torsdag 29 september 2011

En färgglad kväll....

Ja igår var jag då på en underbart trevlig kväll hos Hemligheter i vår lilla stad Alingsås. Jennie bjöd på shoppingkväll med Te och scones. Den här butiken är som att kliva in i en färgsprakande kavalkad. Hela interiören är så mysig med sina timmerväggar och slitna trägolv. Så är ni i Alingsås så titta in här. Butiken ligger på en av våra mysiga innergårdar här i Alingsås. Ingång från Kungsgatan.
Men Jennie har också en  Webbutik som ni kan köpa ifrån.

Tog ju med kameran så klart för att fota. Här var det mycket folk i rörelse så det var lite svårt att få bra foton.
Men här kommer lite smakprov och inspiration till er.

Jo då det kom hem lite saker till mig också...hur det nu gick till :)
Visar senare vad det blev.

Och vet ni....medan jag var på trevligheter så hade min underbare make dammsugit hela huset. Bra arbetsfördelning tycker jag. Tack älskling ♥


Välkomna in...
Underbart goda scones och Kusmi Tea




































































Överkast i underbara färger

Dessa puffar gillar jag...♥
Underbara väggar och interiör

Läckra scarf...I like

Mysiga glas och läckert porslin

Mmmm gott Kusmi Tea

Galet förtjust i dessa tallrikar

Färgglatt....

Så sött



11 kommentarer:

  1. Hej Maria
    Vilken härlig kväll du har haft :)
    Förstår att det kom med lite saker hem till dig, supermysig affär, underbara höstfärger på allt:)
    Ha en lika fin dag i dag.
    kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. What a nice shop!! I could buy all these pottery!
    Darling Maria, thank you for your lovely comments, you're always welcome!
    ps.
    Can I put you a question?
    In one your last post (I think 24/9) in the first photo on the left side, there is a little plant so cute with little leaves. If you know can you tell me the name please??
    Have a nice day
    Silvia

    SvaraRadera
  3. Verkar vara en riktigt bra affär, hoppas du gjorde några fynd. Smart med kundkvällar där man bjuder på fika, sånt uppskattar folk som jobbar hela dagen och knappt hinner handla mat innan alla affärer stängt.

    SvaraRadera
  4. Thank you darling Maria, It was just the right name I was looking for.
    You're really so kind!
    Have a nice day
    Silvia

    SvaraRadera
  5. Hej Maria! vilken mysig butik,o så mycke fina bilde du visar,jag bara myser nu,det är en fin tid med alla ljus, färgexplosioner, goda the sorter o mys kramiz Jessica

    SvaraRadera
  6. Ja men det är ju lysande...Klart du ska gå i affärer o gubben dmmsuga..Det skulle min gjort oxå för att slippa affärerna...Ha det gott kram Gunilla

    SvaraRadera
  7. En sån butik som man blir glad av, härligt med all färg nu på hösten. Ska bli kul och se vad du föll för. Soligt och varmt här också, känns som sommar.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Ser ut att finnas mycket vackert i den butiken! Ni har verkligen bra arbetsfördelning hemma hos er ;0)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  9. Vilak fina bilder du har tagit. Den affären måste jag missat var där tidigt i sommras. Fanns den då????
    Får kolla bättre nästa gång. Kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  10. Håller inte med om att det är rätt arbetsfördelning men dina bilder är fina :-)

    SvaraRadera
  11. Vad fina bilder du tog Maria! Kul att du kom, jag ska ha dig i åtanke när det blir dags för nästa utlottning.

    Ha det bra!
    Jennie

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)