onsdag 14 september 2011

Rensa & Röja en mulen dag......

Regnet öste ner och det blåste orkan utanför fönstren igår....
Så jag tog ett tag i arbetsrummet och min pysselhörna.
Lite musik på och köra igång. Både skönt och kul att få lite ordning. Arbetsrummet har en tendens att förfalla...har ni ordning och reda i ert arbetsrum ??

Måste faktiskt få skryta lite om hur duktig jag varit....!! Sorry, men kanske det kan inspirera till lite röj hos er :)
Idag har solen kommit fram och det har varit en sådan där riktigt bra dag. Skriver mer om detta i morgon!

Önskar er en riktigt skön onsdag ♥
Struktur i bokhyllorna























Goa pennor och penslar

Lite ordning och reda

Jodå, ett doftljus även här

























26 kommentarer:

  1. Jag har inget arbetsrum, men det finns andra rum som jag måste ta tag i lite extra. Framför allt så är det fönsterputs, men väntar ett tag till.
    Ha en fin dag vännen, inget regn i dag och vinden har mojnat.
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Här har det regnat och blåst men nu skiner solen.Skönt att ta en riktig röjardag.Dra på bra musik och sätta igång.Ha en fin kväll vännen.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Hmmm....Jaa du, du skulle se hur det ser ut på skrivbordet här. Kanske skulle man ta och rensa upp lite...
    Vilken höstfin header du har gjort. Jättefin!
    Ha en fin kväll! Här ska målas.
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Ja det där är ingen dum ide .Och så brukar man hitta en del saker man glömt att man har.Och få lust att börja med något roligt pyssel.

    SvaraRadera
  5. Hallå i hörnan;)
    Ja, även här har vi nästan blåst bort, gudars vad det stormade inatt...!
    Vad fint du har gjort,här röjde vi i arbetsrummet i somras (se inlägg om du vill;)o slängde massor av "onödigt"! Härligt att rensa o få ordning;)
    Ha en härlig dag <3
    Kram fia

    SvaraRadera
  6. Nä, du, vårt arbetsrum är inte vackert just nu.
    Det har blivit lite av ett rum där det som blir över ställs in.......en salig blandning alltså.
    Men sådana rum är också bra att ha!

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  7. Skönt att göra fint i sitt pysselrum. Jag skulle också behöva göra det.....från att ha varit pedant, man sa en gång om mig att jag sorterade gemen åt samma håll (nåja) så har jag gått till att bli lite mer normal tror jag. Lite röra både här och där.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Vilken lyx att få ha ett arbetsrum, men den som väntar på något gott....
    Fin header du har. Den blev man glad av :)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Jag behöver verkligen få lite inspiration att få ordning på mitt pysselrum, men först skulle jag behöva ett skåp dit som sväljer lite fler prylar. Så egentligen borde jag börja ta tag i skåpbiten :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  10. Tack för inspirationen... Nu känner jag att jag måsta ta tag i något... *ler* kanske kökslådorna... Ja de ska få sig en omgång :-)

    ang awarden... du delar den till de du vill :-)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Så härligt effektiv du har varit!
    Duktiga du!
    Och visst ger det inspiration!

    Ha en fin kväll!
    Kram Annica - Vårt lilla bo

    SvaraRadera
  12. Vårt arbetsrum/kontor är ett rum 'där allt hamnar', som egentligen inte ska vara där. Vilket leder till total oreda! Jag skulle verkligen behöva röja där, och få till bra och snygg förvaring.
    Vilken ordning du har! Imponerad.
    Tack för inspirationen!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Va duktig du har vart!!!
    Passar ju bra när vädret är dåligt!!
    Ordning och reda!!!
    Ha en fortsatt mysig kväll
    Lotta

    SvaraRadera
  14. Har inget arbetsrum, men har ett skräprum! Med kartonger från golv till tak! Barnens saker som dom har lovat att hämta ett antal gånger. Den äldste flyttade för 10 år sen och den yngste för 1 år sen och de två mellanbarnen flyttade emellan! Och jag väntar fortfarande på mitt rum!! Haha det kommer aldrig att ske! Jag får sy i köket./Christina

    SvaraRadera
  15. Hej min vän...Hhahaaaa, ja du vilken dröm. Mjaaa de får förbli en dröm för jag har ju en man också som har en väldi massa saker och ting. Fint du har gjort så avis gumman...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  16. Vad duktig du är.Jag har barrikaderat hela matsalen för tillfället.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  17. Hejsan!

    Kika in till mig.. jag har något till dig!
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  18. visst är det tillfredställande när man röjt och fått lite ordning på saker ting. - Men hur länge varar det...hos mej är det inte många timmar innan "någon" rör till det igen ! - Jag skyller också på mina utflyttade barn som lämnat kvar saker som dom inte vill ha JUST NU, men kanske sen ...så ett arbetsrum kanske det blir ...sen !
    Sköt om dej !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  19. Inte alls lika mycket ordning och reda här. Inte lika mycket plats heller... Tror egentligen att det är största problemet...

    SvaraRadera
  20. Hej vännen!
    Nej, här hemma är det allt annat än ordning och reda just nu, här springer det hantverkare för fullt, håller på att installera frånluftsvärmepump i tvättstugan... *suck!*
    Tusen tack för din rara lilla hälsning hemma hos mig, jag behöver all peppning jag kan få i mitt lilla bloggprojekt! =)

    Kram kram

    SvaraRadera
  21. Vilken ordning du har fått man känner sig väldigt nöjd när det är gjort. Ja det skulle behövas göras här hemma men det får ske efter hand.
    Ha det gott/kram

    SvaraRadera
  22. Vilken härlig känsla när allt är klart.Skönt med lite röj ibland.Vad duktig du har varit.Kram Maria

    SvaraRadera
  23. Så fint du har städat, jag gillar ju att röja och ska ta itu med det idag..
    Din hylla med pysselprylar får det lite att klia i fingrarna på mig!

    Må så gott idag!

    SvaraRadera
  24. Så, det är inte bara jag som går runt och röjer hemma. Har fått ihop en sopsäck snart :-)
    Guuuuud så skönt det känns.
    Det blir jättefint, hemma hos dig!

    Ha en fin dag
    L

    SvaraRadera
  25. Jag har ett arbetsrum med lätt kaos, men jag har örnkoll på var sakerna finns (tror jag) Men så nöjd man känner sig efter man städat och fixat, du har jättebra hyllor, toppen med alla facken.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  26. Hej Maria
    Vilket bra sätt att ta vara på en mulen dag och rensa upp lite.
    Du har ett jättefint arbetsrum, härligt att skapa i. Det måste kännas bra och få det gjort och sen kunna njuta lite ute i det vackra vädret som det sen blev, utan att känna att man egentligen skulle behöva va inne o rensa.
    Ha en jättefin torsdag.
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)