torsdag 17 mars 2011

Planering....

Usch jag har så svårt att planera maten här hemma. Storhandla mm.Detta är ju viktigt nu när jag skall äta så nyttigt och bra med VV. Så jag tog mig i kragen i förmiddags och tog tag i detta. Iväg på cykel för att handla.
Ganska mulet väder, men nu lyser solen igen. Har nu ätit ett gott mellanmål/lunch. Varsågod här är receptet.

Strimlade soltorkade tomater
Rostbiff











1 msk Pepperrotsvisp
Färsk babyspenat
Alfaalfa groddar
Tunnbröd


Instruktioner

  • Lägg spenat på bröden, fyll på med rostbiff och pepparrotsvisp. Strimla tomaterna fint och strö över, avsluta med groddarna. Rulla ihop och dela i två delar. Rulla in i plastfolie tills du skall äta dem.

Lite shopping från ICA
















Nu blir det en promenad i solen. Men först en kopp kaffe.

7 kommentarer:

  1. Låter riktigt gott

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Ja, denna eviga matfråga??? Att tänka ut mat varje dag är inte lätt :(
    Det är perfekt när man bara har rester så man kan värma upp dagen efter :)
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  3. Håller med!
    Det där med middagsmat kan göra mig tokig!

    Idag lyckades du finemang!

    Ha en skön kväll!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  4. Här är det också dåligt med matplaneringen. Förstår inte varför det alltid sak vara så svårt att komma på något "kul" att äta.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det såg minsann smarrigt och mycket hälsosamt ut, bra att du var envis!
    Visst kan det vara besvärligt att vecka efter vecka komma på något gott att äta, fantasin tryter emellanåt.
    Jag själv försöker att skriva handlelista varje söndag inför kommande vecka och det är ganska skönt att börja veckan med en proppfull kyl:)

    Önskar dig en skön helg och ta väl hand om dig
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  6. Lät som en riktigt god lunch :-)

    Ja har man bara allt hemma så är det ju lätt att laga mat :-)

    Ha en fin kväll!
    kram

    SvaraRadera
  7. Svar: Det är nog det som är felet att jag vill träna just på gymmet fler gånger än en per vecka. Jag ska i fortsättningen tänka att det räcker med en gång. Bättre det än inget alls.

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)