onsdag 23 mars 2011

Vår på hyllan

Lite ommöblering på kökshyllan. Nu i blått och vitt som jag gärna använder till vår och sommar.
Känns härligt :)

Onsdag redan idag och en tur till jobbet. Kunde inte hålla mig utan svängde in på vinden. Sökte en urna eller liknade i terrakotta, att ha lite sådär nergrävt i landet. Och jag hittade en sådan. Kostnad 5:- !!!!
Den ligger nu nergrävd för att få lite platina. Fast det dröjer väl innan den får det perfekta utseendet. Kanske jag kan skynda på det hela? Men hur...platina tar ju tid. Snacka om att jag är otålig :)
Dags för VV idag..hum. Ja ja jag får skylla mig själv.
Önskar er fin kväll  :)


















12 kommentarer:

  1. Vad snyggt det blev med blått. Verkligen sommar färger. Det e alltid roligt att för nya sej med det man redan har.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefint:)

    Ha en fin kväll
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Jättefint på hyllan! Alltid roligt att små medel kan förnya så mycket! Gillar den fina prinsesskrukan med blomman i också!

    Önskar dig en fin kväll!

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra saker, påminner om sommaren!

    Ha en bra kväll.

    Kram Emma

    SvaraRadera
  5. Va fint du har det! Smart att gräva ner krukan, hade jag aldrig kommit på. På trädgårdstoppen (kanal 8) sa de man kan smeta yoghurt på så blir det patina utséende också. Men jag vet inte hur snabbt. :) ha en bra kväll,

    kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Vad fint det blev, så härligt att ändra om hemma, speciellt nu när det bli ljusare och våren på gång. Kram

    SvaraRadera
  7. Kul med förändring, ibland behövs inte så mycket mer än ett färgbyte!
    Tror man kan fixa patina på lerkruka med hjälp av filmjölk. Frågan är hur det blir när du ska ha den ute!?

    SvaraRadera
  8. Så vårfint du har på hyllan! Det är alltid roligt att förändra lite.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  9. Härligt vårfint du gjort...ser att fler sagt det,fil eller yoghurt på krukan och låt den vara ute, så blir den snart grön och patinerad.Ha nu en go dag önskar Torprosen(som har en ledig dag som skall tillbringas med att röja i trädgården, härligt)

    SvaraRadera
  10. Roligt att få förändra i bland :)
    Behövs inte så mycket för att det ska bli lite annorlunda!
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  11. Härligt att pyssla lite i vårsolen:-) vad fint det blev på hyllan! ha en bra dag!

    SvaraRadera
  12. Åh härliga våriga blåa färg. Jättefint på hyllan. Nu följer vi även dig då vi konstaterat att vi ändå nästa var dag är inne på din sida och då kan vi ju likaväl följa dig;)

    Önskar dig en skön Torsdag

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)