fredag 14 oktober 2011

En härlig dag med goa vännen...

Vilken härlig dag det blev med goa väninnan L.
I ett strålande höstväder bar det av mot nya äventyr.

Först på turen var Skroten Textil i Kinna. Ett eldorado av tyger, tecken, kuddar....wow.
Skulle inte ha tyger men fick en massa inspiration till ev. nya vardagsrumsgardiner och köksgardiner.
Så mycket snyggt och inspirerande att ta in.

Här köpte jag örngott och underlaken. Sådant som alltid behöver förnyas.
Det åkte också med ett nytt påslakanset. Kommer på bild senare.
Nya blå bordstabletter.

Sedan var det fika dags :)

Nästa stop på turen var Fritsla Tyglager med bloggen Aratorp. Gud så mycket snyggt där fanns.
Ja och sedan var vi på ett ställe som jag totalt glömt namnet på....hum.men mycket snyggt var det.

På hemvägen en titt in på Blommigt & Prickigt i Hyssna. Här blev det fika igen. Ett jätte mysigt fik, värt ett besök.

Så denna dagen fyllde min stackars hjärna med såååå mycket inspiration och ideer.
Kom hem och däckade i sängen.

♥ ♥ ♥

Morgonen här är nu solig och krispig av frost.

Nu blir det en tur till affären, lite pyssel och en sväng till nya jobbet.
Maken och jag skall ikväll på lite AW innan IDOL.

Önskar er alla goa en härlig fredag och helg :)

Bjuder på alldeles nytagna och färska bilder  från trädgården. Visst är det vackert...






23 kommentarer:

  1. Låter som en riktig kanondag med din vän.Önskar dej en skön och mysig fredag vännen.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Hej Maria.
    Låter som en underbar dag, botanisera bland inredningsdetaljer och tyger, och fika dessemellan. Kan inte bättre bli.
    Ha en fin fredag och helg du med.
    Kram på dig
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Va roligt ni verkar ha haft det. Jäklar va synd att man bor så långt ifrån. Den där Skroten textil tycker jag verkar vara ett kul ställe.
    Ha en fin helg nu! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Skroten har jag hört mycket talas om, men aldrig varit där själv. Fint med en lite utflykt nu när hösten kommit!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Men...då måste Du ju passerat oss....vägen dit är ju mina hemtrakter.
    Visst ger det inspiration, alla ställena på olika sätt. Var du inte inne på Råvarulgret i Fritsla? mycket, mycket och trångt trångt.

    Önskar Dig en härlig helg!
    kramar lisamaja

    SvaraRadera
  6. Så roliga saker det händer hos dig!
    Ha en skön helg. Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Å, vilken härlig utflykt!!

    Vilka underbara frostbilder!
    Ha en skön fredag!

    Kram Annica - Vårt lilla bo

    SvaraRadera
  8. Sådana resor är så roliga och precis dom ställena var jag på i maj, det var så kul och man fick se så mycket fint....och huvudet blev sprängfyllt av idéer!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Hallå! Så härligt krispiga bilder! Ska lägga till dig till min blogglista (Bara så du vet;)) Ha en trevlig helg! Kram/Nettan

    SvaraRadera
  10. Det där låter som en utflyckt i min smak.Kolla på tyger är så himla kul.Man får så många nya tips.Trevlig helg.

    SvaraRadera
  11. Ha en riktigt mysig helg ♥
    Kram Linnea

    SvaraRadera
  12. Låter som en toppendag! Mysigt med AW oxå!
    Gillar verkligen namnet på din blogg!
    / Maria

    SvaraRadera
  13. Men va härligt att få åka iväg med vännen!!
    Och shoppa lite...Visst är det vackert när frosten ligger kvar på blommorna!!!
    Passar på att önska dej en härlig helg!!!

    Kramkram Lotta

    SvaraRadera
  14. Såna dagar då man rent av fylls till bredden med inspiration - dom är härliga dom! Hoppas att du delger bloggen lite sen ;)

    SvaraRadera
  15. Hade gärna följt med till Fritsla, de har så mycket fint där, ja det har säkert de andra med :)
    Så tjusiga bilder på frostdöden!
    Camilla

    SvaraRadera
  16. Låter som om ni haft en kanondag : ) Fin header, varm och ombonad. Trevlig helg.

    SvaraRadera
  17. skroten i kinna... *ler stort*så mycket bra o fint de har -)
    Jag har hela min släkt i Kinna/Skene :-)

    frost o kylig hos oss idag på fm oxå....

    ha en riktigt go kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Åh...dit åker jag och en väninna också, Råvarulagret i Fritsla är en favorit men även Skroten får besök av oss varje gång! Trevlig helg/agnetasshabbychic

    SvaraRadera
  19. Vilka härliga dagar du har! Njut och ha det bra :)

    Kramar!!!

    SvaraRadera
  20. Underbart! Hoppas du får en toppen helg!!! kram

    SvaraRadera
  21. Önskar dig en toppen helg vännen♥

    SvaraRadera
  22. Vilken härlig dag!! En sådan känner jag för att planera in nu snart:) Tack för inspiration! Borde också köpa underlakan, det är jag såå dålig på, tråkigt liksom, men bra att ha;)

    KRAM

    SvaraRadera
  23. Härligt o roligt du haft det, hoppas helgen också varit bra. Kramizar

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)