torsdag 28 juli 2011

Underbara Skåne....

En tripp till Skåneland blev det också på semestern. Ett besök hos min ena svåger i Höllviken.
Vi har tillbringat många somrar just här nere i Höllviken. Älskar dessa trakter, känns nästan som ett andra hem för mig.
Ja och kan ni gissa en kameravända blev det ju med bilder som jag vill visa er så klart.

Hemma hos svågern är det alltid god mat i den mysiga trädgården

Dessa underbara idyller på väg ner till stranden

Stranden en tidig morgon innan alla människor har kommit. Här nere ligger jag gärna :)
Ett stenkast från svågern ligger detta fina hus som tillhör Bloggen Humlebacken



28 kommentarer:

  1. Åhh, vilka ljuvliga bilder! Jag förstår att ni har haft det trevligt där hos svågern.
    Kram till Dig!
    Åsa.

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar strand.Där skulle även jag velat sola och bada.

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt hoss oss i Skåne! Och glada i mat är vi också!!Hälsningar Christina

    SvaraRadera
  4. Hej! Har släkt i Höllviken det är verkligen vackert där..fast det är många år sedan nu vi var nere..det har blivit så att de åkt upp till oss,för vi är många här uppe :) jätte fina bilder Maria! ha nu en fin dag! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  5. Vad underbart vackert där nere hos svågern...förstår ni haft det bra:) KRAM Helena

    SvaraRadera
  6. Så kul att du hittade till mig! Välkommen, kul med nya bekantskaper. Nu ska jag titta runt i din, som jag redan sett, fina blogg!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Det är ljuvliga bilder, Höllviken är väldigt vackert.

    Jag önskar dig en härlig dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  8. Vilka vackra bilder. -Har själv aldrig varit så långt söderut så det är jättetrevligt att få "följa" med på din resa !
    Ha det så trevligt där nere !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  9. Håller med dej underbara skåne.
    Kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  10. underbara strandbilder :)

    SvaraRadera
  11. Hej, underbara bilder!!! Kram Annica.

    SvaraRadera
  12. Så härligt, det ser riktigt mysigt ut.
    :)

    SvaraRadera
  13. Hej kära Maria ,
    det är så underbara bilder från Skåne. En så trevlig strand.
    Kram
    Kersti

    SvaraRadera
  14. Underbara bilder!!
    Kram susanne

    SvaraRadera
  15. Vad fint! Skåne är så himla mysigt. Kram

    SvaraRadera
  16. Hej vännen!
    Tack för att du delar med dig av min blogg på facebook, så gulligt av dig! ♥
    Himmel vilka vackra foton du har tagit! Nu har jag ett nytt semestermål uppsatt till nästa år... ;)

    Kram kram ♥

    SvaraRadera
  17. Hej Maria
    Tack för titten:)
    Men oj vilka ljuvliga bilder du visar oss ,härligt ställe.
    Ha en fin kväll
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  18. Hej!

    Så vackra bilder!!! Visst är Skåne vackert:))))

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  19. Härliga bilder och vilken sandstrand......Kram Néa

    SvaraRadera
  20. Hej Maria.
    Vilka ljuvliga bilder du visar, ni verkar verkligen ha haft en härlig tid.
    Ha en fin dag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  21. Vilka fantastiska bilder du bjuder på!
    Ni verkar ha haft det bara fin fint :)
    Ha en fin dag vännen!
    Kramis♥

    SvaraRadera
  22. Tack för din snälla kommentar.
    Jag älskar Skåne helt underbar natur och så olikt där vi bor.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  23. Åh, tack! Detsamma kan jag säga till dig då. Mysigt med fina bilder.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  24. Hej vännen =) Jag hoppas att allt är bra med dig? Ja jag älskar också Skåne väldigt mycket =)
    Här hemma har bloggandet legat på vila några dagar nu när vi äntligen fick chansen att måla om vårat hus Vitt.
    Så nu är vi äntligen klara och ute regnar det idag så då passa jag på att besöka er andra fina människor =). Jag hoppas att du får en underbar helg och att du är rädd om dig tills vi hörs igen Kram Tina

    SvaraRadera
  25. Höllviken är en fin plats med sin mjuka sandstrand, har själv varit där och traskat i den varma sanden i mitten på 80 talet. Har tyvärr inte kommit ner dit sedan. Mycket bärnsten har plockats längs vattnet. En äldre man där gjorde så fina smycken och föremål av bernsten som han visade upp för oss, fick ett stort fint löv som hängde i en silverkädja som jag är väldigt förtjust i.
    Tack för dessa fina fotona.
    kramen

    SvaraRadera
  26. Underbara bilder, det är ju så fint nere i Skåne, kom ju nyss hem från en del av Skåne. Som äldree tonåring och fram till mitt första barn så spenderade vi i en hel del tid i falsterbo / skanör :) Kram

    SvaraRadera
  27. Vilken fantastisk färg på rosen, en sån skulle man ha =)

    Vet inte direkt om Skåne visat sig från sin bästa sida den här sommaren, det har mest regnat här.

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)