måndag 20 juni 2011

En grå och mulen morgon....

i dag innan jobbet. Men utsikten vid och utanför köks fönstret gör ändå att jag känner frid och glädje.
Nästan hela helgen har det regnat och skvalat. Potatisfestivalen vi hade i staden regnade väl bort. Vi var inga flitiga besökare i alla fall. Bara en sväng i lördagskväll med goda vänner på en bit mat och en öl i regnet.(fast vi satt inne)
Helgen har ändå gått rasande fort. Inte mycket vid datorn i alla fall. Vi har bl.a. rensat avlopp....hur kul var det då. Men nu är det klart, och skönt är det i alla fall.
Så nu är det dags för mig att göra lite nytta här hemma.

Tack för alla goa kommentarer ni ger mig. Och lilla testet med inredningsstilen verkade ni ju gilla.
Nu är det midsommarvecka och min semester börjar snart :)

Lite bilder från ett grått och regnigt fönster en tidig måndags morgon.

























Klematis "Niobe" genom diset



25 kommentarer:

  1. Rensa avlopp som är så himla roligt:)
    Här hemma är det gubben som får göra det och han stönar högt varje gång. Med två långhåriga tonårstjejer blir det massor av hår både här och där...

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Din blogg består av skönhet. Till och med genom dis så blir allt så underbart.
    Ha en skön kväll.
    Kram Marina

    SvaraRadera
  3. Tur att det finns vackra blommor att titta på mitt i allt regnet... Här har det öst ner hela eftermiddagen!

    SvaraRadera
  4. Ja men nog är man väl så j-a trött på detta regnande nu. Här har det vräkt ner hela eftermiddan idag, men tro det eller ej....Nu skiner solen. Jag längtar oxå efter min semester. Hoppas bara att regnperioden har slutat då. Ha en fin måndagskväll!
    Kram Åsa. Bakom berget.

    SvaraRadera
  5. Hej :)
    Dina bilder är alltid lika fina oavsett om det regnar eller inte så blir man glad av att titta in här.
    Ha en fin kväll.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  6. Skönt med vackra blommor att titta på iallafall.
    Härligt med semester snart. Hoppas bara solen förstår att den ska komma tillbaka då.. ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Jag tycker det blev en vacker bild med det diset!

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Ja allt utom regn brukar jag säga... ;)

    Underbar färg på din Klematis!!

    Ha en mysig kväll!

    Kramar Linda

    SvaraRadera
  9. SV: brukar skicka efter från adlibris... men dom hade den bara som mp3 att ladda hem.
    Jag vill ha den som pocketbok.
    ha en bra kväll

    SvaraRadera
  10. Hej :-) Jag tog ditt test på inredningsstil..ja du 100% French haha!!!
    Här har det också skvalat rejärlt ute men nu skiner solen igen och sambon grillar :-)
    Önskar dig en härlig kväll! Kram Annica.

    SvaraRadera
  11. Hallojsan i gråvädret! Känns det nå't bättre än? =) Här skiner solen mellan skurarna och då känns det ju mycket bättre.
    Hur härlig är inte din nya header? En riktig sommarbild, jättefin!

    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Hejsan.

    Så typiskt att det (nästan) alltid ska regna på vår festival!
    Jag var ute en runda i fredagskväll sen fick det räcka.

    Nu ska jag in och göra testet....

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig färg på din klematis! Att rensa avlopp är inte så trevligt men ett måste ibland. För 3 år sedan var jag på potatisfestivalen när jag hälsade på min bror och hans fru. Lite småmysigt att vandra omkring och lyssna på musik och dansa, hihi! Fast då var det fint väder!

    Ha en fortsatt trevlig kväll!

    Kram Petra

    SvaraRadera
  14. Mulet, men inte så mycket regn har vi haft i dag. Du får börja räkna ner till semestern nu :)
    Ha det bra i midsommarveckan! Kram Kicki

    SvaraRadera
  15. Hej
    Fina bilder trots grått o trist väder :)
    Rensa avlopp bläää lät inge vidare ....
    Ha en skön kväll
    Kram Anette

    SvaraRadera
  16. Vackra bilder! Din klematis har ju en fantastisk färg.
    Kul att Du lämnade en länk till inredningstestet, jag trodde det var jag som var trög och inte förstod;)))

    Ha en fin fortsättning på veckan!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  17. Hej Maria
    Jättekul att du ville vara med i min utlottning .
    Ha en toppendag .
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  18. Bilderna gav sommarkänsla i alla fall.
    Jag har sagt att det gärna får regna fram till på Torsdag men sen vill jag ha sol hela midsommar.
    Tänk om man fick bestämma över vädret=))

    Hoppas att du får en fin midsommar!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  19. Hej och tack för titten =) Ja visst är vattenkannan helt underbar?! Den lila färgen är faktist riktigt riktigt fin!

    Vilka härliga blommor du bjuder på idag =)
    Hoppas du får en fin dag
    KRAM Tessan

    SvaraRadera
  20. Snart midsommar och regnet hänger i molnen även i dag. Rensa avlopp är en nödvändighet när hellst under veckans dagar det sker. Klematis är vackra, men nu har jag ingen uppefter väggen, det finns så många färger och dom blommar så flitigt. Roligt med växter, men tror inte blommorna mår så bra av allt regn som kommer och dränker dom. Vi vill ha lite sol nu !!!!
    Kram

    SvaraRadera
  21. Underbara bilder.. alla bilder du brukar ha får mig att tänka på romantik :) Grått och mulet här med, ingen värme direkt. Kram

    SvaraRadera
  22. Hej, Tack för att du gilla mitt pyssel :)
    Jag var in på OK och köpte en burk sidenmatt svart med stark och tålig ytfinish i och med att krukan ska stå ute ville jag ha en tålig färg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  23. En bit mat & en öl är väl inte alls så bara :-)

    Skönt med semester :-)

    Önskar dej en härlig tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  24. Kikar in och önskar dig en fin dag vännen!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  25. Hej Maria!
    Rensa avlopp låter inget vidare, skönt att få det gjort i alla fall:)

    Ha en trevlig midsommarhelg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)