onsdag 25 maj 2011

På rundvandring....

och trevlig inspiration. Härom dagen var jag på stan och botaniserade lite. Fick ett present kort på Systrarnas Hus av maken....detta måste ju användas. Då blev det denna trähästen som nu pryder fönstret i vardagsrummet. ( och jag har pengar kvar till mera )Jag är ju väldigt förtjust i hästar som ni kanske vet.
Titta in på Systrarnas Hus.
Sedan var jag och hälsade på goa Anneli på Hemlyckan med bloggen Hemlyckan.
Inte nog med det,  jag blev tipsad om ännu en bloggerska av Anneli. Nämligen trevliga Agneta på Ateljé Skärvan. Med bloggen Atelje Skärvan. Och i hennes butik fanns ALLT...hur underbart som helst.
Det är så kul att få veta vilka som finns i min närhet.Och att sedan få träffa dom känns underbart. 

Här fick ni lite tips om både bloggar och mysiga butiker som vi har här i vår vackra lilla trästad.





































Systrarnas Hus















Ateljé Skärvan














18 kommentarer:

  1. Å så fin din Trähäst var.Mjuka vackra linjer.Roligt att gå runt och shoppa.Älskar att gå runt i min dotters butik Rut&Signe i Nyköping.

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack för kommentaren inne hos mig. Du har själv en härlig och inspirerande blogg :) Underbar häst, vilket fint köp :)

    Ha en fortsatt underbar dag! kram Linnéa

    SvaraRadera
  3. Farliga ställen för min del, man blir ju fullständigt ruinerad =)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Villken trevlig tur! och roligt med nya tips :) fortfarande blåst o regn "suck"men men efter regn kommer solsken :)Ha det gott! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  5. Hästhuvudet är ju jättefint!kul att få ha ett presentkort på sitt favvo ställe.Ha en fortsatt trevlig vecka,kram!

    SvaraRadera
  6. Nu har jag kikat runt på de bloggar du skrev. Tack för det för jag vandrade vidare till många fler. Det är roligt att se hur kreativa många är, jag gillar pyssel o gammalt.
    Ha en bra dag/kramen

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jag har försökt att kommentera flera gånger men det har inte funkat. Hoppas att det går nu. Jätte fina bilder har du lagt ut. Jaa, jag undrar också vart sommaren har tagit vägen.

    Ha en fin dag!
    Kram Elin
    (elinveena.blogspot.com)

    SvaraRadera
  8. vilka fina saäer... man blir sugen på shopping :-)

    ha en fin onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jättefin häst....

    Vad kul att du fått nya vänner via bloggen :)

    Ha det fint i blåsten!

    Kramar, Linda

    SvaraRadera
  10. Kikar in för att önska en trevlig dag.

    Kram.

    SvaraRadera
  11. Visst är det roligt att få träffa bloggvänner IRL.
    Önskar dig en fin kväll
    Kram susanne

    SvaraRadera
  12. Kul med en runda på stan! Alltid kan man få någon ny rolig idé.
    Hos oss är det blandat väder idag. Sol och så kommer det en skur. Ut och in får man springa.

    Ha det bra!
    Agneta

    SvaraRadera
  13. Mycket vacker häst och så roligt med en make som förstår att hustrun uppskattar ett presentkort i en inredningsbutik! ;)
    Ha en fin kväll.

    Kram kram

    SvaraRadera
  14. Vilken tjusig häst som nu pryder ditt fönster, GRATTIS !
    Kram

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Ska se om det fungerar att skriva en kommentar som anonym.
    Det duger att gå på stadsvandring med ett presentkort på fickan...vacker häst, ett bra val.
    Ja, tänk vad många nya människor man har kontakt med och kanske träffar via bloggeriet:)

    Du frågade om bilden på min blogg...jag laddade ner Photoscape (gratis) och sitter och "leker" med fotona ibland, med mycket varierat resultat, men det är roligt att testa och jag lär mig nya saker.

    Ha det så gott!
    kram lisamaja (Kärt och blandat)

    SvaraRadera
  16. Vilken fin blogg du har! ha en underbar dag Kram susanne

    SvaraRadera
  17. Gomorron
    Vilken fin häst! Jag gillar också hästar, det är något jag tittar efter jämt. Så fina butiker du hittat, så glad man blir och träffa bloggare också.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  18. Tack för titten vännen,Gökottan klar nu bara svida om till kvällsfest! Visst är det synd att säga hejdå till penseerna...mina är så fina men lite långa,inte snyggt det heller ♥ Gunilla

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)