tisdag 31 maj 2011

Tisdagsbilden-Fabriken

Nu är det dags för tisdags bilden på Fabriken. Det sista bidraget innan sommaruppehållet.
Dagen tema är Mitt sommarbord. Det första jag tänkte på var Hipp Hipp Hurra av Krøyer. Eftersom vi har en liten tavla här hemma med just detta underbar motiv så fick det bli så. 






Ett måste på sommarbordet är ju också ett fång vilda blommor.. Tog en cykeltur idag och plockade ett härligt gäng som nu står i trädgården på bordet. Det känns ju som om sommaren återkommit nu och lusten infinner sig.



24 kommentarer:

  1. Ja, det kan jag hålla med om. Den målningen är ju verkligen drömmen av ett sommarbord. Jag var på utställning och såg den - den är helt otroligt stor och fantastiskt vacker!

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Fin tavla! Ser ut att vara ett roligt kalas - fast på ett lite lugnare vis i denna bordsändan...

    SvaraRadera
  3. Ja men den tavlan är ju underbar.... sommar, glädje och kärlek utstrålar den verkligen.
    Ha en fin dag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Finns det något ljuvligare en en bukett sommarblommor?
    Vilken bra start på dagen med cykeltur och blomplockande=))

    Och tavlan är fin förstås.
    En härlig känsla i den.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Hejsan Maria!:)
    Då ska vi se om det fungerar att skriva idag...
    Sommarbordet...då passar den målningen bra, ett härligt kalas!
    En så´n underbar midsommarbukett du plockat på morgonen, ljuvlig!
    Det ska tydligen bli en ljuvlig Dag också...har hört om temperaturer uppåt +25...då får jag väl sitta på altanen och virka;) Jag har gjort lite nytta i trädgården nu på morgonen så min rygg har nog gjort sitt för idag:( men tänkte ändå försöka ta mig till Kinna för att köpa tyg.

    Ha en härlig dag!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  6. Så somrig bukett,ja nu är sol o värme efterlängad,nu blir det till att njuta igen :) ha en fin dag! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! Tack för titten! Visst är det nostalgi saker man drar sig till nu för tiden,hihi...Underbara blombilder,kanske ska ge mej ut här oxå sen! Kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Sommarblommor är så ljuvligt vackert!!
    ha en solig dag
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  9. Sol och värme är verkligen efterlängtade nu! Här hos mig verkar det bara regna och blåsa :(
    Vilken underbar sommarbukett!
    Veterinärbesöket gick bra med Mia. Små valpblåsor syntes! :)
    Hoppas du får en fortsatt fin dag!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  10. Ja nu är det sol igen, härligt. Fin tavla på ett gäng glada människor.
    Önskar dig en bra dag/kram

    SvaraRadera
  11. Vilka ljuvliga sommarblommor! Fick "midsommarkänsla" när jag såg dom:-) Kramis

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig målning och hämtaren med midsommarblommor, en riktig ängsbukett!
    Ha det så gott!
    Carin

    SvaraRadera
  13. Mycket fin bukett, vilda blommor i en mjölkkruka, härligt.

    Varmt idag.......

    Vid det bordet skulle man ha varit med, du.

    Ha det fint,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  14. Hej! Härlig bukett med blommor! Känns som en riktig midsommar bukett =)

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  15. Åhh så mycket fint du visar som vanligt. Ska du göra sommaruppehåll med bloggen??? KRAM Helena

    SvaraRadera
  16. Verkar inte som om de på tavlan var så intresserade av en blombukett. Där stod så mycket annat, haha. Men din bukett var helt ljuvlig. Synd bara att dom skräpar så när man tar in dom.
    Hoppas du har en bra kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  17. Så fint och underbart med ängsblommor! Jag måste plocka massor varje år, tycker det är så vackert:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  18. Hej Maria!
    Den tavlan är en riktig klassiker:)

    Vilken ljuvlig bukett, såå somrig! Jag var ute och promenerade på lunchrasten idag och gick förbi en äng full med liknande sommarblommor:)

    Låter mysigt med middag i Haga, hoppas ni hade det riktigt trevligt!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  19. Hej.
    Du har också funnit en fin bukett, dina blommor ser ut att ha hunnit lite längre i utveckling.
    Visst är det ljuvligt!!
    Kram Zara

    SvaraRadera
  20. vilken härlig sommarbukett :)

    SvaraRadera
  21. Hej!
    Vilken fin tavla och vilken härlig sommar bukett du har plockat. Ja, visst är valparna söta. De skulle inte bli så mycket större.

    Ha en fin dag!
    Kram Elin
    (elinveena.blogspot.com)

    SvaraRadera
  22. Visst är det härligt. Man vill bara inte att tiden ska gå så fort nu...

    SvaraRadera
  23. Den Danska konstnären (också känd som Skagenmålaren) har gjort många fina tavlor. Har också en stor på min vardagsrumsvägg, där han har målat av sin vackra fru i trädgården omgiven av blomsterprakt.
    Vildblommor är många och fina nu, men dom står sig inget i en vas, tror dom är vackrast där dom står på ängen eller i dikesrenen, man får njuta av dom en liten stund av lycka.
    Kram vännen

    SvaraRadera
  24. Underbar tavla! :)) Jag har en sommarbukett stående på trappen, såå härligt med sommar. :) Kram

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)