torsdag 26 maj 2011

Dom sista....

penséerna har gjort sitt för i år. Denna bild tog jag härom dagen när jag rensade undan.. På något sett lite vemodigt när dom sista gjort sitt. Dom är så obeskrivligt vackra med sina söta ansikten. Några små finns kvar i landet...lite senare varianter som självsått sig.

Här har stormat något förfärligt...krukor vält och gott sönder och allmänt stökigt i trädgården. Men så har nog vi alla haft det.  Hopps nu på lite lugnare väder.

Önskar er en skön torsdag :)





























19 kommentarer:

  1. Hej Maria
    Ja men visst är dom fina :) Mina har nog nån vecka kvar skulle jag tro.
    Här är det också lite lugnare med blåsandet idag, skönt...
    Ha en fin torsdag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Hej igen skrev på gårdagens inlägg...Ja äntligen bättre väder idag! Blogger krånglar o jag har svårt att skriva kommentar men har sen igår skrivit i att jag är anonym,funkar så länge kramis Gunilla

    SvaraRadera
  3. Ja här har det blåst som attan igår.Men idag är det lugnt och soligt väder.Rensar lite ogräs och slåss med en massa myror.Blev till slut tvungen att strö ut myrr och sedan gå bort medan det verkar får forsätta sedan.

    SvaraRadera
  4. ja sicket väder... men idag är det inte alls så blåsigt som tur är :-)

    under skyarna o molnen visar sig solen ibland :-)

    hoppas du oxå får en härligt torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Ja här var det också blåsväder,och en och annan regnskur.
    Penseér har jag kvar fortfarande,men en del ser lite hängiga ut.Vad fort den här pensétiden gick i år.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Det går klippa ner dem så kommer de tillbaka, läste jag just i en trädgårdstidning. Än finns det hopp :) kram

    SvaraRadera
  7. Ja visst är dom otroligt vackra! Finns ju i så många läckra färger dessutom. Fin bild du du kan njuta av länge!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Mina penséerna har snart gjort sitt också även fast de är fina. Tyvärr har jag inget bra trädgårdsland för dem, annars hade jag nog planterat dem där ist.

    Nästa vecka hoppas jag hinna plantera sommarblommor, det ser jag fram emot :)

    Ha en fin torsdag!
    Kramar Linda

    SvaraRadera
  9. Jättefina blommor! Ja, här är man vindpinad också, nu har det väl stormat nog:) KRAM Helena

    SvaraRadera
  10. Så söta de är där på fatet. =) Hos mig var blåsten värst i går, i dag har det varit riktigt trevligt väder...men man vet ju aldrig hur det är i morgon...

    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Visst är det lite sorgligt att skilja sig från penséerna, de är ju oftast som finast när de byts ut mot sommarblommorna.

    Många kramar till dig/M

    SvaraRadera
  12. Ja lugnare är det men här regnar det nu i natt. Mina penseér blommar än men en del ser lite trötta ut. Dom är ju lika fina inne.
    Ha en bra helg/kram

    SvaraRadera
  13. Jag flyttade mina i går till ett ställe där de får fortsätta att blomma. Har fått en hel drös som har självsått sig i rabatten. Inte bra om det blir för mycket av dem heller.
    Ha en fin fredag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  14. Mina penseér är fina ännu. :) ha en bra fredag själv :)

    SvaraRadera
  15. Tittar in för att önska trevlig helg! Här är det ett rejält regnväder idag! Passar på att vara inne och baka! Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  16. Mina penséer blir finare och finare för varje dag, brukar hålla sig hela sommaren och glädja mig med sina gulliga ansikten, vad har du gjort med dina som redan är förbrukade ?
    Ha det bra denna regniga och trista dag.
    Kramen

    SvaraRadera
  17. Tack för kiken vännen...hahaha jasså inte bara min man då som bromsar inköp?! Nä kanske tur oxå ibland annars kommer jag inte plats..ha en trevlig helg ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  18. Lite ledsamt är det men nu får det bli pelargoner istället.
    Ha en mysig helg
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  19. Kikar in och önskar dig en trevlig helg.
    Kram Susanne

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)