torsdag 4 augusti 2011

Bättre sent än aldrig...

Pelargon har flyttat in i mitt köksfönster. Dom gamla växterna hade verkligen gjort sitt. Hos blomsteraffären fanns det inte mycket för inomhus fönster att välja på. Speciellt när det gäller mitt sönderfönster.
Ja, så det fick bli Pelargoner. Har inte haft Pelargoner på evigheter...gillar dom faktiskt inte så där jättemycket. Men detta blev kanon och jag är jättenöjd :)

Så bättre sent än aldrig ♥

Önskar er en super bra dag. Har ni också det varmt och fint hos er?



16 kommentarer:

  1. Grattis till inköpet av en pellis;) jag är stormförtjust i dessa blommor. Mycket tack vare att jag får dem att överleva tillskillnad från många andra växter jag testat;)

    Här skiner solen från en halvklar himmel
    hoppas solen skiner hos dig
    Annie

    SvaraRadera
  2. Gillar dessa blommor, dels för att de är lätta att sköta och dels för de är vackra.
    Här skiner solen och det blir åter en toppendag.
    Önskar dig en riktigt fin dag
    Kram susanne

    SvaraRadera
  3. Jag gillar dem jättemycket. Grattis till din, de vita är så fina. Jag tänker också ta in mina, i alla fall till altanen för de har stått ute i det fria nu en månad. Här är det svalare än i går och det blåser lite mer också (13 mil norr om Gbg på västkusten).
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Tycker såå mycket om pelargoner men får ha några stycken inne bara..Gubbens allergi! Jo nu ska jag till stan,blir inte lång visit bara för att köpa badrumsmattor...Vädret är ju underbart idag oxå! Kramis Gunilla

    SvaraRadera
  5. Det ser ju så snyggt ut! De senaste åren har jag börja gilla pelargoner och har dem både inne och ute.
    Ha en fin dag. Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. Hej Maria! Ja bättre sent än aldrig :) själv så är jag förtjust i dem. just nu är det en mellan tid med växter hos handlarna,såg redan bollkryss på marknaden i går! men för mig är det Höst.. må så gott kramiz Jessica

    SvaraRadera
  7. Pelargoneir, Tagetes eller Krasse har aldrig varit mina favoriter, men har Peller i 2 krukor ute. Fint blev det i ditt fönster. Ha en fin dag vännen.

    SvaraRadera
  8. Det är inte min favorit blomma heller.
    Men den du köpte såg jättefin ut :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  9. Hej.
    Först måste jag säga: wow vad snygg sidan är med skuggeffekter på rutor...

    Tänk så olika det är, jag bara älskar pelargoner, har en tapper samling, kan lägga upp bilder, så du kan få se :-)

    Här hemma är det toppen, varmt och härligt.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Välkommen i Pelargonägarnasfanclub...;)
    - Har inte heller gillat dom förut, och tyckt att dom var en "tant"blomma...men nu är jag galen i dom och har massor....så vänta bara !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  11. Står ju underbart vackert där :) Kram

    SvaraRadera
  12. Själv aälskar jag pellisar, så länge dom lever i allafall. Din var kanonsöt..

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Snyggt det blev!

    Jag har pelargonier på tre ställen inomhus och flera ute, tycker de är underbara och alla dessa ljuvliga sorter som finns...mmmm....

    Må så gott!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  14. Men den ser ju jättefin ut din pelargon.Jaghar själv köpt en & hoppas den kommer blomma igen,är ju ingen växt expert men just nu får den stå ute på vår inglasad balkong.
    Kram Alexandra

    SvaraRadera
  15. Jättefina pelargoner, passar väl bra till din stil.. lite gammaldags... Fint :-)

    Pelargonier är fina men begonier gillar jag inte alls...

    ha en fin fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Jag tycker mycket om pelargoner, jättefina att ha ute på sommaren.De blommar snällt om de bara får lite vatten.

    Ha en trevlig helg, hälsar
    Kristina

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)