tisdag 21 juni 2011

Nya skönheter.......

tar vid i trädgården när det gamla vissnat och blommat ut.
En dag när solen sken tog jag dessa nya små skönheter som nu knoppas och blommar i trädgården. (efter allt regn så växer det enormt, även ogräset)

Det blev många bilder när jag väl tömde kameran. 

Åter igen Niobe klematis nu i solskenet

Smultron Mums...

Vattenplask med Vintergröna och rosen knopp.

Blivit informerad att den heter Kejsarkrona..??

Honungsros









Grå Kattfot som blommar ut och sprider en massa fluff omkring sig.












23 kommentarer:

  1. Åh vilka underbara bilder du visar oss...Jag njuter i alla fall...ha en bra kväll!Kramis Gunilla

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder!! Gillar din klematis:) härlig färg!

    Kramar Susanne

    SvaraRadera
  3. Vilka ljuvliga bilder :-)
    Vi har en enorm klematis i stugan.. de är tjusiga tycker jag :-)

    Ha en finfin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så vackra bilder!
    Mmmm... smultron! Vi får allt vänta ett tag till på att de små läckerheterna ska mogna.
    Ang testet så... är det konstigt att sambon trivs och tycker att vårat hem är fint men enligt testet så ska han inte alls tycka om det. Det magiska ordet är kompromissa. :)
    Dräktiga Mia bara växer och växer för var dag! De två sista veckorna innan valpning kommer hon tydligen att växa som mest. Herre jisses säger jag bara!!!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Härliga bilder, jag bara måste plantera klematis här hemma, så fina!

    SvaraRadera
  6. Mycket ögongodis att titta på ;)
    Klematis en av mina favoriter och smultron är ju såå gott :)

    Ha det bäst :)
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Vilken blomsterprakt! Underbart! :-)

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig klematis. Och vad jag saknar doften på min honungsrosen. Min klarade inte förra vintern då det var så kallt

    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. En saknad till egen trädgård....men så skönt att då får komma in i din. Så vackert och så ljuvligt.
    Kattfoten var ju spännande.
    Kram Marina

    SvaraRadera
  10. Vilka blomster, den där kejsarkronan har jag nog aldrig sett innan, den var underbart fin. Kram

    SvaraRadera
  11. Hej :)
    Vilka helt underbara bilder du visar från din trädgård.
    Ha en fin dag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  12. Trädgårsblommorna behöver lite sol nu för att må bra. Honungsros måste vara det samma som "Jasmin", dom doftar så underbart. Kejsarkrona är en gammal trädgårdsväxt och jisses så vackra dom är. Många fina foton på blommor i dag, kan man se sig mätt, nääää.
    Kram vännen

    SvaraRadera
  13. Åh så vackra blomster!är en fantast av Klematisar har väl 5 stycken nu! ganska mycke med tanke på att jag bor i radhus :) Passar på att önska dig en fin Midsommar! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  14. Du har blick för fotografering.......Önskar dig en härlig och trevig midsommar. Kramheladan Néa

    SvaraRadera
  15. Vilken härlig trädgård du har och fina bilder du tar!

    Ha en skön kväll, kram från Therese

    SvaraRadera
  16. Så härliga bilder, det är en fröjd att gå runt i trädgården och förtjusas av allt som blommar nu, klematisen är så vacker. Ha en fin midsommar, kram Birgitta

    SvaraRadera
  17. Grattis till smultronen! Jag väntar än på såväl mogna smultron som jordgubbar.... SKön Midsommar! //Lisbeth

    SvaraRadera
  18. Otroligt vackra foton ! Gillar din underbara header....
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  19. Fina blom-bilder!blev riktigt sugen på smultronen.Ha en fin Midsommar,kram,kramAlexandra

    SvaraRadera
  20. Hej gumman =) Hoppas att allt är bra med dig och att du får en underbar midsommar med mycket god mat och massor av underbara blomster omkring dig =) Många många härliga kramar från Tina

    SvaraRadera
  21. Mormor har liljor som liknar dina och de kallar hon Krålliljor.

    Du har tagit massor av jättefina bilder!

    Kramiz Madde

    SvaraRadera
  22. Hej o kul att du hittade till mig! Krolliljor tror jag att det är :), har för mig att kejsarkronan ser annorlunda ut, men jag kan ha fel!
    Ha en skön semester!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)