torsdag 27 oktober 2011

Mina nya favoriter......

Underbara muggar från Green Gate har flyttat in i vårt skåp. Köpte dom redan i somras men aldrig visat er.
Både maken och jag älskar dessa.....så himla goa att dricka ur.
Är lite svag för porslin i blått och vitt ♥

Vad gillar ni att dricka kaffe i ? Kaffekopp eller mugg. En del föredrar ju mugg med öra.
Att muggen kan bli väldigt varm annars...håller med.
Men dom här är prima.
Köpta på Balders Hage här i lilla Alingsås.

Är ledig idag och det kan bli en del solglimtar verkar det som.
I kväll skall maken och jag gå på ljusvandring i staden. Den har pågått hela oktober men vi har fortfarande inte kommit iväg. Sedan blir det fika på något mysigt ställe.
Ja detta kan bli en fin dag tror jag bestämt.
Tänk att det redan är torsdag och veckan går mot sitt slut.......oj vad tiden går !


En mugg med härligt kaffe



Så söta med sitt mönster och text.
















22 kommentarer:

  1. Dom var verkligen söta,jag gillar att dricka kaffe i en kopp lr om jag dricker cappucino så får det gärna vara ett stort kaffeglas...;))
    Det låter ju jättemysigt det där med ljusvandring och en fika..
    Ha en bra dag och en mysig kväll nu...

    KRAAAAM på re!!!!

    SvaraRadera
  2. Så söta såå...HELST vill jag dricka i en skör kaffekopp,har du hört så dumt o gammaldags men oftast blir det i en mugg som har öra o ej så tjock! hahaha,tur vi är olika men kul också eller hur? Ha det riktigt trevligt ikväll då...kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Hej vännen,
    Fina muggar ... Härligt med ljusvandring ... Håller tummarna att Ni får en underbar dag/kväll!
    Hälsn Camilla

    SvaraRadera
  4. Härliga muggar! Jag tycker att det kan vara skönt att värma händerna när man dricker i mugg utan öra :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Åh vilka vackra muggar;) Även jag har en förkärlek till porslin i blått och vitt men här är alla koppar inhandlade på loppis;) Här dricks det alltid (eller oftast) ur koppar med fat mycket dels vare att muggar i blått och vitt är svåra att hitta på loppis men även bara för att det är så sött och vackert;)

    Men efter att ha sett dina muggar så tror jag bestämt att jag ska söka efter sådana i butikerna vem vet kanske en tripp till allingsås en dag;)

    Önskar dig en ljuvlig dag
    Annie

    SvaraRadera
  6. Dom är så söta muggarna, jag har tittat på dem på Baldershage här i Gbg. Älskar Greengates porslin!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vilka fina muggar ,de är så söta .Jag är själv en te drickare och tycker de passar också till te om man föredra te.

    Önskar dig en underbar dag .

    Kram Farzaneh

    SvaraRadera
  8. Hej! ja mugg är att föredra fast inte de allra största,då kallnar det..(fina muggar du har) ha en fin dag! här kommer solen fram nu underbart! ska jobba i kväll! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  9. De muggarna skulle jag vilja ha! Låter som om ni kommer få en toppenkväll. Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Kan inte bestämma mej för om kaffet ska drickas ur mugg eller kopp. - Det beror liksom på hur det känns när man håller i porslinet och dricker.
    Har mina favoritmuggar och min mammas gamla kaffeservis älskar jag och dricka ur...då känns det som det är fest !
    Dina muggar var jättesnygga, och kaffet såg också gott ut !
    Kram ♥
    Anneli

    SvaraRadera
  11. Supersnygga! Har inte sett såna tidigare..
    Ha en trevlig helg! Kramar Mia

    SvaraRadera
  12. Hej! jag kan inte hjälpa dig, för min bakgrund till bloggen har jag gjort själv. Men jag vet att det finns sidor som gör såna, men inte var man hittar dom. :(
    Tyvärr!!

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Åh, vilka söta muggar!! kanske man skulle önska sig...fyller år snart;)
    Solen håller på att bryta igenom de gråa molnen så det blir nog en fin eftermiddag.
    Ljus i Alingsås har jag bara hört talas om...och det ska ju vara väldigt vackert. Hoppas Ni får en fin kväll då. :)

    kram lisamaja

    SvaraRadera
  14. Dom muggarna är så fina, underbart mönster. Jag dricker ur vad som helst bara det är stora muggar. Ljusvandring låter spännande, kommer bli en fin kväll.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  15. Underbara muggar Maria. Jag dricker alltid i mugg. Och vilken härlig färg du fått på bloggen. den gillar jag skarpt. Inger lugn och harmoni precis som din blogg. Bra val. Missat vandringen med ljusen i år. ha det så trevligt. Myshälsning från Sofhia

    SvaraRadera
  16. Å, precis de där muggarna vill jag också ha! Och de i småblommigt blått. Har gjort ett blogginlägg i somras, faktiskt om dem ;)
    Helst vill jag dricka kaffe i kopp utan öra och te i kopp med öra ;)
    Hoppas din dag blev underbar!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  17. Så fina dessa muggar är! Har tittat mycket på dom, ska önska mig i julklapp tror jag;)

    Jag har tänkt många år nu att jag skulle åka till Alingsås och se på ljussättningen där men blir ju aldrig av*morr*

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  18. Jag gillar också muggarna, även om jag inte skulle dricka kaffe ur dem. Är en tedrickare..
    Ljusvandringen skulle jag också vilja gå på, får kolla hur länge den håller på.

    Må så gott/Tina

    SvaraRadera
  19. Jätte fina muggar, jo du jag vill dricka mitt kaffe i en mugg gärna lite större. Hoppas ni fick en trevlig kvällsstund på stan. Alingsås är en jätte mysig stad både att gå o shoppa i eller bara fika. Kramen

    SvaraRadera
  20. Koppar/muggar måste vara goda att dricka ur...själv är jag väldigt kräsen med det :)

    SvaraRadera
  21. Vilka vackra muggar.
    Kaffe ska avnujtas i en stor mugg och gärna med en rejäl skvätt grädde i, det är bäst så.

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)