tisdag 15 mars 2011

Vårspaning....

får jag börja med efter systemunderhållet. Dessa bilder har legat i kameran sedan i söndags.
En sådan glädje det är med första riktiga vårtecknet :)
Denna lilla har kämpat sig upp genom ett is och snölager. Helt fantsastiskt.
Nu måste jag också hälsa på er under dagen och se vad som hänt ute hos er. Kanske inte hinner med alla idag. Har mycket att ta igen nu. Hoppas nu datorn uppför sig ordentligt. Men enl.maken behöver den tömmas och omregistreras...hum....längre fram.





















17 kommentarer:

  1. Åh, vad skönt med de första blommorna i trädgården! Jag måste vänta ett tag till för snötäcket är ännu TJOCKT...

    Ha en fin tisdag!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  2. Såg att mina raringar är uppe! Dessutom, på södersidan, tulpan och påskliljeblad!
    Äntligen anar man ett slut på vintern!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig känsla när första snödroppen tittar fram.
    önskar dig en fin och solig dag
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. här skiner solen idag...och snön på backen minskar...ha en bra dag.:)

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart vårtecken! :)

    Njae, hon är någon slags blandning men det finns säkert skogskatt i henne. Jag åkte till veterinären och gjorde det och jag tror att det behövs för de får sömnmedel. Jag hade funderingar på att göra det själv först men nu efter att ha sett hur det går till så vet jag att det aldrig skulle gå. Jag kan verkligen rekommendera det, det blev jättebra :)

    Ha en fin tisdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Hej Vännen!!
    Tack snälla för alla fina kommentarer hos mig, själv hinner jag knappt runt och kommentera längre, men du ska veta att jag är såå glad för varje kommentar man får!!
    Ha det riktigt gott!
    kraam

    SvaraRadera
  7. Härligta bilder... våren är verkligen påväg :-)

    Ha en fin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Underbart när små knoppar söker sig fram genom snön!
    Vi får njuta av en härlig sol i dag.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  9. En enda liten blomma ger stor glädje nu, som vi har väntat på våren. Här har vi jättemycket snö kvar, gräsmattan är framme längs husväggen.
    Och jag säljer inga djur varken levande eller i trä. Det är hos Mia Maräng jag köpt hästen.
    Solig kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Härliga vårtecken och skönt att datorn verkar ha blivit lite bättre;)

    Önskar dig en dag i solsken

    SvaraRadera
  11. Detta är ett riktigt vårtecken om något, en söt liten blomma som har ledsnat på vintern. Det finns hoppp om en vår även i år. I dag skiner solen varmt och gott.
    Kramiz

    SvaraRadera
  12. Wii! Det där är ett vårtecken!
    Vilken känsla=))

    Hoppas att det går bra med datorn.
    Teknik kan drive en till vansinne/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  13. Härligt vårtecknen......värmer gott nu när jag är på benen igen....Ha det så gott / Néa

    SvaraRadera
  14. Vilket underbart vårig bild!

    Ha en fin dag!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  15. Det kan man kalla växtkraft, det! Så fin!

    Datorer ska ju bara fungera, eller hur! Tyvärr ställer de till det ibland, även här och jag får ta sonen till hjälp. Nu har jag ett par veckor på mig att spara men framför allt SLÄNGA massor inför en ominstallation och förhoppningsfull fungerande dator igen! Lika bra att ta tag i det...
    Lycka till till oss båda, skulle jag vilja säga! :)

    SvaraRadera
  16. Åhh vad härligt med lite vårtecken. Här börjar gräsmattan titta fram på vissa ställen men på andra ställen är det 70 cm stenhårda drivor och i morse var det -6 när jag stack till jobbet.

    Kram
    Ulrica

    SvaraRadera
  17. Härliga vårtecken! =0)

    Kram Emma

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)