven är ju redan död... Sen hade ja kanske inte dödat för att få bara päls av ett djur, men hur många av oss har inte fårskins fällar hemma!? Så längen man andvänder "hela" djuret så tycker jag det är OK. Men att döda elefanter för betarna och apor för händer till askfat och så vidare är ju hur illa som helst tycker jag. Ha din mink som ett kärt minne, inget att skämmas för tycker jag.

    Må så gott!
    Roligt föresten med praktikplats och så, hoppas du finner något roligt =)

    Kramar Malin

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)