onsdag 7 september 2011

En konstig dag.....

Denna onsdag blev inte vad jag räknade med.
En skön morgon med kaffe och tidning och lite pyssel (med vänster arm)

Möte med FK, arbetsgivare och läkare. Här började den konstiga dagen. Mötet var jättebra på alla sett. Det hela handlar ju om att jag skall öka min arbetstid mm.
Och det hela slutade med att jag blev 100% sjukskriven. Skall ingå i en samverkansgrupp mellan Försäkringskassa och Arbetsförmedling. Är fortfarande anställd på mitt gamla jobb. Men skall arbetsträna/praktisera på annat arbete. Och detta känns både sorgligt och samtidigt som en lättnad.

Detta kan ju bli en nystart för mig....att få jobba på bostads orten, slippa pendla, något helt nytt i min karriär mm.
Jag kan fixa praktikplats själv eller så blir jag tilldelad något passande.
Men jag har redan mina planer...:)
Detta känns lite overkligt!!!

Läkaren tittade också på lilla onda armen. Mera och starkare inflammationspiller. Hjälper inte detta blir det cortisonspruta. Inflammation i slemsäcken iiiiiiiiiiii hum.

Nog om detta. Jag brukar inte skriva om min Stroke för jag tycker inte att det ger något till er andra, och inte till mig själv heller. Vill titta framåt istället.

Ja så denna dagen blev en konstig dag. 
Önskar er en fin kväll ♥






19 kommentarer:

  1. Hej Maria
    Men vad mycket på en gång för dig... men som du skriver så kan det ju också bli en väldigt positiv förändring i ditt liv, det tror jag också att det blir :)
    Håller tummarna för dig och hoppas verkligen att din arm blir bättre snart.
    Va rädd om dig.
    Stor Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hittar en praktik som du vill ha :)

    SvaraRadera
  3. Hej Maria
    Hoppas de hjälper med pillren så du slipper spruta wiiii läskigt.
    Spännande att få pröva på något nytt jobb;)
    Vilken härlig bild du visar ;)
    Ha en myskväll.
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  4. Hej. Hoppas det blir bra, låter som en bra start. Läskigt med stroke, visste inte du haft det. Tur du blir bättre och bättre. kram

    SvaraRadera
  5. Ojojoj! Men du har verkligen en positiv inställning och det kommer man så långt på. Vad roligt att du känner Lisa, världens vackraste brud ;) Och tänk, vad världen är liten.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Hej hjärtat..Har själv varit med i den svängen och jag blir så glad när jag ser att du tar det positiva ur situationen. Man får ju faktiskt en ny chans eller hur. Jag är ute i livet på nytt efter snart sex år hemma. Såå go girl, all lycka till dig...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  7. Härligt att du skriver så positivt. Hoppas att dina planer går i lås./Christina

    SvaraRadera
  8. Det kan bli riktigt bra när du slipper pendla. Spännande oxå att kanske finna en ny bana i yrkeslivet :) Hoppas hoppas nu att pillren hjälper för dessa sprutor är inte roliga alls.
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  9. Hoppas det onda blir bättre snart och att det ordnar sig till det bästa med praktikplatsen!!!

    SvaraRadera
  10. Så roligt för dig att få en chans att prova något nytt och att du ser det positivt.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  11. Börjar kroppan jäklas så har den svårt för att sluta, det ena ger det andra. Hoppas du kan hitta en egen intressant praktik plats, nu blir det att jobba på det. Lycka till !
    Kramen

    SvaraRadera
  12. Håller tummar och tår att det blir som Du vill :)

    SvaraRadera
  13. Spännande med ny arbetsplats, hoppas att du hittar något bra. Måste bara vara så skönt att slippa pendla...
    Vacker bild!

    SvaraRadera
  14. Vad spännande att få testa något nytt... Man får gå in i det med öppet sinne... det kan ju bli jättebra :-)

    Hoppas pillrena hjälper :-)

    Lite nyfiken fråga som du sjäv väljer OM du vill besvara... jag funderar på hur du känner dig nu efter stroken. Är du snart tbx i samma status som förr eller tycker du livet har förändrats mycket?

    Ha en finfin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Tack för ditt svar :-)

    Hoppas den nya arbetsträningsplatsen passar dig bra & att du kanske kan få en framtid där :-) Är det möjligtvis en inredningsaffär el liknande, du verkar så duktig på sånt :-)

    svar:dotterns huvudvärk utreds.Är dock INTE migrän el liknande. Hon har fått sjukgymnastik/avslappning mm. Det verkar som huvudvärken kommer från bihålorna... Hon fick halsböld i aug ifjol som inte opererades utan gick tbx av sig själv. Efter det har hon haft enormt täta infektioner... De veckor hon har varit frisk/mått bra sedan aug-10 kan räknas... Alla infektions prover mm är bra. Men man har sett på röntgen att kanalerna mellan näsan & bihålorna är svullna. För att op MÅSTE man vara minst 18, det blir hon i feb. För att utesluta att det finns andra orsakert till huvudvärken, gud hjälpe mig, så ska hon nästa vecka göra en datortomografi av hjärnan, ansiktsskelettet & Bihålorna. Efter det kommer man kanske hitta rätt väg till hjälp.. ja eller det MÅSTE man, för nu är smärtgränsen redan passerad här. Tur iaf att dottern är pillerskeptisk, så det starka tabletterna tar hon verkligen bara när det är absolut nödvändigt :-)

    Önskar dej en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Hej igen!
    Kikar in o vill tala om att du har nått att hämta hos mej ;)
    Ha en fin dag
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  17. Man kommer långt med en positiv syn på livet och framför allt blir det roligare trots allt som är jobbigt ! - Men även om man är stark så måste man får vara svag och ledsen någon gång. -Man är ju bara en människa !
    Kram och sköt om dej !
    ♥ Anneli

    SvaraRadera
  18. bra att du är positiv o det är nog skönt om du slipper pendla ( nu vet jag ju inte i vilket skick du är) men jag hade jättejobbigt med att pendla förut när jag hade en praktik ( o det var ändå bara 2 mil dit ) men jag har jobbigt passa tider så det var en stress bara det för mig!just nu har jag en lugnare period för jag inväntar att få träffa arbetsterapeut/psykolog via AF . o då har det ju varit sommar med sommarlov för sonen så har inte haft stressen på morgnarna heller! så mår bra mkt bättre nu!kram så länge!
    Carin ( har ingen blogg ännu)

    SvaraRadera
  19. Hej hej.
    Oj, vilken vändning och som med allt så tar det ett tag att vänja sig. Men det låter verkligen bra och speciellt om arbetet kommer närmare hemmet :-)

    Lycka till
    L

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)