tisdag 6 september 2011

Höstkrans

Hej alla och ett STORT tack för era kommentarer om min onda arm. Armen är bättre men inte bra.
Så jag ligger lite lågt vid datorn ett par dagar till.
Men här kommer ett litet inlägg med min höstkrans jag knåpade ihop innan armen la av.
Tro det eller ej...men det är den första kransen jag gjort tror jag. Men blev så inspirerad av er alla som knåpar.
Kanske inte blev helnöjd men skam den som ger sig.
Kransen blev STOR...hi hi. Så maken undrade vart kransen skulle gå med ytterdörren....




















































































En liten bukett med Ljung på köksbordet blev det också..
Har hört att det betyder otur att ta in Ljung...vad tror ni ?
Hum..kanske därför armen blev kass..nej tror inte på det egentligen.


21 kommentarer:

  1. Hej Maria.
    Hoppas verkligen att du blir bättre i din arm snart :)
    Jättefin krans, härlig kommentar från din man :)
    Jag har aldrig hört det uttrycket förut, att det ska betyda otur att ta in ljung... Hmmm det får vi ta reda på varför...
    Ha en fin dag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Snygg krans! Inte dåligt för att vara första gången:) Skönt att armen börjar bli bättre, jag har också ont i armen:(
    Jag har tagit in ljung med, tror inte så på skrock, men som du säger: Kanske därför vi har ont i armen hahaha

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. hahaha.. härlig kommentar ifrån din man :)
    Imponerad av de som kan göra kransar, det ligger liksom inte mig i handen att få till dem. Känner precis hur det är att ha tummen mitt i handen just då ;)
    Skönt att du börja bli bättre. Må så gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Oj vad jag har missat mycket...
    Stackars Dig, låter inget trevligt alls med inflammation, men det var ju skönt att det verkar gå åt rätt håll.
    En underbar krans!!!
    Ljung ska man inte ta in...eller rättare sagt jag skulle inte ta in den, jag är alldeles för skrockfull för det... men den är otroligt vacker.

    Krya på Dig och var rädd om armen!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker krans, nu blev jag jätte inspirerad att göra en själv ! Brukar göra några innan jul men varför inte smycka dörren även den här årstiden ! - Ljung tar jag alltid in på hösten ...så det där med att vara skrockfull bestämmer man nog själv ;) !
    Sköt om dej !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  6. Din krans blev ju jättefin.Förstår inte vad din menar med att den skulle gå med dörren.Så stor är den ju inte.Klart man kan ta in ljung.Tror att skrocket kommer sej av att förr satt man ljung på gravarna den här tiden på året.Men det finns ju så många olika sorter nu.Inget att bry sej om.

    SvaraRadera
  7. den var jättefin kransen :-)
    Vad duktig du är :-)

    Hoppas armen blir bra snabbt :-)
    Ha en fin höst tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så trist med armen, krya på dig!!!
    Kransen var jättefin!!!
    Ha en fin eftermiddag!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  9. Åh va tråkigt för dej med armen...Hoppas det ordnar sig snart för dej.men vacker krans du..haha gubbens ord var roliga..ha det gott vännen Kram Gunilla

    SvaraRadera
  10. "Bryt ljung, dö ung" Så sa de förr i tiden. Kransen blev jättefin. Gjorde min första krans förra året. Kramen.

    SvaraRadera
  11. Jättefin krans. Har länge tänkt att också göra en. Men från tanke till handling är det långt...../Christina

    SvaraRadera
  12. En flott krans som passer godt inn i høsten som vi nå har begynt på. Du inspirerer meg - kanskje jeg skal lage en selv?

    God bedring til armen.

    Marit

    SvaraRadera
  13. Åh vad roligt att du vill vara med i vår utlottning;)

    Vilken vacker krans du gjort, verkligen vacker.

    Ta nu hand om dig och armen
    Annie

    SvaraRadera
  14. En superfin och tät dörrkrans, du har verkligen lyckats GRATTIS !
    Tror det inte är så farligt att ta in ljung, är nog en myt, när dom torkar så håller dom sig lika fina inomhus i evigheter.
    Skönt att armen är bättre, hoppas den snart är 100 %
    Kram vännen

    SvaraRadera
  15. Vad fint! Sån måste jag med prova att göra, superfint med ljung! Skönt armen är bättre också. kram

    SvaraRadera
  16. Åh vilken fin krans du fått ihop!
    Jag blir oxå sugen på att försöka!

    Ajaj hoppas armen blir bra snart!

    Ha det bra!
    Kram Liza

    SvaraRadera
  17. Vila nu armen ordentligt! Jättefin krans du gjort till ytterdörren. Jag tror att jag läste på någon blogg förra hösten om det där med att ta in ljung, men jag kommer inte ihåg varför det skulle föra otur med sig. Men skrock behöver man ju inte tro på :)
    Ha en fin dag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  18. Hej Maria! Roligt att du tittade in hos mig. Så fina bilder du har på din blogg! Kransen är ett imponerande förstlingsverk. Ljung är så vackert och det där med skrocken är väl bara att strunta i... (Men jag hörde det så mycket i min barndom att jag själv tyvärr inte gärna tar in dessa vackra - och hållbara - höstblommor. Synd!!)Men en krans av rönnbär står på min to-do-lista.
    God arm-bättring hälsar Eva B

    SvaraRadera
  19. Hoppas armen fixar till sig snart! Det är inte lätt att vila en arm.
    Vilken krans du gjort och den första, det var verkligen fint!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  20. Go bättring med armen och kransen är ju ljuvlig..

    Kram Lisa

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)