söndag 23 oktober 2011

På mångas begäran ♥ Och en ny start på veckan....

Hej alla kära vänner. Nu är det söndag eftermiddag.

Många har ju undrat hur ni skall göra ♥ och vad jag använder för att märka mina kort.
Här kommer lite tips från mig. Finns säkert flera sett och program. Men detta är vad jag använder.

Vi börjar med lilla ♥
På min gamla dator som är en stationär sådan. Med ett vanligt tangentbord. Använder jag tangenterna:
Alt + siffran 3 som jag trycker ner 5 ggr = ♥.....fattar ni ?

På min bärbara är det ju ett annat tangentbord. Så på min DELL använder jag:

Tangent Fn + Alt och siffran 3 = ♥

Kan nog vara olika på olika datorer/tangentbord. Brukar stå i anvisningarna om kortkommandon.
Ni kan också Googla på ♥ och kortkommandon så hittar ni också tror jag lite tips!

Nu kommer vi till märkning av korten.
Jag använder programmen Picnic och Photoscape till väldigt mycket. Gratis program som jag gillar.
Använder aldrig Photoshop...kommer inte riktigt överens med detta program Vilket ju är synd.
I dessa båda program kan man bla märka sina kort. Och mycket mycket mera kul saker man kan göra.

Vad använder ni för program?

Har aldrig angivit källan (tror jag ) på mitt signum ♥
Det kommer från en sida om blodgivning tror jag....hittar inte sidan nu, typiskt.

Så nu önskar jag er lycka till med era märkningar och ♥ eller vad det är ni skall göra för kul !

Källa: okänd




















Önskar Er en skön söndagskväll och start på nya veckan ♥



15 kommentarer:

  1. Det där med kortredigering är inte det lättaste man kan hitta på, har suttit en bra stund nu i eftermiddag och känner att mitt tålamod behöver vila en stund ;)

    Önskar dig en skön eftermiddag och kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Oj. Det måste Jag testa och vad jag har funderat över detta Hjärtat alltså. Hur man kan göra det. Och vilken sorts dator ni använder som har hjärtan ha ha.....ja nu testas det £££££ ...hm.....
    Nej det gick inte får nog testa mer å mer ;-)

    ser att Du har en fin tävling den ska jag länka mej till i kväll vill ju inte missa den.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tusen tack för det. Nu gäller det bara att testa också, haha.
    Ha en fortsatt fin söndag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. Det är bara jag igen. Funkade inte med hjärtat men jag kanske gjorde fel, haha.
    Jag är ofta inne på Photoscape och ändrar mina kort men tror du jag kommer ihåg nu hur man skrev namn på dom? Nejdå!! Vore väldigt glad om du ville förklara det.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Hej Maria!
    Klantade till det lite i förra kommentaren;)
    Vilka bra tips.
    Jag använder Picnik, alla har väl sina favoriter.
    Hjärtan har jag aldrig kunnat göra, det ska jag testa nu.
    Önskar dej en bra start på veckan.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Hej Maria! Kan inte annat än skratt anär du berättar detta med hjärtan.Såg när jag precis gått med i facebook att folk gjorde ♥ herregud,jag fick förklarat för mej MEN FATTADE inte ändå då i början...nu är det enkelt jag tar Alt knappen samtidigt 3:an på det lilla tangentknapparna till höger...Kramis Gunilla

    SvaraRadera
  8. Vad mysigt att alla kan göra fina hjärtan.Önskar dej en skön kväll vännen.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  9. Jag tycker det är så sött med ett litet hjärta, använder det ibland jag också.
    ♥-kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Hade inte sett din kommentar när jag skrev här, tror vi skrev nästan samtidigt.
    Lilla vovven är sonens, men jag är ofta hundvakt.
    Kramar
    AM

    SvaraRadera
  11. Hmm, jag får inte till några hjärtan med min Mac... Får fortsätta testa.
    Alt och 3 blir £££££??
    Ha en fortsatt skön söndagskväll!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. tack för tipsen! Photoscape måste jag med prova då, börjar precis bli vän med picnik. :-) Ha en härlig söndagskväll nu med många hjärtan, kram

    SvaraRadera
  13. Skulle behöva en ny hjärna först innan jag läser instruktioner på olika dataprogram !
    - Suck !
    -Men jag är väl duktig på något annat....
    Kram ♥ Anneli

    SvaraRadera
  14. Hello darling Maria, nice to hear from you again!
    How are you??
    ps
    I've finally found my Muelenbeckia (thank you!), it's so hard to find here... Soooo nice!
    Hugs
    Silvia

    SvaraRadera
  15. Tack för det hjärttipset!! Använder ju < + 3 för att få ett hjärta på Facebook, men det har inte fungerat i bloggen, så nu får jag testa vidare... tack goa du!

    KRAM <3

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)