onsdag 26 januari 2011

Utmaning på bloggen

Detta är kul, hittade den hos Mickis Blog så jag tar tag i detta.

Hur länge har du bloggat? Är väldigt ny inom bloggvärden. Startade lite lätt på bloggplatsen i höstas. Men Marias Hörna - Njut av livet här på blogger startade den 8 nov 2010.

2 – Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Oj då...det är många. Är en nyfiken person så jag vill ju ha lite koll på vad alla andra har hittat på för kul.

3 – Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Det är mest dagboksbloggar och givetvis en del ämnesbloggar. Dagboksbloggar blir det ju mest eftersom det är där jag har mina bloggvänner och skriver själv i en sådan.

4 – Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja det säger dom vänner jag har som också följer bloggen. Det är klart att jag lämnar ju inte ut allt i min blogg.

5 – Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Tycker nog jag har en bra gräns. Försöker vara possessiv och att sprida glädje. Att jag haft en stroke kommer ju med då och då men det är ju också en bit av min vardag.

6 – I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Ja lite bekräftelse är det nog allt. Sedan är det kul att göra inlägg med foton eller bilder. Alltid lär man sig något nytt. Något som jag får via alla bloggar är inspiration...och det älskar jag.

7 – Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej tyvärr inte ännu.

8 – Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja absolut, om det går till överdrift som ett surrogat kanske. Det handlar om en balans här.
Har du mycket problem eller är väldigt ensam kan det kanske bli för mycket.

9 – Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Ja det skall vara tiden i så fall. Men jag har ju tiden nu när jag sjukskriven. Sedan får vi ju se i framtiden hur tiden blir. Även inspirationen att skriva något vettigt, om man nu måste det :)

10 – Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Ja det tror jag säkert i någon form. Det är roligt och givande!

♥ Jag utmanar ingen att ta sig an denna utmaning, känner du dig manad så antar du den.. :) Så enkelt är det!





















7 kommentarer:

  1. Kul att få veta litegranna om dig :)
    Ha en bra kväll!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du berättar mer om dig:) Din blogg är jätterhärlig ska du veta!! Nu lägger jag dig i min blogglista. KRAM Helena

    SvaraRadera
  3. Roligt att även du har svarat på frågorna :) Visst är det kul med bloggande. Kram

    SvaraRadera
  4. Vad trevligt att läsa om dej :-)

    Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Roligt att läsa, tyvärr är jag alldeles för bekväm för att lära mig hur man kopierar och dant, hihi!
    Bloggandet berikar verkligen , själv har jag träffat många härliga människor på mina snart tre år:)
    kraam

    SvaraRadera
  6. Kul att läsa om hur du ser på bloggande, skulle nog gett samma svar som dig. Jag började blogga våren -07. Inte så många dagar jag har uteblivit med någon rad i bloggen. Har inte ledsnat ännu, tror jag är fast i min blogg.
    Kramen

    SvaraRadera
  7. Vad kul att veta lite mer om dig Maria..bloggandet ger massor, och visst är det bekräftelse vi får på något sätt när någon skriver något rart, som tex gjorde på min blogg...Ha en go kväll!!Torprosen

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)