måndag 7 mars 2011

Vårspaning....

går trögt. Spanar överallt men inget påtagligt att fota i alla fall. Men fåglarna sjunger och solen värmer. Helg vädret här i Västra Götaland och Alingsås har varit underbart. Promenader, cykeltur och fika i solen stod på schemat här hemma. Lika så gäster på lördags kvällen. Mycket trevligt med besök och lite mat och vin.
Idag verkar kanske solen på väg men lite disigt just nu.


Solen tittar in genom köksfönstret.
















Leia passar på att ta vara på solstrålarna bakom gardinen.



























27 kommentarer:

  1. SV: Jag använder mig av redigeringsprogrammet Picnik på nätet. Det är jättebra, behöver inte laddas ner och är kostnadsfritt om man inte kräver avancerade funktioner (jag klarar mig utan). Ett tips är att skaffa ett konto (kostnadsfritt), på så sätt kan man ladda upp 5 foton åt gången.

    http://picnik.com

    Lycka till! =0)

    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Tack för din söta hälsning hos mig :)
    Måtte våren komma fort!

    SvaraRadera
  3. Ja, här syns inga vårtecken heller. Däremot blåser det halv storm så även om det är soligt och fint så känns det inte vårligt precis. Men snön försvinner mer och mer och bara det är en njutning.
    Hoppas du har en bra dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  4. fast bara att solen lyser, gör mig glad:)

    SvaraRadera
  5. Här hos oss lyser solen som fina fisken :)
    Jag och Izor hade en underbar promenad i värmen! :)
    Ha det gott!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  6. Hejsan.

    Ja...inte fick du någon inspiration av mig inte...mitt inlägg var ju inte speciellt kul...hi..hi...

    Men tack för din kommentar, den värmde mig en dag som denna.

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  7. så fint du har i ditt fönster, hoppas att våren är på g nu,
    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  8. Ja, helgens väder har verkligen varit underbart här i Alingsås kommun. Fast idag har jag inte sett till en endaste gnutta blå himmel ... men så blor jag ju några mil från stan också :)

    Ha en fortsatt fin måndag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  9. Tack snälla vännen för dina rara rader ;) och vädret har även varit strålande här så skönt
    hoppas du får en härlig vecka
    kram pia

    SvaraRadera
  10. Nog sov jag gott och vårspaning, det låter trevligt nu börjar det likna något ute, snart så har vi fria gräsmattor och sol i mängder. Kram

    SvaraRadera
  11. Fåglar som sjunger och ljuset som återvänt, det är härliga vårtecken. Kramar och ha en fin vecka. Birgitta

    SvaraRadera
  12. När solen väl börjar värma brukar det ju gå undan ändå:) Och här har vi väl en halvmeter snö än så jag har inte ens börjat spana;)
    Ha en mysig kväll!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  13. Är lite svårt och hitta vårtecken ute, men snart, idag har det varit varmt.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  14. Love seeing Leia enjoying the sunshine behind the curtain. We also have sunshine in Michigan, USA. Your pictures put a smile on my face this morning. Thank you.

    SvaraRadera
  15. Tack för fina hälsningar!

    Ja inte jättemycket vårtecken ännu, men man är ju glad för det lilla....

    Kraam Mariette

    SvaraRadera
  16. Låter som du haft en jätte härlig helg! Mitt stök gick inget vidare, lagade soppor istället, mycket roligare.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  17. Åh, där hade jag med velat krypa upp, i fönstret i solen:)

    Kram Therese

    SvaraRadera
  18. Takk for koselig hilsen! Ser flott ut på bloggen din. Så fine bilder av kurvene lengre ned her.

    SvaraRadera
  19. Tack gulliga du för kommentar hos mej! Mysig blogg du har? Bor du ocskå i västragötaland? Kramis Gunilla ♥

    SvaraRadera
  20. ...Förlåt för frågetecknet bakom "har" skulle vara ! ...Kramen igen

    SvaraRadera
  21. Här spanas det även för fullt efter vårtecken... Men de kommer nog så småningom.

    Tack för titten inne hos oss och tack för hälsningen;) alltid trevligt när man lämnar ett fotspår efter sig;)

    Önskar dig en underbar vecka

    SvaraRadera
  22. Hej!
    Vilken trevlig blogg du har.
    Våren är på G och jag njuter varje dag, det är så skönt när ljuset börjar på att återvända.
    MVH Lotta

    SvaraRadera
  23. Solen är väl ett vårtecken så gott som nåt! Och sedan blir det ju ljusare och ljusare för varje dag som går. Härligt för man blir så mycket piggare då!
    Kram

    SvaraRadera
  24. jag älskar våren och vårspanar också. Som jag skrev i min blogg, våren är som att vakna upp igen. Jag har alltid en dyster period under vintern så våren är verkligen som att födas på nytt.

    SvaraRadera
  25. såg några snödroppar vid grannens uthus intill väggen där snön var borta...

    SvaraRadera
  26. Det verkar som att vi alla har fått vårsol under helgen! Helt fantastiskt!!!!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  27. De hade hittat första tussilagon igår läste jag i tidningen :) Vår!! :)

    Kram! ♥

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)