tisdag 13 september 2011

En stund av välbefinnande .....

SPA stund bara för DIG...

En stund alldeles själv bland väldoft och lite egenvård. Det är något vi alla behöver då och då.
Nu tänker jag på SPA, hemma i lugn och ro. (Lämna bort ev. barn/hundar på förvaring en stund)

Släck alla hemska hårda ljus i badrummet.

Tänd en massa levande ljus (gärna doft ljus om du tål det)

Sätt på lite musik som bara DU gillar och som DU mår bra av.

En härlig dusch eller ett bad bland ljuvliga tvålar och oljor.

Skrubba kroppen med skrubbvantar och lite go olja....tar bort alla döda hud celler. Glöm ej händer och     fötter.

Gör en hårinpackning

Smörj sedan in din nya kropp med något riktigt gott som du gillar.

Klart!!! Du är som ny. Gillar detta speciellt nu när höststormarna ryter utanför.
Gör man det på kvällen....mysigast tycker jag i alla fall. Och att sedan krypa ner bland rena lakan.
Snacka om att må bra. Njuta av Livet ♥  helt enkelt en liten stund.










































































Idag har det stormat och regnat hela dagen......har ni också haft busväder?





25 kommentarer:

  1. Åh så härligt mysigt det låter... får nog bli att försöka ta sig tid till sådant mys i veckan;) Ja här blåser Katia på för fullt tror hon snart är rätt över oss. Lite mysigt är det allt;)

    Önskar dig en skön kväll
    Annie

    SvaraRadera
  2. Oja, det där är vi alla värda. Riktigt nyttigt för kroppen. Viktigt att ta sig den tiden.
    Jag blev riktigt sugen på en liten ritual ikväll :-)

    Ja, idag stormar det ordentligt. Jag gillar iofs när det viner i träden, så för mig får det blåsa massor, hihi

    Må så gott
    L

    SvaraRadera
  3. Behövs inte så mycket för att man ska må gott.Efter en dag i trädgården tycker jag om att krypa ner i vårt bubbel bad och starta alla jetstrålar som får massera kroppen .Brukar blanda i någon olja i vattnet .Huden blir så len och mjuk.

    SvaraRadera
  4. Bara så himla gott med lite egen tid.Spa och gotta sej och mysa är ju bara så himla gott.Ha en skön kväll goa vännen.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Det där borde man göra lite oftare, det låter underbart skönt.
    I morgon väntas stormen komma hit till oss.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. Ja i dag är det ruskigt! blåst o regn men det gäller att ta vara även på regniga dagar.. mysigt med mini spa! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  7. Tack för din gulliga kommentar på min blogg! Vad sugen jag blev på att ta ett bad nu. Ute viner vindarna och regnet piskar, ja då får man mysa och ta hand om sig inne. Ha en fin kväll!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. thanks for such a sweet comment ...
    there are so many beautiful blogs, but yours is at the very top of the beautiful list.

    SvaraRadera
  9. Åh lä mysigt värre :) Perfekt en dag som denna. Mys! kram

    SvaraRadera
  10. Umm, låter underbart. Hade jag bara haft lite större här i Norge så skulle de blitt en lite så. Men tack för bra tips....


    Kram Lisa

    SvaraRadera
  11. Så mysiga bilder du visar! Man blir verkligen sugen på att anordna ett litet spa i badrummet:).
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Ibland behöver man påminnas om det härligt goa vardagsmyset.....som finns i ens närhet.....Ha en go kväll. Kram Néa

    SvaraRadera
  13. Hej! Så roligt att du tittat in hos mig, tack för kommentaren! Visst är det riktigt oväder här också, så att göra som du och unna sig minispa tycker jag var en riktigt bra idé! =) Må så gott! Kram Petra

    SvaraRadera
  14. Hej Maria,
    Maria här från Trädgårdsgatan 6. Fick en jätte glad överraskning när jag fick se att jag fått en award från dig, vad glad jag blir! Tack snälla söta Du för uppmuntran och att Du tycker om det jag gör, det värmer i hjärtat!

    Kram / Maria

    SvaraRadera
  15. Vardagsmys när det är som bäst! :)
    Vet inte varför jag unnar mig sådant så sällan.
    Antar att jag inte har tid... vilket är ganska fånigt. Inte tid att ta hand om sig själv.
    Nähä... det får bli en ändring på det. :)
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  16. Härligt det låter med en SPA hemma. Jag är verkligen sugen på att anordna en sådan i veckan :)
    Här blåser så att jag är rädd att taket ska blåsa bort.
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  17. Låter såå härligt! Det borde man unna sej oftare faktiskt. Bra att du påminner om det :-)
    Ha det gott! Kram Cilla

    SvaraRadera
  18. Vi bor ju inte så långt från varandra så vädret är det samma här.
    Ett hemmaspad är något som vi behöver denna tiden på året. Jag har tur som också har kvar mitt badkar, skulle aldrig vilja vara utan det. Så mysigt att ligga där och mysa, det gör jag var annan vecka, annars så blir det bara en snabb-dusch.
    Kram vännen.

    SvaraRadera
  19. Høres helt fortreffelig ut....en stille stund med tente lys en mørk høstkveld...koselig!

    SvaraRadera
  20. Busväder igår & gråväder idag..

    Du har ngt att hämta i min blogg :-)

    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  21. Busväder i dag igen. Trodde storm och regn hade dragit förbi. Tydligen har den vänt och kommit tillbaka! Så det får bli spa i kväll!/Hälsningar Christina

    SvaraRadera
  22. Oj vad härligt det låter !
    Ja vi har haft busväder här med . Fick springa och jaga soptunnan igår som for iväg hela tiden .
    Tack för kommentaren inne hos mig !
    Kraam/Lotta "EnVilsenLoppa"

    SvaraRadera
  23. Åh, det där får jag ju hem och göra ikväll känner jag... ska på ett body balance-pass efter jobbet så passar ju utmärkt att fortsätta på temat ta-hand-om-sig-själv:)

    SvaraRadera
  24. Ojjj så skönt det lät.Dessvärre har jag inget innebadkar där vi bor nu "bara" ett utespa.. Det är ju också underbart men ibland saknar man det det lilla att kunna krypa ner som du så härligt beskriver det :)
    Musmattan har kunnat beställas hos mig men har tyvärr slut på alla nu och får inte tag på fler :(

    Varmkram Viveka

    SvaraRadera
  25. Mmmm, så härligt! NU vill jag verkligen ha ett badkar =)

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)