tisdag 7 juni 2011

Underbara skugga.....

Visst måste även jag uppsöka skugga dessa fina dagar. Även om jag är en soldyrkare. Idag har det mest varit mulet och klibbigt. Tog chansen att dra över huset med snabeldraken idag Blir inte mycket pyssel inomhus nu. 
En sväng framför datorn blev det också. Blir väl si och så med bloggandet under sommaren kan jag tänka mig.

Bjuder här på lite skugga till den som önskar.



En skön stund under äppelträdet en varm sommardag ♥



Lite gott att dricka och en solhatt...



Buddha vakar över oss.....


Lite problem att göra inlägg märker jag....bilder försvinner och bråkar. Är blogger på dåligt humör kanske.


Önskar er en riktigt skön tisdag eftermiddag och kväll....himlen mörknar på allt mer så vi får se vad som händer här.

Många goa kramar från Maria ♥

27 kommentarer:

  1. Åååå vilka härliga bilder .Bara så himla mysiga.Ha en skön dag.Kraaam Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Tack för svalkan och saften...den behövs här är det varmt och klibbigt som i Medelhavet.

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  3. Oj vilka hääärliga bilder!! Ser himla mysigt ut att slå sig ned där!!! Det har verkligen varit varmt i helgen, puh!! Superfin buddha och frodig grönska - superfint!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  4. Du har varit flitig med inlägg, jag gratulerar din vinnare nu. Och så härliga bilder när ni sjösatte och åkte ut med båten. Lika ljuvliga bilder idag, där skulle jag gärna sitta.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Skugga och ett glas saft - ja tack! Fast det känns lite svalare här nu efter de senaste timmarnas urladdning... Inget kul när det smäller och blixtrar, men ganska så skönt efteråt...

    SvaraRadera
  6. Så flotte sommerbilder hos deg. Veldig koselig blogg du har. Legger meg som følger,jeg.

    Klem

    SvaraRadera
  7. Hei, Takk for koselig hilsen. Så nydelig sommerstemning hos deg - sommerklem Siv

    SvaraRadera
  8. you have a wonderful garden.
    I love your natur.

    hugs Conny

    SvaraRadera
  9. Jag tycker inte om denna hetta; vi hade i dag +30. Jag vill jobba i trädgården men man orkar ju bara vara i skuggan - tack för de fina bilderna och drickan!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar hörna i trädgården du har. Skön skugga och svalkande saft :)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Så härligt med båt!!!!! Särskilt dagar då solen lyser varm =) En härlig plats i skuggan har Ni också. Det behövs verkligen då det kan bli för mycket av det goda (solen)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Hejsa.
    Rigtig flot blog du har - jeg har tilføjet mig som følger.
    Ha´en god tirsdag aften.
    Knus Hanne Bente

    SvaraRadera
  13. Tycker du att du har för mycket sol så kan du bara ta och skicka hit lite!

    SvaraRadera
  14. Ser skönt ut där på din skuggplats!
    Vi fick också mulet ett par timmar och då passade jag på att städa när det blev svalare, annars orkar man inte riktigt p.g.a hettan...
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  15. Mmm så vackra bilder!!!! Jag orkar inte heller med att vara i solen- för varmt!

    Tack för en fin tävling:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  16. Tack goa vän för dina alltid fina kommentarer:)
    Ha en extra fin fortsättning på denna kväll och på morgondagen!
    kraam

    SvaraRadera
  17. Ja denna helgen har man faktiskt behövt uppsöka skuggan och dricka mycket vätska... Ditt "vattenhål" ser fantastiskt ut...

    Ha en finfin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Ingen sol har syntes till i dag, helt underbart med en dag som gör att man kan andas och njuta, samt pyssla lite inomhus, hoppas på flera sådana dagar. Men natten som var med åska vill jag inte ha tillbaka hujedamig.
    Toppenfina foton, riktigt romantiskt.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Vilken härlig oas du har! Det ser mycket inbjudande ut att sätta sig där en varm och solig dag och drick ett glas läskande saft :)


    Tack snälla Maria för den fina kommentaren om min blogg hos Alingsås tidning. Den gjorde mig glad :)

    Jag önskar dig en fin onsdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  20. Hej goa Maria! Tack för påhälsningen. Underbara skugga, ja !! Är man i "hettans" tid som kvinna så är skuggan ännu mer underbar.
    Bilden är jättehärlig, men det är alla dina bilder.Ha en underbar dag.
    Kram Marina

    Ps. Skon gjorde jag för en tid sen så det har inte pysslats i helgen.Ds.

    SvaraRadera
  21. visst ska vi njuta av det vackra vädret nu när vi har chansen och då blir det ju si o så med bloggandet , tiden går fort och rätt som det är har det poff gått en månad , det märkte jag när jag skulle blogga....

    SvaraRadera
  22. Här skiner solen idag, och en otrolig värme :)
    Ha en fin dag vännen♥

    SvaraRadera
  23. Det ser alldeles underbart ut! Jag har precis kommit hem från ett 35-gradigt Peking, så lite svalka är precis vad jag behöver!

    SvaraRadera
  24. Ser fantastiskt härligt ut! Ha en fortsatt härlig kväll!

    SvaraRadera
  25. Ser undervbart ut! Jag gillar din trädgård skarpt, måste jobba mer på att få samma känsla i min =)

    Kram / Maria

    SvaraRadera
  26. Ser underbart härligt ut där i skuggan, jättefina bilder!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  27. Underbara bilder. Grattis till din lyckliga vinnare och tack för en fin utlottning.
    Kram Agneta

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)