måndag 19 september 2011

En stilla helg...

Ja helgen blev väldigt stilla av olika anledningar.
Maken slutade tidigt fredag eftermiddag och vädret var ju fantastiskt. Så vi beslutade att segla ut  till lördag förmiddag. Pick och pack till båten med en jätteskön segeltur ut. Kvällen och natten tillbringade vi på ön tillsammans med L som också var ute denna fina höst kväll.

Lördag morgon vaknar maken....mår inte bra. Ja jag behöver inte säga mera. Magsjuka, tror vi. Men sedan visar det sig att makens arbetskamrater råkat ut för samma sak. Mat dom åt under torsdag kväll på jobbet.  Som kom från en catering firma.
Så en hel helg åt pesos för maken...ja och även för mig egentligen. Så jag har tagit hand om den stackarn och så har det blivit lite höst pyssel. Resten av helgen har jag också vilat.


Stilla och lugn...helt underbart

Maken fixar till seglen för kvällen

Kvällssolen mellan tallarna

Nej tack...men fin är den




































Ja tack...

Lite till och lite till blev det allt.

En kall GT innan middagen



































Har ni sett så söt...precis som ett ♥




































Ja lite stövel och paraply väder blev det allt.

Hoppas ni alla haft en skön helg ♥
Vad har ni pysslat med då...hoppas ni sluppit dåliga magar i alla fall. Kvällen mystes också till med lite IDOL under filten med tända ljus.





Önskar er en jätte skön start på den nya veckan !

16 kommentarer:

  1. ÅÅÅåå vilen fin header du har gjort.Umderbara bilder.Jag har bara myst och haft det gott.Ha nu en skön måndag vännen.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Så härligt det ser ut!

    Ha en fin start på veckan!
    Kram Annica - Vårt lilla bo

    SvaraRadera
  3. Ser ut som en riktigt trevlig helg trots makens magåkomma.
    Vilket härligt väder att segla i, har aldrig gjort det men antar att det är väldgt väldigt härligt.
    Ha en fin vecka
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Härlig början på helgen men sämre slut! Inte bra reklam för den cateringfirman! Hoppas maken kryat på sig. Tur att det inte smittar...

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Ni har ju haft en mysig helg trots magåkommor. Jag blir så glad när jag ser att solen lyser någonstans! Bilderna är så fina. Haft regn i helgen, men nu när det är måndag lyser solen./Christina

    SvaraRadera
  6. Låter som en härlig helg trots magåkommor... Härliga bilder bjuder du på som vanligt;)

    Önskar även dig en ljuvlig start på den nya veckan/annie

    SvaraRadera
  7. Så härliga bilder! Inte kul med magsjuka, hoppas att det gett med sig.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  8. Hej och hoppas du får en bra vecka med sol och härlig höst. Jättefina bilder! Jag bor också nära havet men min stuga vid älven föredrar jag, förmodligen för att jag är en landkrabba....
    Ha det så gott!
    Carin i norr

    SvaraRadera
  9. Åhhhh vilka mysiga bilder.. ser helt fantastiskt ut :-)

    stackars maken & arbetskamraterna... Jag hoppas man anmäler detta & kanske inte bara till cateringföretaget. Jag var på en föreläsning med aticimex och han som föreläste tyckte verkligen att man ska anmäla matförgiftningar så att man verkligen gör något åt hygienen på matstället...

    Hoppas du får en härlig måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilken mysig helg ni haft, förutom att maken blev dålig förstås. Hoppas han har piggat på sig!
    I går hade vi ett fantastiskt väder, strålande sol :)
    Ha en fin Måndag vännen!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  11. Synd att gubben blev sjuk.... :(
    men fina bilder... :)

    SvaraRadera
  12. Hejsa.
    Skøn afvekslende blog du har med nogle flotte billeder.
    Har tilføjet mig som følger.
    Ønsker dig en god mandag.
    Knus Hanne Bente
    www.finus.dk.

    SvaraRadera
  13. Härliga mysiga bilder!
    Här slapp vi dåliga magar men var inte så ambitiös i alla fall.
    Har mest läst hela helgen=))

    Hoppas att du får en fin vecka/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  14. Vilka vackra höstbilder ! - Hoppas att ni hann njuta av allt det vackra trots allt.
    Det är gott att man tar hand om varandra ! ♥
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  15. Innan jag läste blogginlägget så tänkte jag: "Vad skönt med en lugn helg..."!

    Magsjuka är nog bland det värsta man kan råka ut för när det gäller "vardagssjukdomar".

    Önskar dig en skön vecka!

    Kramiz Madde

    SvaraRadera
  16. Synd att båtturen skulle strula till det för din man, dårlig mat är något otrevligt att råka ut för. Det positiva var ju det fina vädret och kantarellerna, många fina foton, riktig ögonfröjd.
    Kramen

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)