måndag 6 juni 2011

Sjösättning och första segelturen på sjön....

 DEL 1
Sjösättning :)

Nu är det sannerligen sommar. Vår lilla båt Stina 111 är nu sjösatt.
Hon ligger i vår vackra sjö Mjörn här i Alingsås. Så skönt att ha båten nära för det är faktiskt cykelavstånd.
Vi brukar åka ner på kvällen efter jobbet och ta ett kvällsdopp med fika...helt underbart.
Så nu hoppas vi på en fin sommar med mycket båtliv.

Detta är det längsta inlägg jag någonsin har gjort...Hi Hi
..får se om ni orkar titta ända ner :) Men det har varit många dagar och hänt så mycket. Vill ju visa er det underbara.

I dag är det dags för firandet av min svägerska L inne på Botaniska trädgården i stora staden.
Vädret är lite kvavt och halvmulet.......kan bli åska av detta tror jag.


En av bryggorna där båtarna nu börjar komma i

Färdig för sjösättning
Iiiiiiii hon svävar

Japp hon flyter
En gammal 100 årig träbåt..så charmig

Första fikan ombord
Gammal och märkt av tidens tand

Det växer i den gamla trästolpen...




























































































































































































































DEL 2

Första turen på sjön i söndags...underbart!

Favorit ön Pellholmen


Många vackra hus utmed sjön



Mmmmm så gott...Jodå vi badade, Hela 16 grader i vattnet.

Bra fart hemåt med satta segel



Tamp i motljus

Helt underbart....

Solglitter under eftermiddagen

Älskade maken i båten







15 kommentarer:

  1. Men åååååh vilka enormt vackra bilder du visar!! Helt magiskt fina detaljbilder också!!! Ser ut som ni haft en helt fantastiskt helg och vilken fin båt!!! Tack för all fin sommarinspiration!!

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  2. Så många fina sommarbilder! Kul att se livet på sjön för en landkrabba... ;-)

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Underbart! Underbart! fantastiska Sverige!!!!!

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder från ett glittrande skärgårdsliv!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Fantastiska foton! Förstår att du älskar båtlivet, nu blev jag också sugen...som aldrig ägt en båt i mitt liv! ;)
    Ha en fin kväll.

    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Grattis till en lyckad sjösättning och grattis till första turen på böljan den blå. Jag har aldrig varit någon båtfantast, vatten skrämmer mig, har ju nära på drunknat en gång och det sitter i. Fantastiska sommarbilder du visar oss.
    Hoppas ni har haft en fin nationaldag också.
    Kramen

    SvaraRadera
  7. Ett härligt inlägg... fler såna :) kram

    SvaraRadera
  8. Åh så vackert! Tack för att jag fick följa med på turen.
    Ha en fin vacka! Kram Åsa. Bakom berget.

    SvaraRadera
  9. Finns bara ett ord, eller två ORD då. HELT FANTASTISKT!

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  10. Helt ljuvliga bilder!!! Ser så mysigt ut! Vi har haft båt, men har ingen nu, och oj vad jag kände att jag saknar det nu när jag såg dina bilder!

    Tack för att du är med i utlottningen!:)

    KRAM

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga bilder. Och jag håller med, Pelleholmen är en härlig plats att vara på.

    Önskar dig en solig vecka,
    Mvh
    Linda

    SvaraRadera
  12. Ni ser ut att haft det riktigt gott underbara bilder..
    tack för hälsningen känner mig bättre men matt.
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  13. Men oj vilken härlig dag ni har haft.
    Vilka underbara bilder och vilken fin båt ni har.
    Vi måste verkligen ta vara på dessa underbara dagar :)
    Ha det så fint.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  14. Sköna stunder i skärgården önskar jag dej i sommar! :)

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)