fredag 21 januari 2011

Helg snart igen

Ja då var det fredag och helgen kommer med stormsteg. Hopps ni får en skön sådan. Här blir det väl inte så mycket blogg dessa dagar. Jo vinnaren skall dras...spännande :)

Vad har ni tänk göra då. Jag har ett litet tips. Att röja i röran kanske. Läste hos http://fengshuiblogg.blogspot.com/ 
Som har under fliken: Veckans tips Givit förslag på vad man veckovis tar hand om i hemmet. Tycker det verkar oerhört smart. Så slipper man bli stressad över allt som skall röjas. Nu gör man en sak i taget och allt blir gjort under året. Detta skall jag prova.
Tex. v. 3 Rensa bland sina recept...detta har jag gjort nu. Kanon hittade recept jag glömt av :)
v.4 Badrums rensning. Ett röj bland gamla krämer , smink mm.

Med detta önskar jag er en trevlig helg!


Stileben på lilla kökshyllan















10 kommentarer:

  1. Rensa i röran det behövs i bland mina skåp är kaos.Skulle behöva rensa.

    Önskar Dej.
    Trevlig Helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Att rensa i skåp skulle behövas här också.
    Trevlig helg önskar jag dig.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Här har vi haft utrensning sedan i augusti. Men nu är det väl klart, tror jag.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Det där var ett bra tips, att veckovis fokusera på olika delar av städningen i hemmet!
    Rensning skulle behövas här.En hel massa har jag som borde föras till loppis...
    Ha en skön helg! Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Så kul att du tittade in till mig med, och tack för goa kommentaren!
    Jo servettringarna gjorde jag själv av pappersrullar, textat gammalt papper och snöre.
    Kul att du gillade dem!
    Vilket smart "rensa i röran" projekt, istället för att dra och slita i allt och inte komma nånvart.
    Jag ska lägga till dig jag med ;)
    Go helg,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  6. Hej, antar att det var just via Irenes blogg din och min blogg möttes! Lånade "Rensa i röran" för något år sen men eftersom jag inte äger den får jag ty mej till fengshuibloggen för att friska upp minnet i detta ämne.

    Tack för hälsningen hos mej. Trevligt var det här inne också, så återkommer gärna. Må så gott! :)

    SvaraRadera
  7. Tack snälla söta Du för dina värmande kommentarer... jag är bedrövlig på att kommentera och blogga överhuvudtaget just nu... knappt jag har näsan ovanför vattenytan ärligt talat, men jag kommer igen! Kram!!!

    SvaraRadera
  8. Visst är det ortoligt inspirerande detta med att rensa i sin röra. Det behöver ju inte vara en massa skräp man rensar bort, utan även sånt som man bara inte har nån användning av. Mycket bra det där med att ta ett ställe varje vecka. Då kanske det är lättare att fokusera.
    Men vi kör väl på så länge vi har ångan uppe.
    Ha en fin helg! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  9. Tack för tipset om en bra blogg! Önskar god fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  10. Önskar dej en skön lördag!
    Kram

    SvaraRadera

TACK snälla för din kommentar! Jag blir jätteglad för din hälsning!.♥♥♥
Om du inte har någon blogg, välj anonym så funkar det. :)