tisdag 4 januari 2011

Recept på köttfärssoppa

Lättlagad köttfärssoppa 

 

434
Lättlagad köttfärssoppa
.

  port.

.

 

 

Ingredienser

300 gram 
1 msk 
1 st 
1,5 tärning(ar) 
8 dl 
1 burk(ar) 
1 klyfta(or) 
2 msk 
1 krm 

Till servering
1 burk(ar) 

Tillagning

1. Skala och riv moroten grovt. Fräs köttfärsen i smör. Lägg i morötterna och fräs ytterligare några minuter.

2. Tillsätt buljongtärning, vatten, krossade tomater, pressad vitlök, tomatpuré, spiskummin och cayennepeppar. Låt soppan koka ca 10 minuter.

Servera med en klick matlagningsyoghurt och brytbröd.

Detta recept har jag tänkt länge lägga ut på bloggen. Den är super god :)

7 kommentarer:

  1. Men den här soppan låter helt i min smak nu när både gubben och jag ligger lite krassliga.
    Tack för receptet och ha en jättegod fortsättning på nyåret.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Åhhh vad gott. Jag lånar med mig receptet och bjuder familjen på soppa någon dag.

    God fortsättning.

    SvaraRadera
  3. Darling Maria, thank you for the kind comments you always leave to my posts, You are always so welcome! Wonderful new year!
    Have a nice day
    Silvia

    SvaraRadera
  4. Har precis börjat med veckans blogg. Gå in på länken och kommentera : Jag är med, så kanske du blir veckans blogg?:)
    http://nightmarecandyy.blogg.se/2011/january/41-veckans-blogg.html#comment

    SvaraRadera
  5. detta ser gott ut :)

    japp, du kopplar din email ihop med en bild, då kommer din bild upp i de bloggar som stöder det, som ex min. Allt detta gör du inne på gravatar.com

    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja här blir det köttfärssås o pasta men kan kanske använda det som blir över till soppa. Det är gott med soppa o nåt gott bröd till.
    Ha en bra dag/kramen

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)