söndag 22 maj 2011

Goa dotera min....

som idag gick med lilla mig på en underbar promenad runt en av våra vackra sjöar. En riktig måbra stund för kroppen och själen. Så otroligt mycket vackra intryck att det nästan är svårt att smälta.
Man behöver inte ta sig så långt bort för att få en massa inspiration och underbara intryck. Här har varit en tung värme som nu övergått i regn. Dock ingen kamera med idag, men visst fick jag med lite vackert hem ändå.
Tur jag hann klippa gräsmattan...jodå vi har en riktigt ok gräsmatta nu. Kan det komma åska mån tro ??

Ett litet kort inlägg nu så här på söndagskvällen. Nu skall jag vidare och kika in hos er en sväng. Sedan blir det nog soffa och en bok...lite sådant väder.







21 kommentarer:

  1. Regnmolnen hänger tunga här också nu efter en underbart fin dag. Nu vankas det lite TV tittande och stickning.
    Ev. hinner jag kanske ut för att plocka in en ny bukett liljekonvaljer, dina fina bilder lockar till det.
    Ha en fin kväll Maria.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Låter som en underbar promenad. Å så vackert med liljekonvaljer!
    Ha en skön söndagkväll.Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Sådana promenader är guld värda!

    SvaraRadera
  4. Åh har du plockat liljekonvaljer, det som är så fint. Härligt att ni hann en promenad innan regnet, här har det också regnat. Blir soffan för mig också, men jag ska se mästarnas mästare.
    Ha en mysig kväll
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. ...Liljekonvalj, Underbar blomma!
    Gullig dotter du har.Här kom det en riktig skur nu,smäller väl snart till kanske.Usch gillar inte åska! Kramis Gunilla

    SvaraRadera
  6. Vackra, fina liljekonvaljer. Lät som du har haft en riktig guldstund :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att du kikade in hos mig. Jag tror nog allt att du är sugen på en liten råtta. Jag kan skicka den med posten om du hellre vill det;)

    Kram Teres

    SvaraRadera
  8. Skönt med en promenad...Här har det åskat och blixtrat...

    Ska minsann ge mig ut direkt och plocka de där liljekonvaljerna jag tänkt hela helgen..

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  9. Go kväll, va roligt att du hittade till min blogg. :)) Skönt med promenader, jag går varje dag före jobbet. Idag blev det hårt arbete i trädgården, skönt. :) Ha en mysig kväll. Kram

    SvaraRadera
  10. Så deilig å gå tur å finne slike vakre blomster.
    Liljekonvall lukter så godt!
    Ha en fin kveld videre og en god start på ny uke. :)
    Klem

    SvaraRadera
  11. Underbara liljekonvaljer. Väldigt fina bilder du bjuder på!

    SvaraRadera
  12. Vad mysigt det låter och vad fint du skriver!:)

    SvaraRadera
  13. Vilka underbara dofter som slår emot mig när jag kommer in här, liljekonvaljer, min favvoblomma.
    Nog sjuttongubbar har det regnat rejält i em. Någon åska fick vi inte som tur var, bara det inte kommer till natten, hujedamig hatar åska.
    Kram vännen

    SvaraRadera
  14. härligt med liljkonvaljer, de luktar så gott!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Nej,man behöver bara komma ut i lite natur,så får man ny energi,och allt känns lättare.
    Vilka ljuvliga konvaljer.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  16. Vilka vackra blommor du visar :)
    Kan nästan känna doften hit!
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  17. Härligt med morgonpromenad, de är de som jag uppskattar mest :)
    Vi har haft lite åska faktiskt och massvis med regn, men det gör inget, det blir ju så grönt o fint när det vattnas lite :)
    Ha en fin dag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  18. Vilken underbar person du är Maria, som bara kommer in och tittar till en på min blogg. Här var också väldigt varmt igår söndag men vet du jag kände inte det för jag hade feberfrossa och gick i kofta och skinntofflor :)
    Liljekonvaljen var min mormors favorit. Samma år som hon dog fick jag tillfälle att plocka en bukett liljekonvaljer och en bukett syrener till henne. Hon såg inget men det var en upplevelse för henne , hon blev så glad . Ville ha dom i fönstret som stod på glänt så att det blåste doft mot henne när hon låg i sängen.
    Varma kramar från Marina

    SvaraRadera
  19. Ja, det är vackert nu och man får ta sig tid att njuta över naturen.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  20. hej vännen, så trevlig med promenad med älskade dottern...även att få med sig vackra liljekonvaljer hem , de doftar ju så ljuvligt...önskar dig en skön vecka
    kram pia

    SvaraRadera
  21. Underbara liljekonvaljer :) Fint att du och dottern var ute och gick, sådant är trevligt. Brukar vara ute med en av mina döttrar med, hon bor så näsra mig. Kram

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)