måndag 16 maj 2011

En helt vanlig dag...

idag tycker jag. Solen skiner en stund, regnet strilar nästa...ja så jag slår mig ner vid datorn en sväng. Är hemma idag och kurer mig. Hoppas ni har det fint där ute oavsett väder :)  Helgen har varit lugn och fin....och jag måste erkänna att jag fyllt år i helgen. Inget märkvärdigt bara liten födelsedag.
Goa barnen på besök med lite grillat som fick ätas inomhus. Vilat och tagit det lugnt. Dagen får firas lite mera längre fram. Tittade på hockey igår kväll...inget kul alls. Tittar väl in till er under dagen, så ha det så gott ni alla.

Maken flaggade för mig...så rart :)


















Och lite gott vin med ost....finns det något godare. Använder ofta den gamla kopparbunken som bricka.







22 kommentarer:

  1. Ja men då får jag skicka ett stort Grattis till dig. Ja det är skönt att bara vara ibland o ta det lilla lugna.
    Kram från torpet

    SvaraRadera
  2. GRATTIS! i efterskott då:) Det verkar ju som om det blev en bra födelsedag i alla fall, med barnen hemma, god mat och flaggan i topp.
    Det ser gott ut med vin och ost...tyvärr kan jag inte dricka rött (får migrän) men lite gott vitt kan ju slinka ner.
    Skönt att du mår bättre, men ta det lugnt nu så du blir helt frisk. Det är inget roligt att gå och dras med förkylning i sommar.

    Ha det gott!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  3. Hej och grattis i efterskott! Ja, idag är det en lite gråkulen dag, skönt att kunna mysa inne och lite datortid!
    Carin

    SvaraRadera
  4. Grattis lite i efterskott dårå! Det kan faktiskt vara skönt att bara ta det lugnt, även om det är födelsedag å så.
    Själv hade jag födelsedag i förra veckan. Jag firade den inte alls. I helgen har jag varit på bloggträff. Det var jättetrevligt! Vi hade verkligen tur med vädret. Sol och varmt hela tiden.
    Hoppas du får en skön vecka nu! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  5. grattis i efterskott då...:)

    SvaraRadera
  6. GRATTIS och tack för visiten inne hos mej! En vanlig hemmadag är bland det bästa jag vet, mellan varven.

    Hoppas jag inte är ute på hal is nu, finne som jag är, (däremot ingen hockeyfantast alls) men grattis ändå till silvret! Inte fy skam det heller, men det tycks medierna glömma bort. :/

    SvaraRadera
  7. Grattis i efterskott. Alltid mysigt och grilla, även om man måste äta inne. Ser gott ut med vinet och osten.
    Ha en fin majvecka
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Grattis i efterskott och visst är det mumsigt med ett gott vin och goda ostar,
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  9. Grattis i efterskott , in tysk , nachträglich alles Gute , på födelsedag !!!!!!
    Jag hoppas du hade en bra födelsdag.
    Kram från Tyskland
    Kersti

    SvaraRadera
  10. Födelsedag!

    Stort Grattis i Efterskott!
    Det är väl ganska så härligt ändå att man har en egendag så där.

    Kramar!

    SvaraRadera
  11. En stor grattiskram i efterskott! :) Vad mysigt med kex ost och vin! Superfina bilder med, kram

    SvaraRadera
  12. Grattiskram från mig:)) Du verkar ha haft en mysig födelsedag och skön helg...aldrig fel med ett glas rött...gärna med ost o kex...mm...
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Grattis i efterskott! Hoppas att du mår bättre nu från din förkylning. =)
    Kram Emma

    SvaraRadera
  14. Sv: ja Maria du är duktig på att kommentera å det gillar jag ... kram :)

    SvaraRadera
  15. GRATTIS I EFTERSKOTT!!!!

    Det verkar som du haft en riktigt bra födelsedag :-) Visst är det väldigt gott med ett glas rött eller 2 och god ost *njuuutbart*

    Ha en finfin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Grattis i efterskott säger jag ,och visst är det skönt att bara ta det lugnt,vi behöver det ibland
    Kramiz

    SvaraRadera
  17. Hej Maria tack för titten hos mig! Grattis i efterskott och vad gott det såg ut med osten och det andra!! Kram Annica.

    SvaraRadera
  18. Hej Maria.
    Tack för din kommentar.
    Grattis till din födelsedag, visst är det roligt att få bli lite uppvaktad ibland.
    Med åren så gläds man mer och mer av små nöjen som ett glas rött vin och lite godsaker.
    Lite lugn och ro.
    Önskar dig en fin vecka.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  19. Hej Maria!
    Stort grattis i efterskott.Det är ju alltid roligt att fylla år och bli lite uppvaktad.
    Gillade verkligen din taklökstavla.Fantastiskt fin,vad duktig och påhittig du är.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  20. Grattis i efterskott från mig också!

    Ja, Finland är ju ganska bra på hockey... ;-)

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  21. Grattis i efterskott vännen♥

    SvaraRadera
  22. Hej hallå!

    Grattis så mycket i efterskott!!!
    Vilken rolig ide´ med brickan, mysiga bilder.
    Giilar verkligen ditt gamla fönster med lök och mossa!!! Hoppas det håller sig fint.

    Må så gott!
    Kramar Malin

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)