onsdag 1 juni 2011

oliv......

Jo då....nu har även jag ett olivträd :) Har varit lite skeptiskt till denna växt. Har funderat i flera år om jag skall ha en eller inte.
Men nu sprang jag på fina exemplar till jättebra pris...ja då så, kör vi med ett olivträd.
Står på bordet i trädgården och är verkligen jättegulligt.



























Och varför inte njuta av ett gott vitt bröd som doppas i lite olivolja till ett glas rödvin i den stilla försommarkvällen. Det är ju så underbart gott.
Fick av maken en flaska olivolja från Wardija på Malta. Detta skall vi njuta av ikväll vid vårt lilla olivträd.







































Nu vill jag också önska er en underbar långhelg. Och vackert väder har dom lovat...så vad kan bli bättre.
Vinnaren av min utlottning kommer att presenteras efter helgen. Men du fram till den 6.6 på dig att vara med.
Blir nog inte så mycket bloggande nu under ett par dagar. Men vi syns snart igen.

♥ ♥ ♥


23 kommentarer:

  1. Hei :)
    Dette så og hørtes godt ut. :)
    Ønsker deg en fin langhelg.
    Klem

    SvaraRadera
  2. Olivträd är så fina tycker jag, skulle också vilja ha dem men funderar om det krävs lite gröna fingrar, hihi. Ser ut som ni får en suuuuupermysig kväll på verandan, myspys!!

    Jättefina bestick i din utlottning! Jag har fått ärva sådana efter min mormor, det är något visst med gamla bestick som har en historia.

    Kraaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. Olivträd är så fina - älskar dem!

    Önskar Dig en SKÖN LÅNG HELG!
    ( Hihi, för en gångs skull hann jag säga det innan Dig ;-) )

    Kram Irene

    SvaraRadera
  4. Åh så mysigt det ser ut, jag har också ett olivträd som har överlevt vintern inne.
    Ha en skön helg nu i det vackra vädret!
    Kram/Agneta

    SvaraRadera
  5. Detta lät som en riktigt härlig kväll :)
    Ha en skön långledighet
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Så gott det lät!! Får nog köpa mig ett olivträd och sitta under;)

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Hittade två inlägg om stroke i din högerspalt, läste och ville bara skicka en extra kram! Följde många strokepatienter under min sjukhusvistelse och anar vad du gått igenom... heja dig!!

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Det gjorde du rätt i att skaffa ett olivträd.
    Jag har ett par stycken,gillar dom mycket.
    Önskar dej den allra bästa Kristi himmelfärdshelgen.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Olivträd är så fint, det här var så vackert växt. Ser ut som vid medelhavet med brödet och olivoljan. Så mysigt ni hade det.
    Önskar dig en härlig långhelg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Tack, för din uppmuntrande kommentar hos mig. Önskar dig en trevlig helg.

    Kristina

    SvaraRadera
  11. Jag har också funderat ett par år på ett olivträd, men aldrig kommit till skott.
    Både jag och sambon älskar oliver, så egentligen är det inte att fundera på...

    Men så är det de där tummarna.... De är så svåra att få loss ibland ;-)

    Jag väntar med spänning om du får någon skörd.

    Trevlig helg på dig med!

    Kramar

    SvaraRadera
  12. Grattis till ditt exotiska träd, hoppas det kommer att bära små frukter. Att doppa bröd i olivolja har jag aldrig provat, låter si så där.
    Ingen sol i dag, men hoppas vädret blir bättre vad det lider.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilket ljuvligt olivträd!! Jag har aldrig haft något:(( Så underbart mysigt med ett glas rött där i trägården...att doppa bröd i en riktigt fin olivolja är sååå gott! Tips!! köp en riktigt fin parmesan att skiva till detta...god att äta precis som den är ihop med det andra.
    Jag är med i din utlottning för andra gången..hm..jag städade lite på min blogg för några dagar sedan och tänkte...jaha jag vann inget den här gången heller...trodde att tävlingen var slut!! Jag lovar att jag inte gjorde detta för att få fler lotter...men man kan ju alltid försöka...har även länkat till!!

    Ha en härlig helg! Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Det är såå vackert med olivträd! Hoppas nu ditt kommer trivas och växa:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  15. Det är en hel del pysslande med olivträd, men det är klart värt det, De är så fina! Hoppas ni får många soliga kvällar i dess sällskap ;-D

    SvaraRadera
  16. Jag tvekade också länge innan jag köpte mitt olivträd, men bara det får tillräckligt med vatten verkar det trivas riktigt bra :)
    Ska ha mitt att stå på verandan bara det blir lite varmare.
    Ha det bra! Kram Kicki

    SvaraRadera
  17. Ååååh... olivträd!!
    Jag hade ett sådant en gång... japp, det överlevde inte heller min intensiva omsorg :(
    Kanske att jag skulle våga mig på ett en gång till... och bry mig mindre om det den här gången :)
    Mia kommer nog att bi en underbar mamma till valparna... jag har dock lite svårt att se henne som uppfostrande... hon som är så "valpig" och snäll. Men hon växer säkert med uppgiften.
    Önskar dig med en skön långhelg!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  18. Vilket härligt olivträd, längtar till medelhavet helt plötsligt;)

    Önskar även dig en ljuvlig långhelg

    SvaraRadera
  19. Önskar dig en fin ledighet!
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  20. Vilken mysig kväll! Får man ha det så vill jag också ha ett olivträd.

    Ha en härlig helg! Vackert väder är det ju!
    Agneta

    SvaraRadera
  21. Håller helt med, olivolja, vitt bröd och ett glas rött med solsken och värme, vad kan bli bättre ?

    Ha en toppendag och tack för alla dina söta inlägg i min blogg.

    Kram

    SvaraRadera
  22. Rött vin och bröd... då kan inte livet bli bättre

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)