onsdag 31 augusti 2011

DIY

Har länge letat efter en bricka eller dylikt för mina blockljus i lite rustikare material. .
Tyvärr inte hittat något riktigt bra....ja så fick det bli en DIY.

I våras släpade maken och jag hem en del brädor från en gammal brygga. Sådant kan ju vara bra att ha..hi hi.
Jo då...jag designade och han fixade. En liten rund bricka för ljusen. Bara ÄLSKAR det här gamla brädorna.
Det blev också lite karottunderlägg/brickor mm av övriga brädor. Så ni lär nog få se mer av dessa framöver.

Ljusen kommer från Chilli

I morgon är det den 1 september och vad passar inte bättre än lite levande ljus denna första höstdag. 






17 kommentarer:

  1. Ohh så fint det blev, riktig höststämning med fina brickan och ljusen! KRAM Helena

    SvaraRadera
  2. Men så fina! Mysigt! Å så kul med egen designe...
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  3. Åh så vackert. Gillar starkt gamla brädor... det gäller bara att hitta dem;)

    Önskar dig en skön kväll

    SvaraRadera
  4. åhhh vad mysigt !!

    Önskar dej en mysig kväll med tända ljus .-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Gamla brädor är så vackra och kan användas till mycket! Snygga ljus också.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. Sådana brädor går jag jämt och tittar lite lystet på, och även på gamla förfallna lador....men du har ju verkligen gjort något fint av det!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. En underbar bricka!

    Har själv lite noja på att ränna längs med strandkanten i vassen och leta bra att ha saker. Vid mitt favorit ställe har jag hittat plankor, slipade av vattnet och tillräckligt många och långa så det räckt till kökshyllor i mitt lilla torp. Rev ut de fula skåpen och satte drivveden på väggarna : ) Trä är ett av de vackraste matrialen.

    Angående kransar, Gör en stomme av vad som helst, tvinnat långt gräs, tvinnade tunna grenar av björk osv, Sen är det bara att börja bygga en krans. Gör små buketter av det du vill sätta på kransen i början så är det lättare. Hösten är särskilt bra för nu finns mkt ute i naturen att leka med : )

    Mvh Snuzer

    http://pastseasons.blogspot.com

    SvaraRadera
  8. Va mysigt! Roligt med en till som har "läggning" för gammal bråte. Min man brukar titta lite fundersamt på mig när jag kommer dragandes med något slitet, men din verkar ha fattat galoppen./Kristina

    SvaraRadera
  9. Kikar in & önskar en härlig vecka =)

    Kram Kram, Malin

    SvaraRadera
  10. Tjusigt!Vilken myskänsla.
    Har blivit kär i drivvedsnyansen igen så nu letar jag gamla plankor=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  11. Så fint det blev! Jag gillar gamla gråa bräder med vackert mönster av t.ex kvistar!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  12. Helt underbart gumman. Ha de gott...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  13. Snyggt och rustikt :) Blev en härlig känsla över det.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Så fint, och du har gjort om här i bloggen med ser jag :) Kram

    SvaraRadera
  15. Vilken himla bra idé!! Och så jättefint det blev, charmigt och knappast någon dussinvara!!! Vad fiffig du är att få till det!!!!

    Stoooooooooooor kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  16. Hej Maria.
    det blev verkligen jättefint, vilken idé :)
    Tack för dina fina ord och goda råd.
    Ha en underbar fredag.
    Varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
  17. Hej! Vilken fin och inspirerande blogg du har! :) Gillar verkligen din "bryggbricka" :) Så fin!

    Ha en fortsatt bra dag! kram Linnéa

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)