söndag 11 september 2011

Gräsänka...

I helgen har jag varit gräsänka. Maken har varit på herrmiddag med övernattning,  hemma hos svågern.
Gillar när gubbarna hittar på lite eget mys. Det verkar annars som om det är vi kvinnor som mest pysslar med detta eller ?

Lördagskvällen tillbringades alltså framför datorn med lilla Leia i knät. Så mysigt vi hade hon och jag med alla mina bloggvänner.

Vaknade till regn och åska på söndagsmorgonen. Mysigt tycker jag.
Lite pyssel och pill här hemma medan regnet strilade.

Lite nytt i köksfönstret. Nu blir det lite GRÖNT och VITT här i köket ett tag.





































Lite pimp på hyllan också. Gillar verkligen dessa små flaskorna som köptes i somras hos Marie


27 kommentarer:

  1. Grönt och vitt låter riktigt fräscht tycker jag!
    Javisst måste herrarna få mysa lite också :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Fint med grönt och vitt - så ljust och inbjudande.
    Skönt när man kan unna varandra att ha trevligt var och en på sitt håll!

    SvaraRadera
  3. Hej! så underbar header du skaffat :) skönt att vara lite gräsänka i bland! fast jag är det för det mesta under veckorna! men det är en vanesak! ha en fin söndag kramiz Jessica

    SvaraRadera
  4. Ja de behöver minsann lite skoj de små liven eller hur. Härliga bilder du har gumman, så fint...

    Kram LIsa

    SvaraRadera
  5. Hei :)
    Så fin headeren din er! :)
    Ja det er fint når mennene finner på litt også.
    Ønsker deg en fin søndag videre.
    Klem

    SvaraRadera
  6. Så söta små flaskor, jag har en riktig förkärlek till alla små glasgrejjor som man kan använda som vaser,)

    Inne hos oss så hittar du nu en utmärkelse fri att hämta;)

    Önskar dig en skön kväll/Annie

    SvaraRadera
  7. HEJ!
    Kul när männen gör sina grejer och sammankomster också, det är ju nog så att annars är vi tjejer bäst på det...

    Fint och hösthärligt du fixat till det!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  8. Så söta flaskor, väldigt användbara, jag har likadana;)

    Ibland är det skönt att vara gräsänka, jag är det hela denna veckan, då gubben jobbar sent skift och jag tidigt.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Det kan vara lite mysigt och vara ensam hemma, och kul för maken och åka på roligheter. Jättesöta glasflaskor, perfekt till en blomma.
    Ha en fin kväll
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Vad fint du har det! :) Mysig höstkänsla på den fina bannern med. Ha en mysig söndagskväll. kram

    SvaraRadera
  11. Supersnygg header! Jag älskar höstfärger : )

    SvaraRadera
  12. Vad fint du gjort i ditt fönster, ser så fräscht ut. Snygg kruka också.
    Sådana små flaskor skulle jag behöva införskaffa, så söta.
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  13. Håller med ovan, ursnygg header!!!! Och vilka superfina bilder i dagens inlägg!! Sååå vacker kruka!!! Fiffigt också att ha höstblommor i enkla flaskor, jättefint!!!

    Stooooooooooooooooor kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  14. vad mysigt du gör det :-)
    Jag tycker oxå det är kul när gubbarna gör ngt eget kul ibland då beh inte få dåligt samvete när man själv vill roa sig med ngt ;-)

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Vilken fin ny header du har!

    Det är superskönt med egentid hemma ibland:)

    Ha det gott! Kram Therese

    SvaraRadera
  16. Lite kul att vara gräsänka ibland kanske... Roligt att "gubbarna" kan hitta på lite trevligheter tillsammans ibland också. Fint i ditt fönster. Ha en bra start på den nya veckan. Kram Sonja.

    SvaraRadera
  17. Så vackra krukor.....och de små flaskorna gillar jag om.....Ha en skön vecka. Kramen

    SvaraRadera
  18. Det är underbart att få tid för sig själv. Förr tyckte jag det var jobbigt. Men nu gör jag allt jag vill ensam och utan att nån säger att det och det måste bli klart.
    Sen måste jag berätta en sak, min halvvissna julros blommar med tre blommor på balkonggolvet....wow...
    kram Marina

    SvaraRadera
  19. Visst är det härligt att man får sin egentid, man som kvinna!
    Vilka underbara höstbilder du har i din header!
    Ska ta och leta efter mina småfaskor jag också... vad jag nu har ställt dem...

    Kram Mimmi♥

    SvaraRadera
  20. Så fin blomkruka, och stiligt arrangerat med allt. Får nog ta in lite kärleksört jag också, dom håller ju så länge och börjar bli röda nu, dom är så sena, som vackrast och i all sin prakt så tar frosten dom.
    Kram vännen.

    SvaraRadera
  21. Visst är det härligt när man får en stund för sig själv

    SvaraRadera
  22. Se så fint du har gjort, jättefint!

    Jag tror det har lite med åldern att göra. Som hemma hos mig så är det gubben som gör "på egen hand" medans jag är hemma.
    Det kanske ändra sig sen när man blir äldre och barnen blir äldre.
    Fast jag är mer en sådan som gillar att vara hemma, hihi.

    SvaraRadera
  23. Det är nyttigt att vara ifrån varandra ibland. Nu när Lilly jobbar så ska jag dammsuga och städa hos henne och mig. Vi har varsin lägenhet och är grannar samt ihop. Ja det är praktiskt Hi Hi !! Ha en fin dag nu !

    SvaraRadera
  24. Visst är det roligt när gubbsen hittar på lite saker. Det behöver vi alla.
    Verkligen fina flaskor och även den krakilerade krukan var fin.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  25. Hej Maria!

    Vilken fin header du har! Bilderna visar exakt hur hösten ska vara när den är som bäst :)

    Kom att tänka på dig i går när jag läste om potatis (du frågade mig i mitten av juni och då visste jag inte). Det är tydligen så att en del moderna potatissorter inte blommar. Om det är tidig potatis så krafsar man lite i jorden tills man hittar en potatis och gillar man storleken så är det bara att skörda. För medelsen och sen potatis så kan man vänta en bra bit in på hösten - i alla fall så länge blasten ser fin ut - angrips den av potatisbladmögel måste man skörda på en gång för att den inte ska spridas till knölarna. Men när allt är som det ska - och om du ska lagra potatisen - så ska du helst skörda före frost. Blasta av ett par veckor före upptagning, så blir skalen skratgiare och potatisen kan sparas längre.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  26. Har haft gubben i England, så jg har också varit gräsänka. Njuter oftast av ensamheten. Jättefina små flaskor./Christina

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)