tisdag 26 april 2011

Marias Hörna i Påsk

Hej alla goa vänner!
Vilken underbar Påsk Helg vi haft. Rena rama sommaren. Varit ute hela dagarna endast iklädd shorts och linne. Bara inne för att sova. Och inte har jag ro i kroppen att vara inne när det är så fantastiskt väder. Men nu slog jag mig ner vid datorn för att gå igenom alla bilder jag tagit under helgen....så många. Så här kommer lite smått och gott från Påsken hos Marias Hörna. Sedan skall jag gå in och hälsa på er alla vad det lider och se vad som hänt hos er. Idag skall jag också plantera lite Häggmisplar jag köpt i helgen. Dessa står som insynsskydd mot grannen.
Ha en go vardag nu.

Vattenplask i ena landet

En av pynthyllorna i trädgården

Lite snäckor i solen








































 




Vattenplask i anslutning till altanen

Och här är den från sidan. Det är zinkfatet vi köpte för ett tag sedan































Vackra rabarberblad

En söt knopp

































Aj Aj..maken körde in fingret i sågen på torsdagen. Så det fick bli akuten denna eftermiddag/kväll. Så något båtpyssel blev det inte.

16 kommentarer:

  1. Gomorron
    Otur och kapa fingret, hoppas inte han har ont.
    Så fint du har i trädgården, och helgen har ju varit gudomligt fin. Rena sommarvärmen.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hejsan


    Visst har det varit en fin Påsk?
    Många mysiga bilder du tagit.

    Synd om "Gubben", vilken otur!

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  3. Hej. Helt underbar påsk har det varit med det bästa väder som tänkas kan. Också varit ute hela tiden. Fixat och donat och fikat.....Aj, aj, aj med fingret.....Ni får ha det så gott. / Néa

    SvaraRadera
  4. Tack för hälsningen. Jättehärliga bilder.
    Bilden på din mans finger kunde lika väl varit på min mans....hrmm....min man har tummen mitt i handen och totalt hopplös på att fixa.
    Min påsk har varit sådär, jag har fortsatt fixa mest här hemma.
    Tack för du är så gullig och hälsar på inne hos mig. Troligvis känner du väl att jag behöver det.
    Varm JÄTTEKRAM /Marina

    SvaraRadera
  5. Men visst har det varit en underbar Påskhelg!
    För varje dag som gick så blev det bara härligare och härligare..
    Stackars din man :(
    Ha en fin dag.
    kram
    jessica

    SvaraRadera
  6. Hoppas att det fina vädret fortsätter och fortsätter! Så tråkigt med din man - man måste akta sig för sågen.

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  7. Ljuvligt väder denna påsk :-)

    Vilka fina kort :-)

    Hoppas maken mår bra trots skadan ;-)
    '
    Ha en fin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Härliga vårbilder och stackars din man. Det är inte lätt ha så många fingrar i vägen när man snickrar.
    Ha en bra dag!
    kram Anette

    SvaraRadera
  9. Åh vad fint nu har det! Förstår du vill vara ute mest hela tiden. Tråkigt me gubbens finger bara. kram

    SvaraRadera
  10. Förstår att ni haft ett härligt väder :)
    Här har det oxå varit ljuvligt!
    Vilka fina kort du lagt ut :)
    Hoppas gubbens finger klarade sig bra!
    Ha en fin dag!
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  11. Aj, aj, aj... Det där lät inte bra.
    Stackars...
    Dina bilder är mysiga och din påsk lät mysig likaså.
    Det är härligt när solen kommer ut och bjussar på riktig vårvärme.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Vilka härliga bilder!
    Som en hyllning till våren=))
    Ja, med undantaget för handen.
    Tur att det gick bra ändå!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  13. Härliga bilder! Vem kan ha haft en dålig helg i detta vädret... alldeles underbart!
    Sista bilden ser dock lite ond ut, hoppas det läker ihop snart:)

    Kram Therese

    SvaraRadera
  14. Härlig påsk det har varit och vilka härliga bilder du delar med dig av. Förrutom då bilden där maken har arbetat på "egen hand" , hoppas det gick bra och läker snabbt.
    Ha det gott
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  15. Fina bilder :) Förstår att du har haft en fin påsk, det är ju inte fy skam denna värmen som kom till oss :) Vad trist med makens olycka.. Kram

    SvaraRadera
  16. Javisst har vi haft en underbar påsk med mycket utepyssel, fina bilder från Din trädgård.
    Hoppas gubbens finger repar sig.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)