tisdag 4 oktober 2011

Magiskt nät...

Dessa fantastiska djur, spindlarna.
Inte för att jag älskar spindlar att sitta och gosa med, men visst är det ett fascinerande djur. Fast dom får gärna hålla sig på avstånd. Gillar ni spindlar ?

Men tänk på dessa nät som dom jobbar så hårt med. Lika fascinerad blir jag varje gång.
Dessa kort tog min dotter med min kamera härom kvällen vid vår entré.

Tycker det är häftigt !

Nu har jag varit på mitt första möte med FK och AF i samband med den samordningsgrupp jag skall ingå i.
Det gäller nu att hitta en "praktikplats" för mig så jag kan komma tillbaka i arbetslivet igen. Detta mötet kändes väldigt bra. Och jag hoppas att allt nu faller på plats.  Har en liten tanke på gång som kanske kan funka. Men men inte alls säkert att det är så. Då får jag ta nya tag.





















Nu undrar jag lite om någon av er följer bloggen Lauras Lilla Hem. En jättemysig blogg som jag följt tidigare. Men nu hamnar jag på en väldigt konstig sida när jag försöker gå in här. Så någon som kan tipsa mig om hennes rätta URL.

Nu är det tisdag och vi får se vad dagen har att erbjuda.


22 kommentarer:

  1. Har inga som helst problem med spindlar och tycker att deras nät är helt fantastiska.
    Hoppas det löser sig för dej, med en bra praktikplats./Christina

    SvaraRadera
  2. Man blir faktiskt fascinerad av spindlarnas jobb.
    Hoppas att du får en praktikplats som passar dig!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det vackert med spindelnät. Tänk när man går ut en tidig sommarmorgon och daggpärlorna glittrar i spindelnäten. Det är ju så fint!
    Lycka till nu och hoppas du får den plats du vill ha!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Gillar spindlar och deras storartade konstverk. De är hårt arbetande små varelser...

    SvaraRadera
  5. Jag Ruth har fått min vän att sätta in dessa rader i era bloggar.
    Förstår inte, mina inlägg bara försvinner när dom skall skickas, har så varit i 3 dagar nu, 2-3 försök varje dag, allt blir borta. Kan inte kommentera :-( En 3:e vän har också blogspot, aldrig problem där, men där skriver man i ett poppup fönster och hon godkänner inläggen först.
    Mycket strul med Blogspot och kommentarer annars också, svårt att få in en kommentar, ger snart upp, men vill vara med er båda, kan läsa era inlägg, men inte ge mig till känna. Normalt sett så måste jag klicka fram och tillbaka på dom olika knapparna innan koden kommer och det ger sig i väg, men inget hjälper nu. Kommer i alla fall att läsa era inlägg, kanske en dag så fungerar det ??
    Kramar från Ruth
    http://bernamis.bloggplatsen.se/

    SvaraRadera
  6. Ja, vilka konstverk dom gör dom där små spindlarna, otroliga jobb!! Konstigt, men jag har aldrig sett en spindel hålla på med ett nät, när spinner dom?
    Så skönt att du klarat av de här mötena och att du känner att det är på gång. Du verkar vara så positiv och full av förhoppning, så jag är säker på att det löser sig med en s k praktikplats.

    Ha en bra dag!
    kram lisamaja

    PS Jag har en utlottning på G...

    SvaraRadera
  7. Dom är verkligen fantastiska att spinna fin nät!
    Men någon spindel vill jag nog inte ha...
    Kramen och ha en fin dag vännen♥

    SvaraRadera
  8. Visst är spindlar riktiga konstnärer. - Det är svårt att förstå hur sådana små rackare kan göra dessa konstverk ! Det säjs ju att om man har mycket spindlar i sitt hus är det ett tecken på att det är ett "friskt" hus !
    Önskar dej all lycka på din resa mot ett arbete som fungerar för dej ! - Med ditt positiva och optimistiska sätt att ta dej an livet, är jag säker på att det kommer att gå bra !
    Kramar ♥ / Anneli

    SvaraRadera
  9. HÄPP gillar ej spindlar men fascinerad av deras nät kan jag vara,hihihi...Fina bilder! Näe spindlar usch o fy! Hoppas det löser sej till nåt bra för dej vännen...Kramis Gunilla

    SvaraRadera
  10. Så vackra man glömmer bort dom och rätt som det finns det ett nytt.
    Hoppas din dag blir lyckad och du känner att det blir bra.

    Kram Anna
    Godastunder-tokigaideer

    Min google adress fungerar inte att lägga kommentarer, vet inte varför.

    SvaraRadera
  11. Hej
    Spindlarna gör ett magnefikt jobb...
    Ha en fin fin dag!
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  12. Hej
    Spindlarna gör ett magnefikt jobb mycket vackert
    ha dig en fin dag
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  13. Håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
  14. Jag hade problem med att kommentera här i morse så jag gör ett nytt försök nu...

    Spindlar är facinerande djur. Och deras nät är ännu mer facinerande.

    Du har något på min blogg ;)
    Kram

    SvaraRadera
  15. Ja tänk om man vore så duktig att spinna o göra mönster. Skönt att mötet blev positivt och att du får något bra att göra.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Vilka fina bilder av spindelnätet, helt läckert. Det är fascinerande med spindlar - att dom kan göra så mycket nät på så kort tid, enormt. Jag kan inte säga att jag direkt tycker om spindlar men jag är inte heller det allra minsta rädd för dom, det är jag inte.
    Undrar om det var Lauras lilla hem som jag också följde som omvandlades till något yttre-rymden-aktigt som jag inte förstod......jag tror det var så.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  17. Jag tycker inte att spindlar är otäcka, men de får gärna bo någon annanstans än hos mig!
    Hoppas att det löser sig med en bra och utvecklande praktikplats!

    SvaraRadera
  18. Hoppas du hittar en fungerande och bra praktikplats, du låter oss väl veta?

    Spindelfobi lider jag inte av:) Fantastiska nät som de väver ihop! Ha en skön kväll.

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  19. Allt gott till dig och din nya påbörjade resa i arbetslivet. De kommer gå så bra. Ja kan nog inte dela din beundran för spindlarna. Brrrr... Ha de så bäst gumman..

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  20. Hej! jag har bytt blogg och adress så du får registrera dig som följare här.

    http://skogsduvorna.blogspot.com/

    SvaraRadera
  21. Ja de är verkligen magiska deras nät- vilket jobb!!! Kram Johanna

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)