fredag 28 oktober 2011

MYS & Kärleksört....

Kärleksörten kanske den sista för i år ? nja det finns lite till som jag kan plocka in tror jag.
Det har blivit mycket av denna kärlek att ta in och glädjas åt. En så tacksam växt och så underbar ♥ ♥

Så det blir ett kärleksfullt inlägg till er alla mina vänner.
Med önskan om en härlig hösthelg. Den sista helgen i oktober!







































Det finns två sett att leva livet på.
Det ena innebär att det inte finns några mirakel och det andra
som att allt består av mirakel.

Albert Einstein (1879-1955)


31 kommentarer:

  1. Bara så himla fint med kärleksört.Underbara bilder.Gulligt citat!Önskar dej en mysig fredag vännen.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Älskar kärleks örten! Önskar en fin helg Kram susanne

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!

    Tack för fina ord hos mig!
    Så fin är den kärleksörten, tyvärr har jag ingen själv men brukar norpa några kvistar hos min mamma!
    Så fina muggar du shoppat!
    Jag gillar muggar utan öra bäst, men sen har ju jag mjölk i kaffet så det blir aldrig sådär skållhet!

    Hoppas du får en fin helg!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  4. Titta gärna in hos oss och var med och tävla! KRAM Petra o Ingela

    SvaraRadera
  5. Ja, den är vacker kärleksörten...tydligen god också...för rådjuren har slukat vartenda litet blad.
    Jag föredrar det sista av Einsteins förslag, visst är det ett mirakel...allting...:)

    Ha en fin helg!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  6. Kärleksört MÅSTE jag plantera för den är sååå fin!!

    Hoppas du också får en härlig hösthelg:)
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Jag minns en film för många år sedan, En familj som andra, och den utspelades om hösten och dom hade massor av kärleksört och det var så fint, en riktigt höstväxt och den passar en dag som denna när det är grågrått ute.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Önskar dig en toppen helg vännen.
    Kramen♥

    SvaraRadera
  9. Vilket fint inlägg Maria!

    Ha en trevlig helg du oxå!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  10. Vad mysigt med blommor, sorgligt att det är de sista bara. Ha en härlig helg, kraam

    SvaraRadera
  11. Har också plockat in denna kärleksblomma, stjälkarna har slått rot så snart gräver jag ner dom i en rabatt och får flera. Försöker mig på en kommentar, men vet inte om det lyckas.
    Ha en fin helg.
    Kramen

    SvaraRadera
  12. Din torsdag verkade vara helt ok! Var ljusvandringen fin? Vad gjorde man?

    Fint med kärleksört, tyvärr ingen växt jag har hemma men man blir sugen när man ser dina bilder :)
    Ha en trevlig fredag!

    SvaraRadera
  13. Hei, Enig med deg - livet er et mirakel og for meg gir det super energi og det samme gjør kjærlighetens kraft:-) herlig bilde du viser. Takk for koselig hilsen. klem Siv

    SvaraRadera
  14. Kul att du fortfarande har blommor att plocka in. De är tåliga de där. Jättefina också!

    Du frågade mig om min bakgrund och var jag hade fått tag på den, jag har ritat den själv.

    Jag önskar dig en härlig fredag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  15. Hej min vän..Vackra bilder. Kärleksört påminner om mamsen. Hon tog ofta in dom. Så jag har lite svårt att se dom ibland. Man är ju lite tossig. Önskar dig en skön fredagskväll med mys såklart. Själv ska jag jobba.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  16. Kikar in för att få lite mys- och hemtrevnadsinspiration - för det får man verkligen hos dig:-)
    Skall genast skynda ut i trädgården för att plocka in lite kärleksört och sätta på köksbordet tillsammans med tennljusstakar och ett vackert fat.
    Önskar dig en trevlig helg!
    Ps vackert med grå basfärg på bloggen!

    SvaraRadera
  17. Underbar kärleksört..
    Hoppas att du får en riktigt fin helg med inslag av mycket kärlek :)

    Kram

    SvaraRadera
  18. Visst är det härliga blommor!
    Mina har tyvärr inte varit så kraftiga och fina i år, vet inte vad som hänt.......

    Du får ha en riktigt fin helg,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  19. Så vacker blomma!
    Citatet är så sant!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  20. Kärleksörten är ju en typisk höstväxt som är rolig att ta in.
    Njut och ha en go helg/kram

    SvaraRadera
  21. Visst är livet fullt av mirakel...det gäller bara att se dom !
    Kärleksörten är så vacker...det känns som att den är höstens sista blomma! - Här har dom tyvärr redan hunnit bli bruna.
    - Min mormor berättade att en del ansåg att man kunde spå hur det skulle gå med kärleken genom att använda sej av denna blomma ! - Romantiskt eller hur ?!
    Ha en härlig helg och sköt om dej !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  22. Jättefina ord och kärleksörten påminner mig om att jag måste snabbt till torpet och ta vara på den.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  23. Vackra blommor, kul att de hållit sig fina så länge!

    Ha en fin helg,
    Kristina

    SvaraRadera
  24. hej vilken fin blogg du har...jag lägger mig som följare...kramis semlan

    SvaraRadera
  25. Vilket härligt mjukt inlägg!
    Du sprider myskänsla=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  26. Ha en riktigt mysig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  27. Hej Maria!
    Härligt inlägg.
    Tror på det senare....att livet bara
    består av mirakler:)
    Trevlig helg
    Kram Anette

    SvaraRadera
  28. Ja, kärleksörten är väl ett mirakel i sig. Den är verkligen en härlig blomma.
    Hoppas du får en fin fortsättning på helgen.
    Kram Elzie

    PS! Får inte till dom rackarns hjärtana i a f, hihi!!

    SvaraRadera
  29. Hej, hittade hit nyss, vilken fin blogg du har. Hoppas det är ok att jag lägger till dig bland bloggar jag läser så jag hittar hit igen. Ha en fin helg/Gela

    SvaraRadera
  30. Ha en fin söndag!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  31. Vad mycket fina bilder du har lagt upp under veckan. Kopparna var ju underbara - jag kanske också får kila iväg till Balders hage snart...:)
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)