tisdag 3 maj 2011

Tisdagsbilden-Fabriken

Idag är turen kommen till din favoritblomma/växt. Här har jag så många favoriter så det är svårt att välja. Älskar blommor och växter speciellt det jag plockar själv ute i naturen eller i trädgården.
Lite smakprov kommer här. Gå också in på Fabriken

Dom små rosa jag alltid plockar..heter? Någon som vet?

Gullvivor (makens favoriter från trädgården) Perlisar, dom söta små rosa?
























































































Listan kan bli hur lång som helst.....

Övrigt idag har jag hunnit med frissan, köpt lite gott bröd så nu blir det fika. Det är mulet och småkallt idag. Så då för jag passa på att fixa lite inomhus ett tag. Snabeldrake, dammvippa mm. Solen glimtar till lite så en promenad kan jag nog få till också. Skall försöka besöka er en sväng också...för pausa måste jag ju göra :)

10 kommentarer:

  1. Hej!
    Har just hittat hit till din fina blogg !
    - Vilka underbara foton. - Ja att välja ut en favorit blomma är inte lätt när alla är vackra på sitt sätt. -Ser att ni har ungefär samma väder som vi här uppe i Västerbotten...inget att vara glad åt !
    Hälsningar/ Anneli

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder! :D

    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej, hej!
    Fick fundera på vad snabeldrake var, är det dammsugaren tro?
    Håller med dig att det är svårt att bara ha en favoritblomma.
    Tror inte att jag kan hjälpa dig med namnet på blomman ovan.
    Skönt att få rent och städat, det gjorde jag igår.
    Hörde via facebook att det snöade i Stockholm idag, hua!

    kram

    SvaraRadera
  4. Hej
    Visst finns det hur mycket som helst att välja på:)
    vilka härliga bilder...
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  5. Så jättevackra bilder på fina växter!!! Svårt att välja bara en växt som favorit! Ser ut som en snowflower på nästsista bilden, tror den heter så, en sådan vill jag ha i min trädgård :)) Superfin och frodig!

    Stoooooooor kraaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  6. Så jättefina bilder på alla blommor.
    Det är nå´t som gör mig glad... Blommor.
    Ja fy vilken kyla som kom... Brrr, vi dick snö imorse :( Men den är borta nu :)
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder, klart det inte går att välja.

    Ha ha ha snabeldrake var nått nytt!

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Så fint du har det i din blogg!
    Den rosa blomman är troligen en Veronica av något slag, exakt vilken vet jag inte...Söt är den i alla fall!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. vilka vackra blommor. Bor i norra Västmanland och här har vi tyvärr inte fått så många blommor i naturen än men si den som väntar...
    ha det gött!!

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)