måndag 8 augusti 2011

Snabbt & Lätt....

det gillar jag när det gäller mat. Det är ju inte alltid vi vill stå i köket en längre tid och pilla.
Så här kommer ett litet recept på en jätte god tonfisksallad som jag fått av dottern.
Denna salladen har vi nu gjort här hemma ett par gånger......

  • Tonfisk i vatten (brukar köpa detta och hälla av vattnet och hälla på lite finare olivolja istället)
  • Röd lök hackad i små små bitar
  • Sallad som strimlas fint
  • Fetaost av märket Greko som smulas sönder. (just Grekos fetaost är lätt att smula sönder)
  • Ev lite strimlad gurka och ett hårdkokt ägg också.
Ringla över lite Balsamico Hallon över....men bara lite.

Häll allt i en stor salladskål och servera, gärna med lite Italienskt bröd till.

Smaklig måltid till er alla.






 

24 kommentarer:

  1. Låter jättegott. Det får vi pröva. Kramenheladagen...

    SvaraRadera
  2. Det är väl precis så sommarmat ska vara...

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!
    Tack för alla fina kommentarer jag fått av dig:)
    Jag har försökt att skriva så många gånger men det funkar dåligt, det är svårt att över huvud taget komma in på din blogg för mig, vet inte varför.
    Har inte varit så förtjust i tonfisk, men häromdagen gjorde jag en röra som var jättegod så det hamnar på tycka-om-listan igen. Den här salladen ska jag prova, passar bra eftersom vår ena dotter är vegetarian.
    Ha det så gott!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  4. mmmmums låter härligt, enkelt och gott.

    Önskar dig en skön kväll

    SvaraRadera
  5. Låter gott, skall provas vid tillfälle.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Det lät smarrigt! Fin bild också, som alltid. :)

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Nog vill man att det ska gå både fort och enkelt ibland. Fantasin är nog det sämsta här, blir lätt samma sak vecka efter vecka till middag:(
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. God kväll,
    Jag har precis idag också gjort något snabbt och enkelt till middag, det blev bara kokt potatis och sallad.
    Tack för receptet. Jag ska prova göra det nästa gång.
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  9. Recept på god mat som tillagas snabbt är perfekt när tiden eller orkan fattas.- Just nu njuter vi av färsk potatisen med eller utan tillbehör.
    Gärna med Surströmming förstås !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  10. Jag äter ofta tonfisksallad, det är gott och ger en lagom mättnadskännsla, enkelt smalt och gott.
    Kram vännen

    SvaraRadera
  11. Hej igen!
    Ikväll verkar det som om det fungerar bättre.
    Vad som brukar hända är att bilden dras ut och ser hackig ut så det går inte att läsa. När jag ska skriva kommentar så "tar datorn inte emot", texten försvinner. Men ikväll ser det som sagt annorlunda ut. Det kan ju bero på vår dator...

    kram lisamaja

    SvaraRadera
  12. Här var det verkligen somrigt och lätt hos dig.
    Du måste ju bara fått njuta av sommaren?.
    Kramis Fredde

    SvaraRadera
  13. Låter riktigt gott!
    Mycket bra med rätter som går fort ibland, så slipper man slarväta..

    Roligt att du vill vara med inne hos mig! /Tina

    SvaraRadera
  14. Det lät gott!
    Tack för mattipset :-)

    Ha en riktigt fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Sån här mat gillar jag, snabbt och enkelt. Och låter jättegott.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  16. Måste jag prova! Det är så roligt med nya recept!/Christina

    SvaraRadera
  17. Tänk att man inte brukar göra med tonfisk, så gott som det är och billigt när man köper på burk. Ska sno receptet och tänka mer på tonfisk :-)

    Ha en fin fin dag, kram!

    SvaraRadera
  18. Hej Fina fina du =)
    Hoppas att allt är bra med dig och att du njuter av att solen skiner =) Hoppas att din helg varit bra och att du har haft det lugnt och skönt =)
    Här har det ju varit bröllop för min bästa vän så det har varit fullt upp med detta hela förra veckan,men hon var så vacker och vi är så nöjda. Nu ska vi återgå till att måla klart det där sista på vårat nu VITA hus innan vi kan gömma penslarna för denna gång =) Men jag börja bli jätte nöjd och det är ju huvudsaken.
    Men känner att jag faktiskt lite nu längtar efter dom där höst kvällarna då man får tända upp lite ljus och börja pyssla mer inne igen =)
    Men som sagt den som väntar på något gott .....
    Va rädd om dig min fina och hoppas att vi snart hörs Kram Tina

    SvaraRadera
  19. Håller med dej... mat ska vara snabbt och lätt och gott... helst sköta sig självt ;)

    SvaraRadera
  20. Åh så gott.....kopierar receptet.
    Nu är det nog bara jag som gillar burk-tonfisk här, men så himla gott med rödlök Mums !

    Hoppas din sommar med varit bra. Underbara bilder som får en nästan att känna dofter. Du kan verkligen få en att drömma sig bort och inspireras.
    Kram Marina

    SvaraRadera
  21. Din header är så fin! Tack också för salladstipset!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  22. Mums det lät som en jättefräsch sallad!!
    Balsamico hallon måste jag leta efter i affären :)

    Blir så glad för dina rara rader inne hos mig ska du veta...

    Ha en jättefin kväll!
    Kramar Linda

    SvaraRadera
  23. Mmmm det lät gott :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  24. Perfekt recept för lilla mig, tack min vän. De blir vår mat imorgon låter kanongott. Ha de så bäst...

    Kram Lisa

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)