söndag 2 oktober 2011

Oktober .......

Nu har vi verkligen haft en varm och solig helg här i söder.
Oktober.... är det verkligen höst nu...ja det är väl det i almanackan i alla fall. Men här har vi varit ute hela helgen, fikat ute, grillat ja rena sommaren ju. Båten är uppe och insatt i ladan för vintern. Trädgårdsmöblerna bortplockade. Och lite höststäd i trädgården.
Söndagseftermiddag och snart lite middag. Vi avrundar med Gustavsson 3 trp.

Önskar er en fin söndagskväll och bra start på veckan.

Tittut genom fönstret i vårt arbetsrum....där växterna trivs bra  :)


19 kommentarer:

  1. Soligt här i fredags, sen försvann solen bakom tjock dimma. Men vi har ganska varmt i alla fall. Du har haft en bra helg, skönt och ha tagit upp båten.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. It is still oktober, but the weahter is fine, we sit in the garden and it is still 24 degrees.
    But autumn is coming the leaves are falling...
    Enjoy your week!!!

    Kram,
    Eefie

    SvaraRadera
  3. Detsamma! Ja visst är det härligt med solen, looove it <3 kram

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Ja, inte kan man tro att det är oktober när man tittar på termometern, inte! =) Dessvärre kan man aldrig så noga veta, rätt var det är står vi där igen med isskrapan i handen - brrrr.

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Oj vilka frodiga växter i ditt arbetsrum, ser mysigt och ombonat ut.
    En skön vecka till dig också!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Vilket vackert fönster du har!

    Ha en skön vecka!

    Kramiz Madde

    SvaraRadera
  7. Ja vi har också fått njuta av en helg med riktigt vackert väder.
    Så grönt och vackert du har i fönstret!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  8. Vilka gröna fingrar du har, vacker bild!

    Hälsningar,
    Kristina

    SvaraRadera
  9. Kikar in för att önska dig en underbar vecka!
    Kramiz Anita K

    SvaraRadera
  10. Hej! Det var fint väder med sol i Lördags men från i Söndags har det regnat och det gör det fortfarande. Ha en fin dag !

    SvaraRadera
  11. Har haft ett toppen väder här i helgen :)
    och solen skiner även idag!
    Ha en fin dag!
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  12. Jag avslutade söndagen på samma sätt :-)

    Önskar dig en kanonbra måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Visst är det underbart med det vackra höstvädret !
    - Jag njuter nästan mer nu av dom fina dagarna vi har, än jag gör på sommaren.Gillar verkligen den klara och kalla luften som är på hösten.
    Sköt om dej ! ♥
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  14. Hej Maria!
    Tittar in o önskar dig en fin kväll! hoppas du har haft en fin dag! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  15. Jaa visst har det varit riktigt härligt ett tag. Men idag vaknade jag till en fullständigt gråsvart himmel och det blåste som bara den.
    Som tur är finns det ju en hel del att ta itu med inomhus också..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  16. Jag tror att hela Sverige har haft fint höstväder i helgen.
    Vi har haft vår första frostnatt i natt...så nog måste man erkänna att hösten ÄR här.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Tack för din kommentar inne hos mej.. Skall berätta att när jag var ung så kunde jag ingen finska.. Grät och läste min finska gramatik...Hade en mamma som hjälpte mej och nog var det en o två gånger jag tänkte kasta min finska bok ut.. Skulle min mamma sa att jag säkert kommer dragande med en finsk karl , där fick hon nog inte rätt. Men att jag klara av att studera till lärare på finska var nog en överraskning för mej själv.. Klarade mej dessutom bra. Så om man vill något massor så går det nog.. Men nu jobbar jag nog i en svensk skola...
    Ha en fin början på oktober !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  18. Hej vännen! Tack för kiken hos mej! visst är bloggvänner goa vänner...ha en bra vecka själv.får nog trycka i anonymt för jag har bekymmer verkligen,kan inte kommentera hos en hel del vänner..Kramis Gunilla ljusglimtar

    SvaraRadera
  19. Go kväll i stugan! Fina gröna växter du har, oj vad ni fått gjort mycket i helgen.
    Önskar du får en bra dag/kramen

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)