måndag 12 september 2011

Orientalisk köttfärssoppa....

Så här i hösttider är en härlig soppa väldigt mysigt tycker jag.
Den här soppan delar jag ut nu till er...mitt motto: Snabb, god och enkel att göra efter en dag i skogen kanske.

Sval tsatsiki är läckert till den heta soppan.
Ingredienser 4 portioner
200 g mager nötfärs, 10 %
1 tsk Arla smör-&rapsolja
1 liter Kelda® Orientalisk soppa
Limetsatsiki
1 bit gurka, ca 10 cm
1 dl Arla Köket minifraiche
1 tsk rivet limeskal
1 krm salt
Gör så här
Stek köttfärsen i smör-&rapsolja i en stekpanna några minuter. Lägg över köttfärsen i en kastrull. Tillsätt soppan. Rör om och låt allt bli genomvarmt. Riv gurkan grovt och pressa ur lite vätska. Blanda gurka, minifraiche, limeskal och salt. Servera soppan med tsatsikin och grovt bröd.









































Recept från Arla köket.

Bon Appétit ♥






18 kommentarer:

  1. Mums! Måste jag prova, det är ju så gott med soppa, särskilt när det regnar och blåser ute./Christina

    SvaraRadera
  2. Soppa skulle inte ha varit så dumt en sån här grå och regntung dag.
    Du har så fin header. Jag borde ta tag i saken och göra en ny lite mera höstlik till min blogg.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Gott o smidigt, sånt gillar vi ♥
    Grattis till din award också, den är du verkligen värd!
    Ha en härlig kväll;))
    Kram fia

    SvaraRadera
  4. Du, den där soppan verkar supergod. Ska försöka komma ihåg den, kanske bäst att skriva av den.

    Tack för awarden, ska fundera lite på den :)

    Camilla

    SvaraRadera
  5. Smaskiga soppor kan man inte få för många recept på så här när hösten närmar sig, tackar och bockar för det =0)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. En soppa som den skulle sitta bra i höstrusket som piskar utanför. Låter supergott!
    Ja du, det är en konst att handla på Gekås. Jag har nu lärt mig att inte impulsköpa utan bara nödvändiga saker och julklappar då förstås. Det är ju nästan halva priset på Lego tex, helt otroligt bra.

    kram i regnet /Tina

    SvaraRadera
  7. Får börja med att tacka för Awarden den kommer in när jag har fått ihop det som skall skrivas.
    Den soppan kan tom. jag käka trotts min LCHF-kost, säkert god en kulen höstkväll när man känner sig lite OFF.
    Ha det gôtt vännen / kram

    SvaraRadera
  8. Ser god ut, soppa är fina saker så här på hösten!

    SvaraRadera
  9. Soppa passar bra både till vardag och fest, och gott är det också ! - Tack för ditt bidrag till min "soppreceptsamling" !
    Ha det gott !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  10. Hej Maria!
    Soppan låter smarrig,gillar soppor!

    Grattis till awarden, kul att få läsa mer om dig!

    Ha en trevlig vecka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  11. Glömde ju skriva att vilken fin höstig header du har!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  12. Hej gumman..Snor genast receptet och prövar det. Är en riktig soppälskare nu på hösten..Tack..


    Kram Lisa

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Det ser jättegott ut!!!
    Soppa är perfekt höstmat, är den då också snabb att tillaga, ännu bättre:)
    Idag är det verkligen höstrusk, men vårt hus ligger ganska väl skyddat, så just nu blåser det mer hos grannarna...

    Ha en fin Dag!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  14. Å sååå gott det ser ut.
    Nu blev jag soppasugen :)

    Kram!

    SvaraRadera
  15. Alla recept med köttfärs mottages tacksamt, det använder jag på något sätt minst en gång i veckan. Och tisdagar är soppdag hos oss för då jobbar jag sent, idag blir det tomatsoppa. Men det här ska jag skriva av.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  16. Det där lät som den perfekta middagen!
    Speciellt som idag, efter regn och blåst=))

    Tack för att du delade med dig av receptet/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  17. Jag älskar soppor - dramförallt om hösten. Nu är jag ju vegetarian men det är ju bara till att byta ut vissa ingredienser :)

    Jag önskar dig en fortsatt fin tisdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  18. Hej! Här har stormen förstört våran parabol som står på Lillys balkong. Allt välte fastän det är 150 kg tyngder i botten på parasollfoten. Vi brukar inte se så mycket på parabolen så jag tar mog bort den nu. Ha en fin dag !

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)